Nu al betere performance ?? De p4 heeft een hogere kloksnelheid en een de 850 is de snelste chipset v/h moment + Rambus veel sneller als DDR SDRAM
Ja.. nu al betere performance. De p4 draait op een hoger aantal Mhz, dat zegt natuurlijk niets over performance. (Cyrix III zegt je dat iets ??)
De 850 snelste chipset ?? Je bedoelt zeker die 400 Mhz FSB... anders zou ik niet weten waar je het over hebt. Om de performance van een chipset te bepalen, moet er toch echt een processor in zitten, de P4 in dit geval. En de resultaten geven mij niet de indruk "snelste chipset v/h moment"
Rambus sneller als DDR ??? Waar baseer je dat op ?? AAaah, bandbreedte. Klopt, das dan ook het enigste voordeel, maar ach de ruk latency van Rambus doet dit voordeel weer verdwijnen.
dat AMD idd meer moeite heeft z''n beloftes waar te maken
Ik heb geen beloftes gezien. Jij wel ?? Oh je bedoeld de roadmap. Dat zijn natuurlijk geen officiele releasedata, en al helemaal niet bedoeld voor de lezertjes op tweakers, maar meer voor mobofabrikanten en OEM''s. Dus ik weet niet waarover je het hebt.
Itanium.. zegt je dat ook wat ??
en hun marktaandeel is helemaal niet zo groot als de meeste mensen denken
Wat denken de mensen dan volgens jou ?? Een marktaandeel van 21,x % blijft volgens mij gewoon 21,x %. Hoe vaak je het getalletje ook bekijkt.
die hammer verwacht ik dus ook niet op tijd. en of die veel sneller zal zijn... denk het niet
Oh.. je weet al op welke dag ie uitkomt ??
En of ie veel sneller zal zijn.. maar natuurlijk. Niet dat dat eigenlijk nodig is want de P4 kan pas van 1,7 Ghz de T-bird bijhouden, clock for clock is een T-bird dus heeeel wat sneller.
Kijk dat jij (en vele benchmarkers) niet over de juiste software beschikt om de echt power v/d p4 te testen wil nog niet zeggen dat AMD de betere performance heeft.....
Haha, prachtig...ik breng binnenkort een processor op de markt die echt bruut slecht presteert. Zeg ik toch gewoon: "ja je bent speciale software nodig om te laten zien wat ie kan, maar eh nu eh ach ja doet ie het..."
Natuurlijk doel jij op SSE-2, maar aan SSE hebben we het mooiste voorbeeld. Al een paar jaar op de markt, maar er is verrekte weinig software voor te krijgen. Je kunt er dus geen reet mee.
En tegen die tijd dat de software eindelijk optimalisaties voor SSE begint te vertonen, is de hammer ook al aanwezig met SSE/SSE2. Die hierin ook nog eens beter geimplementeerd is (8 Extra registers aanspreekbaar)