[BC3] koeler erop eraf erop eraf erop .....

Pagina: 1
Acties:

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ga binnekort een duron bestellen, en die wil ik uiteraard gaan unlocken, maar ik lees hier dat dat niet altijd meteen goed gaat, dus als ik meerdere keren mijn koeler eraf wil halen en erop ga zetten, hoe kan ik dat het beste doen? Dat arctic silver schijnt best duur te zijn, dus daar wil ik niet te veel van verspillen... Waar koop je dat spul trouwens? bij eynstein hebben ze het niet :(

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Anders gebruik je eerst gewone pasta van de lokale electro boer en pas als alles werkt artic silver. kopen? ga naar www.oc-shop.nl

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

unlocken arctic silver erop cooler erop en dan kun je gewoon oc` en

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
unlocken arctic silver erop cooler erop en dan kun je gewoon oc` en
Niet iedereen heeft meteen de eerste keer zoveel geluk met unlocken zeg ik toch...

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Anders gebruik je eerst gewone pasta van de lokale electro boer
hoe krijg je die troep er daarna weer af?

Eigenlijk bedoelde ik ook een beetje "hoe haal ik de koeler er de hele tijd af zonder de core te beschadigen?" wel es van zo''n shim gehoord. hoe werkt dat?

micheljansen.org

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Probeer het eens met een spacer of shim of hoe dat ook heet, dat beschermt je core ook tegen het kantelen van de koeler. En daarna dus even met normale koelpasta en daarna arctic maar of dat écht nodig is? Ik had het toen gedaan met van dat spul om de achterruitverwarming mee over te stiften op verbrande plekkies, werkt perfect in 1 keer maar mijn mobo ging kapot (niet daardoor maar door het overklokken zelf) dus had ik besloten om hem weer te locken, dat lukt wel met nagellak remover maar je bent wel een uurtje aan het krabben >:)

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Ik bedoelde eigenlijk de goedkope koelpasta.

Hoe reageert dat spul eigenlijk? wordt dat hard ofzo?

micheljansen.org

Verwijderd

Zeg maar een spacer, ik dacht dat een shim was om codensvorming op je cpu te voorkomen.
Enne, waarom eers koelpasta erop, kan eerste keer ook wel even zonder hoor. i.i.g. wel lang genoeg om te kijken of ie unlocked is.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
http://articsilver.com :voor uitleg en gebruik.|:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
hmm. laat m''n duron 750 liever niet op 900 ofzo draaien zonder koelpasta. lijkt me niet zo gezond voor ''m... Misschien zo''n warmtegeleidend stickertje? Welke koeler raden jullie me trouwens aan? zat zelf te denken aan een FOP of een orb, maar die hebben ze niet bij de winkels waar ik de rest van m''n onderdelen bestel en ik heb geen zin in 25,- verzendkosten voor een koeler van 60,-

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
ik zag dit ding bij gistron staan:

CPU Coolermaster Cooler DP5-6H51

iemand ervaring mee?

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
hmm, laat maar. niet zo veel positiefs erover gelezen net met search... BAH!

micheljansen.org

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:18 schreef dawuss het volgende:
hmm. laat m''n duron 750 liever niet op 900 ofzo draaien zonder koelpasta. lijkt me niet zo gezond voor ''m... Misschien zo''n warmtegeleidend stickertje? Welke koeler raden jullie me trouwens aan? zat zelf te denken aan een FOP of een orb, maar die hebben ze niet bij de winkels waar ik de rest van m''n onderdelen bestel en ik heb geen zin in 25,- verzendkosten voor een koeler van 60,-
Wie heeft het over 900 MHz?? Ik niet. Kijk het probleem is dat jij niet weet of hij unlocked is of niet, nou unlock hem, koeler erop zonder pasta, ga naar je bios en probeer de laagste vermenigvuldigings factor die er is. Als hij dan met de juiste waarde post, hoppa gelijk koeler eraf en pasta ertussen. Die 10 seconden dat ie zonder pasta draait zullen echt niet de doodsoorzaak zijn van dood van je cpu.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 12:01 schreef dawuss het volgende:
Ik bedoelde eigenlijk de goedkope koelpasta.

Hoe reageert dat spul eigenlijk? wordt dat hard ofzo?
Als het goed is blijft het semi vloeibaar. Het hard iig niet voledig uit. Met doekje goed poetsen en presto, evt nog wat schoonmaakrommel uit een fles ofzow

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
gewoon proberen dus ;)

Hoe lang doe je eigenlijk met zo''n tubetje arctic silver? en is dat arctic silver II beter dan gewoon arctic silver?

micheljansen.org

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Topicstarter
Wie heeft het over 900 MHz?? Ik niet. Kijk het probleem is dat jij niet weet of hij unlocked is of niet, nou unlock hem, koeler erop zonder pasta, ga naar je bios en probeer de laagste vermenigvuldigings factor die er is. Als hij dan met de juiste waarde post, hoppa gelijk koeler eraf en pasta ertussen. Die 10 seconden dat ie zonder pasta draait zullen echt niet de doodsoorzaak zijn van dood van je cpu.
helemaal mee eens. had ik even niet aan gedacht |:(

micheljansen.org

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:47
Ik ben zelf de gelukkige die 2 Durons direct na de 1e poging goed had. 1e was niet helemaal goed (geen halve MPs), 2e was gewoon perfect (afgezien van het vergeten van L7 voor dat eigenwijze MSI mobo)

beide keren gedaan met een klein potlood van nog geen 10cm wat hier al 3 jaar door ons huis slingert...

Overigens beide keren normale pasta gebruikt, wat maar amper slechter is dan AS (ja, het scheelt wel wat, maar een Duron kan dat nix schelen)

800 @ 7x147 @ 1,75V @ 42 graden met superorb (FSB wil niet hoger en MP had geen zin in halfjes)
700 @ 9x107 @ 1,70V @ 42 graden met standaard 6cm 3500RPM koeling (MSI zorgde ervoor dat de MP niet hoger kon :()

Niet echt slecht lijkt me :)
Pagina: 1