[BC3] temperatuur onbetrouwbaar!!!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Ik heb mij een hele tijd druk gemaakt om de temperaturen in mijn kast. Opletten dus, maar een andere vraag is: Wil de mens graag belazerd worden, en wil hij graag zien wat hij wil????? Mijn A7A met tb1200/266 draaide op mijn Bios 1003 ongeveer 53C stressed. Net heb ik geflashed naar 1004 en de temperatuur is nu..........61C rara hoe kan dat. |:(
Voorzichtige conclusie: temperatuur meting van ASUS is net zo betrouwbaar als de dienstregeling van de NS.

Ik heb een vette CoolerMaster op mijn proc. staan, i.c.m. met Arctic koelprut en drie CoolerMaster Casefans die een Airflow genereren om je haar bij te Föhnen.

Wat kun je nog meer?????

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ehm, spelletjes spelen, internetten, programmeren, tekstverwerken enz? Je PC werkt toch?

Wil je perse een lagere temp, tsja, die coolermaster vervangen door een betere koeler, of waterkoeling...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
errrrrm, waarom denk je dat er trouwens fixes worden uitgebracht?

omdat de wereld al perfect ontworpen is of zo?

ftp://ftp.mathematik.uni-marburg.de/pub/mirror/asus/mb/socka/m1647/a7a266/
------A7A266--------

BIOS
===================================================
aa26103b.zipA7A266 BIOS Rev. 1003b (Apr/2/2001)
1. First Release.
Valt nog mee, soms staat er zelfs bij waarom de fix is, en dan is het zelfs nog logisch. Bovendien kan je altijd een bin compare doen van de gedownloade bios en de bios in je systeem, om erachter te komen wat zelfs niet in de fixlist staat...

Is die 1004 trouwens niet beta ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• poes
Nou het gaat mij om het volgende:

Waar ik mij eerst nog heel druk liep te maken om de temperatuur en dacht er bijna alles eraan gedaan te hebben, blijken er met een nieuwe Bios ook weer nieuwe temperaturen gekomen te zijn.

Als ik voor het oog de temperatuur omlaag zou willen hebben kan ik dus weer Bios 1003 terug zetten. Er verandert dan geen reet qua temperatuur, alleen omdat''ie tien graden lager aangeeft, geeft je dat als gebruiker een ietwat beter gevoel.

Dus ik ben het wat dat betreft eens met Hezik: het werkt toch allemaal.....

En niet onbelangrijk: hoe betrouwbaar zijn de temperatuurmetingen in de Bios ou nog eigenlijk???????

PS Bios 1004 is final op www.asuscom.de

• BC3 Victim
hmmm, tsja de waarheid ligt in het midden zullen we maar denken...
en ik vertrouw die ingebouwde dingen toch nooit, dus kijk ik altijd op mijn zelfbouw...

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_A/ALI_Chipset/ALI_Magik_1/A7A266/
1004.ZIPA7A266 ACPI BIOS 1004 final (=1004 beta 02)
lekker duidelijk: geen inzage in wat er veranderd is en hij is zowel final als beta...

Overigens zou ik het wel melden via e-mail aan hun, ook dat je er niet blij mee bent. Ben je er wel in performance/stabiliteit mee opgeschoten? want dat zou de temp. verhoging ook kunnen verklaren naast een correctie van foutieve temperatuur uitlezing in de first release...

• poes
Ik begon echt aan mijzelf te twijfelen en ik heb Bios 1003 weer terug gezet en echt waar, het scheelt gewoon 10 graden. Als iemand daar een goede verklaring voor heeft, vreet ik mijn hoed op

Verwijderd

Waarschijnlijk zal er een fout hebben gezeten in het eerste algorithe voor de temperatuur en is deze gefixt in het nieuwe BIOS.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij de "oude" A7v was dit ook hoor. Bij de overgang van 1004 naar 1005 dacht ik. Staat er in je bios bij temperatuur dat het misschien niet precies de afgelezen temperatuur is, maar wel de best kloppende.

• BC3 Victim
Ik heb dus precies ''t zelfde probleem.

Ik ga nu maar van de hoogste temp. uit dan zit je zeker niet mis. ;)

offtopic:
Ik wil wel een nieuwe koeler gaan kopen.
Maar helaas zie je echt door de bomen ''t bos niet meer.
Dus moet ik nu een Alpha koeler of een FOP38 nemen??????

En weet er ook iemand iets over het wel of niet kunnen instellen van je multiplier in je BIOS? :?

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik heb ook iets dergelijks met mijn PC.

Als ik in de bios van de Abit KT7A kijk dan ligt de temperatuur daar ca. 10 tot 20 graden hoger dan als ik het bekijk met een monitor programma in windows.

Het vreemde is, dat de systeemtemperatuur WEL hetzelfde blijft.

Dit is overigens geen lange tijd van elkaar bekeken zodat de CPU tijd had om op te warmen/af te koelen.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• poes
Ik heb ondertussen ge-emaild met Taiwan. De zaak is in onderzoek:

"Dear customer,
Thanks for choosing ASUSTeK.

We will take a test about the temperature ASAP.
Sorry for your any inconvenience.

--
with regards
ASUS Customer Service Center Shanghai
For marketing ->info@asus.com.tw
For web ->webmaster@asus.com.tw
For technical info ->http://www.asus.com.tw/Company/support-news.html"

Toch wel netjes van ASUS ;)
Pagina: 1