[BC3] Soltek sl-75kav met een 1gig axia overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi was benieuwd of iemand mij kan vertellen wat het maximale is wat je kan overklokken
met deze combinatie.
ben zelf ff bezig geweest maar kom niet verder dan 1100 zonder dat die vast loopt.....
wie weet wat je precies kan doen zonder dat windhoos ME op zijn bek gaat ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

JJJ

Met goede koeling moet je makkelijk op 1200 komen volgens mij...

• BC3 Victim
1 keer 1200 gehaald maar geeft ME aan dat die een bestand niet vinden als ik hem dan terug zet werkt het weer .....strange...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Weet nou niemand wat de beste instellingen zijn om met een soltek sl-75kav en een AXIA 1 GHZ processor goed te kunnen overklokken ?
? :?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 11:47
Wat voor een chipset zit op je mainbord en heb je het voltage wel verhoogd. wat is de tempratuur van je processor+mainbord en wat voor een/welke koeling gebruik je?

• BC3 Victim
Dat had ik dus ook gehoord maar mischien heb ik wel de instellingen niet goed staan
zo''n kei ben ik nou ook weer niet

Verwijderd

Ik heb ook z''n axia gehad 1gig 266fsb die wilde ook niet veder dan 1100MHz. Die had ik gekocht bij de Computer InterExpo op 11 mei bij winni''s computer shop. Ik vond het kut dat die cpu maar 10% overclockte. Dus ik mijn gum gepakt en terug naar winni en die gast verteld dat mijn mobo de 266 fsb niet ondersteund. Dus ik probeeren een 200FSB versie los te krijgen. Het is wel gelukt maar hij wilde de cpu eerst testen dus binnenkort krijg ik een pakje van winni thuis. En nu maar hopen dat die cpu veder gaat dan 1100MHz.

Dit alles op een abit KT7 chrome orb & KT7A super chrome orb geprobeerd. Met temps van minder dan 45 graden.

De axia core zegt dus niks je hebt geen goede overclock garantie.

Wat ik heb gedaan is niet echt netjes maar winni had ook "kut voor je" kunnen zeggen.

• BC3 Victim
Tja, en ik maar denken dat die AXIA zo makkelijk te overklokken was....:'(
Hoewel ik hem wel in keer gezien heb dat die 1333 draaide maarja dan moest wel de ins toets ingedrukt houden om te zien wat die deed, niet doorstarten naar windoos :(
draait nu op 1159 en lijkt stabiel maar wil het nog niet opgeven volgens mij zit er meer in hoe weet ik alleen nog niet , dus hoop ik dat iemand met deze configuratie het wel hoger draaiende krijg .....temp =44 C. :)

Verwijderd

:? strange... AXIA''s moeten toch makkelijk min. 1,33Ghz halen, maar blijkbaar gaat dat ook niet altijd op :'(

Verwijderd

ik heb de oude koor nog de ? weet ik niet meer het is in elke geval een van de eerste

1000@1200 zonder problemen

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
...maar we weten nu nog steeds niet wat je instellingen zijn (voltage/fsb e.d.), wat voor koeler je gebruikt, of je een case-fan hebt, koelpasta etc. etc.
Heb je de spullen bij Enertel in R''dam gekocht? Die verkopen als een van de weinigen in Nl. die Soltek-borden.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• BC3 Victim
1GHZ AXIA
Target kooler
Temp tussen 30 en de 45 c
Core 0 draait op 1,86 volt
Core 1 draait op 0,31
Snelheid op dit moment is 1179 Mhz stabiel volgens mbm5 en in de bios 1170.

Gekocht bij Eynstein Computers

• BC3 Victim
Heb inmiddels toch een stapje terug moeten doen in de snelheid van de processor gezien dat hij het toch niet helemaal houd, comp slaat af en toe vast.

1150 blijkt tot nu toe nog het stabiel,
ik vraag me af op welke manier je de multiplier moet instellen, ik heb namelijk het gevoel dat deze niet werkt.
getracht om te zetten naar 10.5 11 11.5 maar als ik kijk bij het opstarten geef die aan 115 x 10.0....
Zou hier het probleem liggen?

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ik denk dat die Target-koeler niet goed genoeg is.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

jouw FSB loopt dus op 115 bij een multiplier van 10. Beter ga je je fsb op 133 zetten en je multiplier verlagen (eerst unlocken of course). Door die 115 fsb loopt je pci en agp bus ook uit zijn specs, als je je mobo dmv de jumpers op 133 zet en je multiplier verlaagt loopt ie denk ik beter. Ik heb zelf 2 van die Solteks en goeie ervaringen met het overklokken

Verwijderd

Heb ergens gelezen dat de AXIA door AMD zelf gegarandeert wordt ( tussen "" natuurlijk, want ze garanderen natuurlijk alleen de snelheid die op de proc staat)

voor tussen de 1.3 en 1.5 Ghz

Dus ik denk dat iedereen die de 1.3 niet haalt waarschijnlijk iets fout aan het doen is. Wat dan waarschijnlijk neerkomt op het niet instellen van de multiplier en daarom maar FSB verhogen wat niet erg wil op een kt133 bord.

