[BC3] Athlon 900 op bijna 80°C. ????

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Checkte gisteren ff de pc van mijn ouders en wat zie ik ; Die CPU zit na een halfuurtje Q3 op 80°:( ! Da''s foute boel dus bios gecheckt. Alles in orde, voltage staat op 1.60V, fan ( Titan, zilveren zonder koelblok ) draait op 5200 toeren. Kast opengemaakt. Koelzooi gecheckt, koeler zit er goed op etc,etc. Kan dit iets te maken hebben met het feit dat er een 235W voeding in zit of is dit complete b*llsh*t :? ??
thanks in advance !

Specs;
Gigabyte 7Ixe mobo, TB900@900, 128Mb SdRam 133Mhz ''Infinion''. Miditower met 235W voeding, GForce2MX, 30G HD Maxtor...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Hij mag tot 90° , dus is er eigenlijk niets aan de hand , maar ik zou er al gewoon eens de sjiek onderaan afdoen en er Arctic Silver 2 op smeren , kan zijn dat ie al maar 70 of 65 doet .

Verwijderd

coolermaster 1.2 Ghz er op.. 35,- maar..
+ Arctic silver en een casefan

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk komt dat door de slechte airflow. Haal de zijpanelen is van die pc af. Scheelt toch weer een paar graden.

en het is zomerweer. dat scheelt bij mij 10 graden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
THANKS !
Dat ''Artic Silver''spul. Waar kan ik dat krijgen ? Is 80°C dan niet zo belachelijk hoog als ik dacht ( mijn duron, zie onder, haalt OC''ed max. 57°C !! Dat was een beetje mijn referentie ) Worden die TB''s standaart altijd warmer als die Duron''s ??? Kast stond op moment van meten trouwens al open !

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 12 mei 2001 13:41 schreef thedolf het volgende:
Waarschijnlijk komt dat door de slechte airflow. Haal de zijpanelen is van die pc af. Scheelt toch weer een paar graden.

en het is zomerweer. dat scheelt bij mij 10 graden.
Ja dat merk ik ook, als het in m''n kamer al 30 garden is, is het in de kast ook gauw tegen de 40, dus de koelucht is dan al minimaal 40 graden.

Eigenlijk zou je de CPU koelucht direct van buiten de kast aangezogen moeten worden dmv een slang of buis oid;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Klopt die 80 graden wel :? Voel is een beetje met je poten dan, verfik je ze dan meteen:? ;)

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

80 graden kunnen ze nog *net* wel hebben, maar het moet echt niet gekker worden..

Misschien dat het ook voor de levensduur wel een goed idee is om toch wat beter te koelen..

dat het aan die 235watt voeding zou liggen is complete b*llsh*t :).
dan zou hij te WEINIG stroom leveren, en dan zou je cpu juist KOELER blijven (en niet werken dan.. ;))

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 11:29
Alles in orde, voltage staat op 1.60V, fan ( Titan, zilveren zonder koelblok ) draait op 5200 toeren.
Begrijp ik dat er geen koelblok op de processor zit ? Dat zou het namelijk verklaren. Koop eerst maar een behoorlijk koelblok want Thunderbirds worden vreselijk warm.
Pagina: 1