Toon posts:

[BC3] MOBO te heet zonder OC-en van 1,33 Ghz systeem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
juist vraagje, welk moederbord heb je?

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2025
ja ik bedoelde dus de cpu, sorry daarvoor.
maar welke coolers raden jullie nou aan om waar te plaatsen?

Verwijderd

Wat is de temperatuur?

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

JJJ

Hij wordt natuurlijk wel te heet als je je kast open hebt staan met een kachel ernaast he :+

• DUTCHSPiRiT
Ik heb dus net een nieuwe pc, 1333mhz amd om precies te zijn, met een soltek mobo.
Verder zit er een coolermaster op de cpu, en dan nog de voeding standaard koeling en 2 extra fans.
Toch als ik ff zit te quaken slaat mijn mobo meteen alarm met een *BEEP*.
Ik heb em absoluut niet overgeklockt (oke, hij loopt wel standaard iets boven de 1333, 1337 ofzo)
Kan het dan zijn dat mijn temp. sensor te gevoelig is ofzo?

Verwijderd

koelpast gebruikt ??
blokje tussen cpu en koeler erwijderd.
case fan''s ???
hoe zwaar id de voeding ??

we need more info

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:17

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Zo bouwde wij een Athlon 1,2Ghz en die werd met een vette (de vetste) Spire normale cooler en mega orb ook rustig 70''C met goeie thermal grease. De coolribben werden zo warm dat je ze niet kon aanraken. Voltages ook goed. Toen meer fans erin, maar nu kan die klant zijn dvd niet meer verstaan. Voor gewone pc''s moet het toch makkelijker kunnen? Mobo is 44''C en processor na ALLE kunstgrepen uit het tweakers handboek 65''C.
Alles lucht die eruit komt is zo''n 30''C (gemeten). Lekker warm dus.

Dus denk dat die athlons een klein nadeeltje hebben.. :(

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• DUTCHSPiRiT
temperatuur ligt zo rond de 60 graden, na een potje quake 62.
heb een van de fans omgedraaid, scheelt al wel wat maar nog niet genoeg.
over de koelpasta, die hebben ze bij de zaak waar ik em gekocht heb en laten installereen als t goed is er op gesmeerd

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Op maandag 14 mei 2001 18:26 schreef thamar het volgende:
juist vraagje, welk moederbord heb je?
Een soltek staat er toch :? Of wil je ook type :?

Maar las ik te snel op zij hij dat zijn mobo te warm werd :?

And now the most interresting part of deze grot

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:47

mr_fragle

Don't forget the guide

Op zondag 13 mei 2001 11:17 schreef DUTCHSPiRiT het volgende:
temperatuur ligt zo rond de 60 graden, na een potje quake 62.
heb een van de fans omgedraaid, scheelt al wel wat maar nog niet genoeg.
over de koelpasta, die hebben ze bij de zaak waar ik em gekocht heb en laten installereen als t goed is er op gesmeerd
Bedoel je niet je CPU :?

Een mobo van 60 C lijkt me idd een beetje warm :)
CPU 60 C is ook (te) warm maar kannie wel hebben :)

And now the most interresting part of deze grot

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 22:53 schreef nigelator het volgende:
Zo bouwde wij een Athlon 1,2Ghz en die werd met een vette (de vetste) Spire normale cooler en mega orb ook rustig 70''C met goeie thermal grease. De coolribben werden zo warm dat je ze niet kon aanraken. Voltages ook goed. Toen meer fans erin, maar nu kan die klant zijn dvd niet meer verstaan. Voor gewone pc''s moet het toch makkelijker kunnen? Mobo is 44''C en processor na ALLE kunstgrepen uit het tweakers handboek 65''C.
Alles lucht die eruit komt is zo''n 30''C (gemeten). Lekker warm dus.

Dus denk dat die athlons een klein nadeeltje hebben.. :(
Dit begrijp ik niet... jij spreekt als wij... een bedrijf dat profesioneel systemen bouwt??? en dan dit soort resultaten haalt??? |:(

Ten eerste zijn die coolers echt vet #$% maar okay... dus dan zou ik mij ook niet afvragen waarom die TEMP zo hoog wordt, alle AMD''s boven de 1GHz, worden echt enorm heet, en mag je best wat geld neerleggen voor een goede cooler, en daarbij goede termal compound, zoals Artic Silver II.

Ik vind dit persoonlijk standaard als je een snel AMD systeem wil, mijn 1333TB, draait MOBO op 26 graden, kamer temp 23graad, en processor klein beetje stressed, 39 graden,

mijn fan draait op 5volt, dus mega stil. CPU draait op 1350, kan ook op rond de 1560, maar dan moet die fan harder draaien en daar heb ik ff geen behoefte aan

Verwijderd

Nou wat d8 je van een cooler op je CPU :?

Alpha coolers, Swiftech, Termosonic, Zalman, dit zijn goede coolers voor CPU voor AMD,

fan nodig die koudere lucht de kast in kan zuigen... en fan nodig die warme lucht snel genoeg kan afzuigen...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb grotendeels dezelfde configuratie gekocht (AMD 1.333, Soltek moederbord, CoolerMaster CPU Fan en bovenin de systeemkast nog een CoolerMaster fan), en had ook temperatuurproblemen. Met open kast was de temperatuur bij 100% CPU belasting zo''n 53 graden (in het BIOS, dus in idle toestand).
Met gesloten kast zat ik ruim boven de 60
graden!

Na overleg met de leverancier (Eynstein, wat mij betreft een aanrader) heb ik nog drie(!) extra fans geplaatst: twee CoolerMasters (voorin de systeemkast en helemaal bovenin) en een JustCooler 5.25" bay fan.

Nu is mijn CPU temp 48 graden en na 100% CPU belasting zo''n 51 graden! Dat scheelt dus fors. De fan voorin de kast en de JustCooler schelen natuurlijk het meeste, aangezien die het dichtst bij het vuur zitten :)

In het BIOS kun je onder SmartDoc Anti-Burn Shield trouwens zelf instellen bij welke temp je een waarschuwingssignaal wilt, en bij welke temp de computer uitgezet moet worden. Er staat in de handleiding wel een waarschuwing dat je op moet passen met Shutdown for CPUFan (die moet op de onboard fan connector aangesloten zijn, anders kan ie de snelheid van de fan niet vaststellen en laat ie je systeem niet meer starten).

Succes ermee!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1