Geld helemaal voor MACDWEIL ( sorry kon het niet laten ) ugg MACDWEAL waarvan al gezegt wordt dat zijn mobo geen 266FSB ondersteund=>kt133 chipset (of de oude AMD irongate-chipset maar lijkt me sterk)
en dus moet hij van zijn FSB Afblijven en gewoon die proc gaan unlocken en met de multiplier aan de gang moet. En als u geen geen multiplier instelling heeft op uw mobo, dan moet u of solderen ( zoeken in de revieuws van tweakers.net zelf) of een beetje gokken en je proc niet unlocken maar specifiek bepaalde l1 bruggen wel en niet verbinden voor een goede multiplier( ff een goede hardware-site doorspitten )

• BC3 Victim
jumpers zijn aanwezig :-) gelukkig dus kan het laten draaien op 133 mhz. ik denk dat het probleem inderdaad zit in het unlocken van de processor, las net een stukje over het overklokken van een athlon 1Ghz en daarin werd dus ook al gesproken dat de gelockte versie geen gebruik maakt van de multiplier(als ik het goed begrepen had tenminste) en dit op te lossen is met een potlood ???
Als dit dan eventueel gedaan is, en de fsb staat 133mhz waar staat dan de multiplier op ?
Sorry ben maar een newbie op dit gebied ;-)

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 20:29 schreef The Rapier het volgende:
Heb ergens gelezen dat de AXIA door AMD zelf gegarandeert wordt ( tussen "" natuurlijk, want ze garanderen natuurlijk alleen de snelheid die op de proc staat)

voor tussen de 1.3 en 1.5 Ghz

Dus ik denk dat iedereen die de 1.3 niet haalt waarschijnlijk iets fout aan het doen is. Wat dan waarschijnlijk neerkomt op het niet instellen van de multiplier en daarom maar FSB verhogen wat niet erg wil op een kt133 bord.

Geld helemaal voor MACDWEIL ( sorry kon het niet laten ) ugg MACDWEAL waarvan al gezegt wordt dat zijn mobo geen 266FSB ondersteund=>kt133 chipset (of de oude AMD irongate-chipset maar lijkt me sterk)
en dus moet hij van zijn FSB Afblijven en gewoon die proc gaan unlocken en met de multiplier aan de gang moet. En als u geen geen multiplier instelling heeft op uw mobo, dan moet u of solderen ( zoeken in de revieuws van tweakers.net zelf) of een beetje gokken en je proc niet unlocken maar specifiek bepaalde l1 bruggen wel en niet verbinden voor een goede multiplier( ff een goede hardware-site doorspitten )
Dit is echt de domste reactie die ik ooit op een post heb gehad.
*1) Zeggen dat ik niet kan overclocken.
*2) Abit kt7 EN kt7a zonder multiplier?? (jij bent zeker de eerste met z''n bord)
*3) Op een abit kt7 1100 MHz 7,5 * 146 halen door de fsb te verhogen. Je gelooft het zelf.
*4) Wie goed kan kleuren weet dat een potlood net zo goed werkt als soldeeren.(uit ervaring)

Dit is dus echt een geval "ik heb een kwartje hooren vallen maar waar ligt die nou" dus broekie, newbie, snotaap denk na voor dat je roept ik weet het beter. STREETLIVE LOOSER.

• BC3 Victim
Op maandag 14 mei 2001 20:16 schreef crimeB het volgende:
Heb inmiddels toch een stapje terug moeten doen in de snelheid van de processor gezien dat hij het toch niet helemaal houd, comp slaat af en toe vast.

1150 blijkt tot nu toe nog het stabiel,
ik vraag me af op welke manier je de multiplier moet instellen, ik heb namelijk het gevoel dat deze niet werkt.
getracht om te zetten naar 10.5 11 11.5 maar als ik kijk bij het opstarten geef die aan 115 x 10.0....
Zou hier het probleem liggen?
Zorg dat het ledje brand naast je dipswitches dan pas kan je de multiplier instellen.

