[BC3] cusl2-c opstart probs (safe mode) , wie helpt ??

Pagina: 1
Acties:

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
hallo, net mijn nieuwe asus cusl2-c vanmiddag opgehaald, en meteen inbouwen die hap.

p3 850e (100mhz bus)
cusl2-c
2x128mb pc100 hyundai (upt to 133mhz stable)

instellingen: 100:100:33 x 8,5 (auto jumper free mode,

Probleem:
pc boot prima, maar heel onstabiel, dan keurig op 850(100mhz), dan weer op 566 (66bus) ofwel de safe mode, , komt die in de safe mode gaat die meteen naar bios (laatste versie 106) met de melding dat er iets niet goed is met de pci en host en bus snelheden.
en dat ik moet controileren of mijn hardware het wel aan kan..
Ik heb alles al geprobeerd:

ander geheugen, andere grafkaart, dus helemaal kaal en geen andere insteekkaarten, vio voltage op 3,3 en 3,6 en 3,4 , van de jumpefree mode naar de jumper mode, procc voltagen van 1,65 1,7 1,75, allemaal geen effect, ding blijft maar random op 850 of op 566 booten, eenmaal geboot op 850 blijft die wel op staan, totdat je de pc uitzet, dan kan het weer zo zijn dat het een paar kouwe starts goed gaat, of hij hangt helemaal compleet! :( Het ding weet echt niet wat het is..

Voor mijngevoel heb ik alles nu gehad en kom tot conclusie dat het bord niet helemaal lekker is. Uiteraard heb ik de procc ook getest op ander systeem met een goed resultaat.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Je hebt de laatste bios, neem ik aan ?
Het lijkt er namelijk op dat je board je proc. niet goed herkent.

• PsYgHo
ja zit van origine al de laatste versie in.. nee dat kan het niet wezen, mijn vorrige p2b-f kende hem ook zonder problemen, en das een bx chipset, dit de 815ep dus dat mag het niet wezen, hij geeft ook keurig als die in de safe mode zit de keus aan dat ik als ikop auto druk hem op 850 zet, hij ziet alles wel goed, maar komt met de melding dat ik moet controleren of alles juist is... das het rare
ik hou het op het instabiele bord, sosms gaat het 5 keer achtermekaar goed, en dan weer mis, daarna weer goed, etc

maar ik kon ook iets over het hoofd gezien hebben, al zou ik niet weten wat, voordeel is wel dat het ding al poste op 1050 mhz, dat is wel lekker, maar ja , ook dan is tie instababiel, zelfs als ik hem op 66bus set komt die soms zo in de bios omdat die dan ook in de safemode opstarte... heel wazig..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voeding brak?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PsYgHo
nee die draait ook goed op het vorrige systeem, terwijl ik die volledig belast heb tis gewoon een upgrade. heb ook al geprobeerd, dat die helemaal kal was, dus aleen het mobo en verder nix,

denk dat ik het spul maar weer terug naar breng, neem voor de zekerheid wel mijn procc en geheugen mee mochten ze het daar niet geloven, tevens handig waneer ik die andere krijg, mogen ze hem daar eerst ff proberen!

anders gaamn ik voor nix heen, en het is toch al voor mij een uurtje met de scoot..

• PsYgHo
zo net terug uit grunn, blijkt dat die dat met alle procc doet, dus niet mijn geliefde 850 is de boosdoener, maar het bord, probleem lijkt wel bios fixable te zijn, heb hem toch nu gekocht en mag hem binnen 2 week ruilen voor geld terug als ik hem toch niet wil houden.. Zowel funprice als norrod hebben dezelfde klachten als ik... er zit nu bios 1006.A in enig idee waar 1009 finel te krijgen is, op de website van anus staat ook geen historie met biosen.. dus het lijkt erop dat er nooit updates geweest zijn van die t bord ??.. bord is er al wel 4 maand....

Pagina: 1