[BC3] casefan vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb vanmiddag een casefan gekocht en in m''n systeem gezet, maar de CPU temp blijft net zo hoog als zonder casefan :? Heeft zo''n casefan veel invloed op de temp van de CPU?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Een casefan is van invloed op de temp in je kast. En de lucht in de kast koelt je cpu, dus indirect is ie wel van invloed, maar je zult het niet zo snel merken.

Je merkt het wel goed als je een casefan de kast in laat blazen (liefst onderin, in de buurt van je cpu) en een andere de kast uit laat blazen (liefts bovenin, want warme lucht stijgt...) het het werkt niet zo dat een fan de kast uit genoeg is.

Het helpt wel voor de casecooling, begrijp me niet verkeerd, maar woor de optimale koeling moet je de airflow IN de kast regelen, dus eentje eruit en eentje erin!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ikzelf heb er laatst zelfs 3 ventilatoren bij geplaatst.

1 tegenover mijn koelblok zodat die koele lucht richting processor blaast.
2 onderin de kast die de lucht de kast inblaast.
3 aan de voorkant (boven op pc)1 die de warme lucht eruit zuigt. Leg op die bovenste nog wel is perongeluk een cd''tje en dan merk je gelijk dat je kast warmer word omdat de airflow weg is. Gelukkig word de kast + Cpu bij gewoon gebruik niet warmer dan een graad of 30 (20 met de ventilatoren aan) Maarja beter een beetje te koel dan veels te warm.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Nou mijn vraag kan wel in dit topic
ik heb een casefan gekocht,maar merk niet echt veel verschil qua temperatuur
scheelt maar een paar graden,maar kan ik hem nu beter in de kast laten blazen of juist de lucht eruit blazen
en waarom zit er een draadje aan de fan met een groen soort ledje eraan?

Verwijderd

Ten eerste is dit al een heel oud topic en je zegt niet waar je de fan hebt geplaatst en welk type fan het is, als ie onderin de kast zit zou ik hem lucht in de kast laten blazen, en als ie hoger/achterkant zit zou ik hem eruit laten blazen.
Vergeet niet op de onder/over-druk te letten.

Dat met dat ledje snap ik niet(misschien een pic posten voor de duidelijkheid)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 14:45 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Frequently Asked Questions CME

dit is uit CME hoe je casefans zou moeten plaatsen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Lees de faq eens. ik weet nie meer waar maar er is een hele faq over casefan plaatsing :)

Verwijderd

bij die hard overclocking is een faq

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:43:
Ten eerste is dit al een heel oud topic en je zegt niet waar je de fan hebt geplaatst en welk type fan het is, als ie onderin de kast zit zou ik hem lucht in de kast laten blazen, en als ie hoger/achterkant zit zou ik hem eruit laten blazen.
Vergeet niet op de onder/over-druk te letten.

Dat met dat ledje snap ik niet(misschien een pic posten voor de duidelijkheid)
hij zit bovenin en heb maar 1 casefan,en je kan toch beter in een bestaand topic posten als het er toch over gaat,

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-08 10:43

w0w

Ik denk dat het ledje van jouw een temp sensor is ofso :? Als je het zeker wilt weten moet je echt een piccie posten :)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:59:
[...]

hij zit bovenin en heb maar 1 casefan,en je kan toch beter in een bestaand topic posten als het er toch over gaat,
Als het hetzelfde onderwerp is kan het vaak wel.
Even ter info: [BC3] is een topic waar fake user BC3Victim in voorkomt. Dit heeft te maken met een BigCrash en BC3 is in het leven geroepen om oude topics toch nog leesbaar te houden. Echter zijn dit wel topics die men liever niet omhoog geschopt ziet.

Bovendien stond je vraag dus in een faq.

{signature}

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ten eerste heeft dit niks met PMG te maken en ten tweede stinkt dit topic een uur in de wind. Hoppa, terug in de sloot ermee.

/loze kick
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.