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 21:06 schreef crimeB het volgende:
jumpers zijn aanwezig :-) gelukkig dus kan het laten draaien op 133 mhz. ik denk dat het probleem inderdaad zit in het unlocken van de processor, las net een stukje over het overklokken van een athlon 1Ghz en daarin werd dus ook al gesproken dat de gelockte versie geen gebruik maakt van de multiplier(als ik het goed begrepen had tenminste) en dit op te lossen is met een potlood ???
Als dit dan eventueel gedaan is, en de fsb staat 133mhz waar staat dan de multiplier op ?
Sorry ben maar een newbie op dit gebied ;-)
L1 bruggetjes doorverbiden met potlood (ebruik de search ff)
Start na unlocken met multiplier 7, daarna 7,5 enz. Als ie onstabiel wordt ff je voltage omhoog gooien en dan verder testen

Verwijderd

heb je ook nog met voltages gespeeld :)

• BC3 Victim
Hirogen, je had gelijk wat betreft het ledje naast de sw2 ... jumpertje anders gezet en ledje werkt !! uiteraard ook de SW >:)
Rob ook jij bleek gelijk te hebben met het potloodje .... werkt als een trein !!!
op dit moment 138.5 X 9.5 stabiel draaiend op 1318 MHz.
ook nog geprobeerd op 1333 MHz maar dan wordt die toch instabiel.
Ben voorlopig dik tevreden met het resultaat
Temp = 43c constant.... niet slecht denk ik

Thanx you all.*D

• BC3 Victim
Niet echt Rob, waarom niet ..?
Ik weet namelijk niet og in de bios of op de mobo ook met een jumpertje beveiligd is want als ik hem op bv 1.50 volt zet gebeurt niets en in mbm5 geeft die aan bij core 0 1.86 volt constant ook al zet ik de voltage op 2.0 volt, blijft die op 1.86 staan.
Er gebeurt ook niet qua snelheid dus.....
Misschien doe ik het wel fout maar ik krijg er niets meer of minder uit.

Verwijderd

Op dinsdag 15 mei 2001 00:06 schreef MacDweal het volgende:

[..]

Dit is echt de domste reactie die ik ooit op een post heb gehad.
*1) Zeggen dat ik niet kan overclocken.
*2) Abit kt7 EN kt7a zonder multiplier?? (jij bent zeker de eerste met z''n bord)
*3) Op een abit kt7 1100 MHz 7,5 * 146 halen door de fsb te verhogen. Je gelooft het zelf.
*4) Wie goed kan kleuren weet dat een potlood net zo goed werkt als soldeeren.(uit ervaring)

Dit is dus echt een geval "ik heb een kwartje hooren vallen maar waar ligt die nou" dus broekie, newbie, snotaap denk na voor dat je roept ik weet het beter. STREETLIVE LOOSER.
1: Heb ik dat gezegt? Ik geeft alleen wat tips?

2:Tuurlijk hebben de ABIT KT7, en ABIT KT7a multiplier instellingen. Maar is het je opgevallen dat MSI haar oude KT133-borden ook KT7 noemt?( met geen multiplier instellingen ) Bovendien gebeurt het vaak dat mensen hun koelers bedoelen met zo''n zin "dit alles op een KT7 Chrome orb & enz." Toch duidelijk voor meerder interpretaties vatbaar niet?

3: Weet ik veel hoe je aan 1100 Mhz komt, 10x110 is ook een mogelijkheid ( ging uit van een 200 FSB model proc )

4: Ik had het over het mobo solderen!(dipswitches) Hoe je unlocked maakt niet uit ( zie iets hoger in mijn post )

p.s. na 1 grapje ( MacDweil ) komt meneer meteen met een lading scheldwoorden aan:

, newbie, snotaap denk na voor dat je roept ik weet het beter. STREETLIVE LOOSER.

-zielig:'(

Verwijderd

Net mijn vervangende cpu binnen, Deze draait prima op 1378MHz op 106 X 13 bij 46 graden. hoger gaat mijn mobo niet. Toch wel leuk voor een cpu van 400 piek.

• BC3 Victim
Hoi,
heb sinds een paar dagen ook een Soltek plankje en een axia cpu van 1 Ghz.
Door de fsb aan te passen een jumpertje te verplaatsen en de cpu te unlocken, draait het hele zaakje nu op 1,2 Ghz op 133 Mhz.
Stabiel en met een temp die met standaardkoeling ( coolermaster ) na zwaar testen en gamen niet boven de 53 graden uitkomt.
Eerdaags nog een extra fan voor wat koele lucht.....
Ook ging hij zonder problemen naar de 1,333!En bleef daarbij ook stabiel.
groetjes
TC

Verwijderd

Rapier, Volgens mij maakte MSI een K7T en geen KT7....

Een veel gemaakte fout,... te veel als je het mij vraagt....
Pagina: 1