[BC3] verwijderd PCI slot

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb gisteren mijn ASUS V7700 deluxe met een chrome orb voorzien.
Ik had hem eff op mijn werk in een moederbord geprikt en daar deed hij het goed. Nou kom ik thuis en stop de kaart in mijn comp, blijkt het dat het AGP slot daar dichter op het moederbord zit en dus zit de AGP kaart er niet goed in :(
Nou dacht ik laat maar het PCI-slot onder het AGP-slot verwijderen, dus ik desolderen. Heb ik het PCI-slot verwijderd en het mobo schoon gemaakt met alcohol, sluit ik weer alles aan en hij wilt niet opstarten. Laat maar nog eens kijken, maar ik vond niets en ging maar de gaatjes met soldeer vullen in het geval dat ik een contact had onderbroken en sloot weer alles aan en hij deed het nog niet.:(:(:(
Systeem, het belangrijkste deel:
P2 450@504
gigabyte 6BXc mobo
384 mb geheugen
ASUS v7700 deluxe 32 mb

Heeft iemand dit ook al eens geprobeerd of heeft iemand een idee waaraan het kan liggen dat hij het niet doet?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
mmm, een pci slot erafgesoldeerd ??????

lekker gevaarlijk...

wat dacht je van componenten op je mobo die je met de hitte van je soldeerbout om het leven hebt gebracht??

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:42

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Met een loep en heel veel geduld alle banen controleren op scheurtjes. Bent misschien iets te grof / hardhandig bezig geweest. Heb het al vaker voor mijn werk gedaan en nog nooit problemen gehad (behalve de eerste keer, was een VLB slot dat vervangen moest worden).

Heb geen andere tips voor je.

I play my enemies like a game of chess...

• BC3 Victim
kan zijn dat ze het begeven hebben, maar dat kan ik pas dinsdag controleren op mijn werk want daar hebben we een mobo controle kaart die je heel mobo naloopt. Als die kaart niet zo duur was 4000,- dan had ik heb wel zelf gekocht om eff snel alles na te lopen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
heb ook met een loep al alle banen nagelopen maar niets is beschadigd.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Goeiendag zeg, ja sorry dat ik het zeg, maar iets van je mobo af solderen, dan moet je toch wel erg dom zijn.
Ik vind het niet vreemd datie ut niet meer doet

Verwijderd

Nou zo gevaarlijk is dat niet. Je moet gewoon weten wat je doet.
Overigens verbaast het me nix dat als je 1 PCI (de bovenste nog wel 8-)) Loshaalt, dat al je slots het dan niet doen.
Ze zitten nml Serieel op de Bus, ergens is er een lus contact.

• BC3 Victim
Ja maar als de gaatjes met soldeer zijn gevuld zal het toch niets uitmaken? Want een PCI-slot bevat alleen maar pinnentje die omhooggericht staan en onderling geen contact maken.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
lol

• BC3 Victim
niet echt

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Man wat een stomme actie, sorry hoor, maar zo''n moederbord bestaat toch uit meerdere lagen, waarshcijnlijk is daar binnenin iests contact gaan maken ofzo

Moederbord kujje nou wel weggooien denk ik

Trouwens, waarom wil je zo''n zware cooler op je core zetten, je weet toch dat je prestaties door het geheugen beperkt worden, core overklokken heeft niet veel zin he!

• BC3 Victim
als jij die koeler voor 10,- kan krijgen zou jij het ook doen.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 20:33
Denk het niet hoor, ik heb op mn geforce 2 mx gewoon een oud fannetje geplaatst, maar om nou zo''n gedrocht er op te zetten

Maar nou gaat het je een paar meijer kosten vrees ik

Trouwens, waarom zet je die pci-slot er niet weer in dan, of gaat dat niet?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-08 15:20
de gaatjes moeten totaal gevuld zijn, zodat alle lagen contact maken, op het uiterlijk kun je het niet baseren dat hij gevuld is.
overigens je kunt je mobo wel wegmieteren, zullen wel componenten te heet zijn geworden

• BC3 Victim
helpt niets heb het al geprobeerd, ik zal wel iets gefrituurd hebben op mijn mobo.

Verwijderd

verry dumb/...:P

wat een lef

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 00:57
hoezo DIEHARD ?? >:)

Nou ik vind het klase! , laat iedereen maar zeiken, ik vind het rete knap dat je dat aandurfde! Jammer dat het niet werkte, maar goed dat was eingelijk ook wel mischien wel te bedenken , maar goed daar gaat het niet om, you''re tweaker! >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

zeer gevaarlijk, elk gaatje is voorzien van een metalen busje wat de verschillen layers verbind, een moederbord bestaat meestal uit een laag van 4 of 5 koperbanen. De nieuwste dual athlons bestaan zelfs uit 6 of meer lagen, dus als je zo een busje beschadigt is het inderdaad afgelopen.

Je onderbreekt meerdere banen, dus loep zal niet helpen. Garantie ook niet
Zo iets kan je misschien proberen met een 486 maar toch niet op een goed moederbord.
:(

Verwijderd

Ik vind het heel erg knap dat je dit aandurfde. Respect tha Man >:)

Maar nu ff serieus, ik denk eerlijk gezegd niet dat je dat ding nog tot leven kan wekken, maar het was een plan met lef :)
Way to go
Pagina: 1