[BC3] Flashen A7V mislukt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Hey medetweakers...

Door een kleine tegenslag heb ik mn nieuwe VGA nog niet en mn Oude weer erin moeten zetten... (I740) tot volgende week moet die erin...

Nu heb ik ME geinstalleerd en daar werkt de driver niet voor, en op 98 ook niet.... :(

Nu wilde ik Win2K installeren, maar na de setup kreeg ik al een bluescreen tijdens de boot... maar ik had mijn bios geflashed met versie 1.008 Beta uit de meuktracker, draaide al 2 weken Prima op ME. Mn andere pc werkt ook anders was ik nu niet aan het surfen, maar die ene die heeft dat BLUEscreen de hele tijd gehad, ik denk installeer je maar 98, dan werken die drivers wel... NIET dus.. ! :(

Ik wilde mn MOBO flashen naar 1.007 van de asus site... Heb ik gedaan, de 1e keer kreeg ie de Eprom niet geverified. En de 2e keer flashte di met succes.

Daarna moet je rebooten en BIOS resetten, dus ik reboot, krijg geen beeld of nix, IDE brand gedurende 10 seconden, maar post nix en doet geen RUK. :?

Hoe kan ik dit oplossen en heeft al eens iemand hetzelfde gehad.. ?

Freelance tweaker

• D-Devil
Ik heb alles eruit gehaald... alle pci kaarten behalve de VGA (agp)

Na het verwijderen van alles nog steeds niks..

Na het verwijderen van alle 3 mn dims gaat hij piepen...

Freelance tweaker

• D-Devil
maakt niet uit welke van de dimms erin zit, dan post ie niet.

Freelance tweaker

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:23

4POX

Everybody is wired

heb je al een jumper reset gedaan ¿. Ik geloof dat het jumper 5 op de a7v is.. Zijn twee contacten vlakbij de batterij die je moet kortsluiten

AKA Rinkel weblog

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
als je dat doet: HEEL VOORZICHTIG zijn, als er een pootje krakt heb je pech namelijk (bios chip is heel kwetsbaar)

• D-Devil
Een vriend van me eeft ook een A7V...

Kan ik als die PC geboot is, en helemaal aan het draaien is gewoon zonder problemen zijn BIOS eruit rukken en de mijne erin duwen om te Flashen :? want ik heb toch echt het idee dat daar het probleem zit, mn Processor haal ik er niet uit, mn koeler gaat er lastig vanaf.... :( Maar zonder geheugen gaat hij wel een error code geven.

Freelance tweaker

• D-Devil
Maar het kan wel ???

Ik heb helemaal geen reset naast de batterij, er zitten geen connectors op dat punt.... !! Bleh :r

Freelance tweaker

Verwijderd

Misschien zit de videokaart er niet goed in. Stop die er eens opnieuw in en/of kijk of hij goed zit.

• D-Devil
Alles is eruit geweest....

Op de Proc na... maar als ik alle 3 mn Dimms eruit haal dan geeft ie een error aan, dus dat detecteert ie nog, dan zal die een defecte processor ook detecteren, en met veel pijn en moeite heb ik dat nu geprobeert, en dan piept hij ook een error code.

Dus zonder processor en zonder geheugen doet geeft ie wel een error aan.

Zonder VGA kaart doet hij gewoon niks, dan gaat hij aan en dan Brandt de IDE voor een tijdje, maar dat was alles !...

Ik heb mn VGA dus al eens erin en eruit gehad, en of die er nu in zit of niet, hij doet precies niks, dus daar ligt het niet aan, en als ik een sluiting maak tussen beide contacten bij de batterij dan doet hj nog steeds niks.

Freelance tweaker

• D-Devil
Ik heb nu de bios batterij eruit gehaald....
Die ligt nu te zonnen 8-)
Nee dat net niet, maar tis wel het weer ervoor, ik laat hem eruit, eens kijken of dat werkt zometeen.

Maar wat ik eerder zei om bij een vriend de PC op te starten, inclusief de Flash utility...

En dan als zijn PC geboot is en ik klaar ben om te Flashen, kan ik dan zijn CMOS verwijderen als die PC aanstaat :?:? En dan stop ik de mijne erin.. (Dat lijkt me niet echt bevorderlijk dat eruit halen tijden power on) , daar had ik graag een duidelijk antwoord op geweten, en als het zou kunnen, heeft iemand een idee hoe die CMOS eruit gaat ?

Freelance tweaker

• D-Devil
Batterij is er nu ruim 10 minuten uit, PC is in die tijd ook nog aan geweest maar nu met de batterij erin weeer helemaal NIKS ! :r kan ik hem weggooien :? of meot ik me een nieuwe A7V kopen en dan defecte in de doos leggen en ermee teruggan... :)

"hij doet het niet meneer, kan ik mijn geld terug, dan w8 ik op een bord voor de palomino"

Freelance tweaker

• D-Devil
Ik heb een mailtje naar ASUS gestuur waarin ik uitlegde dat mijn huidige bios versie niet compatible was met Win2K , en dat ik met Liveupdate heb geflashed, en dat ie nu niet meer post,

Heeft iemand een idee of ik een Replacement bios kan krijgen ? en hoe lag dat duurt ?
Of heeft nog iemand een suggestie ?

Freelance tweaker

Verwijderd

er zitten wel puntjes naast de batterij alleen geen staafjes maar echt soldeerpuntjes 2 stuks , die moet je samen kortsluiten om bios te resetten :) veel succes

• D-Devil
Werkt niet... heb ik gedaan... helaas.

