[BC3] plaatsen van een nieuw mobo (pakkingen ?)

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Ik heb net me nieuwe mobo (694d master) in de kast gezet. In de kast zitten echter van die metalen klik-schroefgaatjes waarop ik het moederbord heb gezet. Voorheen kreeg ik hier altijd pakkingen bij of waren de voetjes van plastic. rondom de schroefgaten zit wel een rondje ijzer op de plaat. Omdat het best wel een investering is geweest wil ik zekerheid hebben of het nu wel allemaal goed zit....of is het misschien toch wijzer wat pakkinkjes of ringetjes te halen ? Is dit noodzakelijk ?

Verwijderd

die papieren revetjes bedoel je ?
die heb je zeker niet nodig,
ze zitten er meestal wel bij maar ik gebruik ze ook nooit .

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmz.. dat was "vroeger" wel zo ja...
Maar nu is dat niet nodig. Bijna elke PC word zonder die dingen gebouwd.

(ps; heb je nog iets aan de Zalman coolers gedaan:?)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik denk dat je nog van die koperen afstands busjes moet plaatsen! Doe je dat niet heb je kans dat flinke kortsluiting gaat krijgen. Dit krijg je dus als je moederbord echt direct tegen de wand van je kast plaatst TENZIJ die gaatjes in de zijwand op een soort verhoging zitten (Soort heuveltje met schroefdraad er in). Die witten plastic dingen kom je tegen woordig (bijna) niet meer tegen...

• under-world
Op zaterdag 12 mei 2001 11:29 schreef Compu_Assassin het volgende:

(ps; heb je nog iets aan de Zalman coolers gedaan:?)
:+lol:+

nee, ik heb ze niet gehaald en ben het niet echt meer van plan ook.... Ik wil niet teveel geld meer uitgeven...(heb jij nog een goede tip voor 2 koelers)

De kast is een supermicro dus ik geloof wel dat de voetjes die erbij zitten goed zijn.
(Hij ligt idd ruim boven de kast, en metaal op metaal is dus niet zo errugg....)

• under-world
Op zaterdag 12 mei 2001 11:29 schreef Tefflar het volgende:
TENZIJ die gaatjes in de zijwand op een soort verhoging zitten (Soort heuveltje met schroefdraad er in). Die witten plastic dingen kom je tegen woordig (bijna) niet meer tegen...
Dit is bij mij het geval -thanks-

Verwijderd

Die papieren revetjes zijn niet noodzakelijk. Gewoon je moederbord vast schroeven met de daarvoor bestemde schroeven en zorg er voor dat deze geen contact maakt met de achterwand. Er om denken dat je het moederbord niet te vastdraait, gewoon vast is vast.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op zaterdag 12 mei 2001 11:34 schreef osama het volgende:

Ik wil niet teveel geld meer uitgeven...(heb jij nog een goede tip voor 2 koelers)
Mag het herrie maken? Dan bijv. 2 coolermaster coolblokjes met Delta fans:7 of als het stiller moet Sunon High output fans.

Als het past een coolermaster EP5-6I11:9 met een 80mm fan er op gemod:9~ (door behulp van eizerdraatjes en een paar gaatjes in je cooler(boren))...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• under-world
Op zaterdag 12 mei 2001 11:46 schreef Compu_Assassin het volgende:

[..]

Mag het herrie maken? Dan bijv. 2 coolermaster coolblokjes met Delta fans:7 of als het stiller moet Sunon High output fans.

Als het past een coolermaster EP5-6I11:9 met een 80mm fan er op gemod:9~ (door behulp van eizerdraatjes en een paar gaatjes in je cooler(boren))...
ik heb al een 90mm casefan boven de CPU''s en een SUNON achter in de kast (zit standaard in de supermicro 760A)...+ 2 X 80mm fans voor in de kast>:)

(4 casefans> heb alleen de CPU''s nog niet :( )
Pagina: 1