Freelance tweaker

• D-Devil
Ik krijg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat... ;(

Freelance tweaker

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Op zondag 13 mei 2001 14:49 schreef D-Devil het volgende:
Ik heb een mailtje naar ASUS gestuur waarin ik uitlegde dat mijn huidige bios versie niet compatible was met Win2K , en dat ik met Liveupdate heb geflashed, en dat ie nu niet meer post,

Heeft iemand een idee of ik een Replacement bios kan krijgen ? en hoe lag dat duurt ?
Of heeft nog iemand een suggestie ?
Ja die kun je wel krijgen. Bij ABIT iig wel, duurt niet al te lang voor je er een binnen hebt als het goed is.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• D-Devil
Op zondag 13 mei 2001 16:45 schreef ArthurS het volgende:

[..]

Ja die kun je wel krijgen. Bij ABIT iig wel, duurt niet al te lang voor je er een binnen hebt als het goed is.
Owkee, en als ik hem niet kan krijgen dan weet ik naar welk merk ik moet overstappen, of ik moet al een Dual bios mobo hebben, was nu een uitkomst geweest... die mensen van Gigabyte zijn zo gek nog niet. ;)

Freelance tweaker

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:01
Het is gewoon kapot.. je kunt proberen om een hotflash uit te gaan voeren ( op die andere pc.. aanzetten.. bios chip omwisselen met de jouwe en dan gaan flashen.. en dan de chip weer terug in je eigen pc) durf je dat niet aan, dan kun je altijd proberen om onder garantie een nieuwe te krijgen.. ( je weet natuurlijk niet wat flashen is.. en wat er mis kan gaan etc etc.. meestal krijg je namelijk geen garantie op het verkeerd flashen)

suc6

https://wren.co/join/Devian

• D-Devil
Op zondag 13 mei 2001 17:03 schreef skinhead het volgende:
Het is gewoon kapot.. je kunt proberen om een hotflash uit te gaan voeren ( op die andere pc.. aanzetten.. bios chip omwisselen met de jouwe en dan gaan flashen.. en dan de chip weer terug in je eigen pc) durf je dat niet aan, dan kun je altijd proberen om onder garantie een nieuwe te krijgen.. ( je weet natuurlijk niet wat flashen is.. en wat er mis kan gaan etc etc.. meestal krijg je namelijk geen garantie op het verkeerd flashen)

suc6
Snik Snik.... :'(

Freelance tweaker

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Jip, heb precies hetzelfde gehad. Ik denk dat die 1007 versie gewoon roeg is. Maar mocht je niet snel een vervangende flash bios krijgen, dan wil ik hem wel voor je flashen hoor. Ik doe dit met een (universal) programmer. Niks hot ompluggen; kan ik je trouwens ten sterkste afraden. Mocht je hem er namelijk niet lekker uit krijgen of verkeerd terug in prikken, dan blaas je de hele zooi op en ben je nog veel verder van huis. Ik hoor het wel.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Ik leef met je mee kerel... ;(

Verwijderd

ik heb utzelfde gehad, had die 1008 beta gedaan, wou daarna terug naar 1007, mislukt, bord kon niet geflashed worden (weet nie waarom), naja, dus garantie en nu een nieuwe

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 23:28 schreef Total-Control het volgende:
Jip, heb precies hetzelfde gehad. Ik denk dat die 1007 versie gewoon roeg is. Maar mocht je niet snel een vervangende flash bios krijgen, dan wil ik hem wel voor je flashen hoor. Ik doe dit met een (universal) programmer. Niks hot ompluggen; kan ik je trouwens ten sterkste afraden. Mocht je hem er namelijk niet lekker uit krijgen of verkeerd terug in prikken, dan blaas je de hele zooi op en ben je nog veel verder van huis. Ik hoor het wel.
Als je wel wil hotflashen koop dan een goede IC voet (''duurdere'' versie)- breekt er tenminste niks van je flashrom af.

• D-Devil
Op zondag 13 mei 2001 23:28 schreef Total-Control het volgende:
Schijnbaar komt het door van versie 8 naar 7 terug te gaan... maar als je hem wilt flashen graag, en weer met versie 1.07

Freelance tweaker

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als je nou gewoon bij een elektronica-zaak vraagt of ze zo''n apparaat hebben om IC''s te bakken.... dan laat je ze gewoon die van je vriend op een nieuw flashen en kan er nix verkeerds gaan!!! wij hebben op de helpdesk zo''n apparaat dus bij een betere elekronica-zaak zouden ze die ook wel hebben

suxes

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Kijk ook eens op dit URL:

http://www.flashbios.org/

• D-Devil
Tja, maar ik kan alleen nog maar een nieuwe chip en dit is me te ver weg... ik ga donderdag met mn PC naar de dokter :D

Mn bios word geflashed door iemand die een flasher heeft.

Freelance tweaker

• D-Devil
Hij staat bij de dokter vandaag ... :D !!
Ach ja dan maar een weekje verder op die andere bak... P III 866

Freelance tweaker

• D-Devil
Op donderdag 17 mei 2001 22:52 schreef D-Devil het volgende:
Hij staat bij de dokter vandaag ... :D !!
Ach ja dan maar een weekje verder op die andere bak... P III 866
Gisterenavond gebracht, om half 9... bij mijn weten gaat men dan al bijna de winkel sluiten... en vanmorgen om half 10 ging de foon, hij was klaar... Das snel... kwam vast door mijn gescheld aan de lijn over de voorwaarden van Flashen, want op de site staat dat het geen Garantie krijgt als je stroomuitval hebt... of verkeerde bin file gebruikt, geen van beiden was gebeurd, dus ik flippen. Maar ja morgen gaan we weer aan de slag. Mn Silverado is binnen.

Freelance tweaker

Pagina: 1