Toon posts:

[BC3] CPU 127 graden! fan op 0

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
127 graden...... volgens mij zou die dan allang dood moeten zijn.......

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik was aan het surfen, deed IE gek, gind 10 sec later MBM5 piepen met 2 meldingen: CPU TEMP is 127 graden en CPU is 0 RPM !! Gingen bij mij meteen 1000 lampjes branden en in een reflex trek ik de stekker uit de pc. Maak de kast open en zet em aan, fan doet het normaal :? wat kan dit geweest zijn ?????

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:59
maak je fan es goed schoon...

127C...wel errug link..

Verwijderd

Volgens mij ook, want als ie nu nog normaal doet dan is het echt een of ander iets gewoon vaag aan het doen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

tja, ik denk dat het een vals alarm is, de fan draait gewoon nadat ik hem aanzette

Verwijderd

misschien had ie ff een inzinking.. zou voor de zekerheid toch ff nieuw fannetje kopen

• Fairy
  • Niet online

Fairy

maar dan had de mobo temp sensor toch ook geflipt als de sensor troep in de war was? het was PUUR cpu 127 graden en 5 sec later cpu fan 0. Gelukkig een heel irritant piepje in mbm, hopen dat alex een meertonen piepje kan maken, nog beter maarehh ik wil de oorzaak van dit weten :?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Zou kunnen dat bepaalde software op de hardwaremonitor adressen schreef, is geen gereserveerd adres.

offtopic:
snij-ijzer rulez

• Fairy
  • Niet online

Fairy

áls ik al een nieuwe koop wil ik een SUPER low noise ding hebben, koellichamen heb ik zat. wat is de stilste?

Verwijderd

silverado

• Fairy
  • Niet online

Fairy

en wat kosten die?

Verwijderd

Ik zou een silverado afraden. Veel te zwaar.

Verwijderd

nieuwe?? waarom??? MBM gaat wel vaker de fout in hoor !! en als je het ECHT niet vertrouwd, voel dan gewoon ff of je sink warm is......

Verwijderd

Hij heeft al koel lichamen zat zegt ''ie net |:( Ik geloof dat Sunon wel enkele low-noise fans heeft...

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik zou zeggen dat dit inderdaad een software fout is. 127 is namelijk een veel gebruikt getal in software (127 + 1 = 128 <=> 2^7) Kan zijn zoals al is gezegd, dat een ander programma zich heeft gemoeid ermee.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op vrijdag 11 mei 2001 21:01 schreef Sharkbyte het volgende:
Ik zou zeggen dat dit inderdaad een software fout is. 127 is namelijk een veel gebruikt getal in software (127 + 1 = 128 <=> 2^7) Kan zijn zoals al is gezegd, dat een ander programma zich heeft gemoeid ermee.
Ik denk dat je gelijk hebt, een 8 bit reeks gaat in dit geval van -128 tot 127 maar -255 tot 255 is mogelijk dus is denk ik 9 bit. Laten we het maar op een flippend sersor chipje houden :? vraag me dan alleen wél af waarom ie juist cpu fan 0 en cpu temp aangaf en niet bijvoorbeeld ook de mobo temp en fan want bij het flippen van zo''n chip (leuk woord) zou hij vanalles gek moeten doen dus ook de chipset sensors. Er zijn niet toevallig virussen die dit ehh genereren hé ? naah kan niet, is veel te goed beveilig en had ik het wel geweten.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

127 is een maximum van een signed 8 bit integer. 255 van een unsigned 8 bit. Kan het trouwens ook niet de temp in Fahrenheid geweest zijn?

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

In Fahrenheit 127, iets van 52 celcius..?

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 22:43 schreef Hooi het volgende:
52.77778

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 00:42 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

52.77778
klopt niet!!! :(

als je zo precies wil doen hou dan ook rekening met de significantie... 127 graden fahrenheit 3 sig. cijfers

dus 52,8 graad

ok thats all

en voor die stille cooler..... uhm Swiftech met delta 80MP op 7 volt mis. erg stil en koelt nog steeds goed

Verwijderd

hah significant yep.. :+

Maar die MP fan is inderdaad helemaal stil vanaf 9,5 volt en lager.

Dat is dus altijd de truuk om een fan ''stil'' te krijgen, de spanning verlagen. Je koopt er één met een hogere luchtopbrengst dan je nodig hebt, zodat je daarna de boel kunt reduceren en stil maken.
:Y)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
MBM 5 sucks!

Bij mij geeft hij soms opeens van 58 graden zonder waarschuwing 70 a 80 graden aan?!?!?!

En mij PC Alert van MSI geeft gewoon de 58 graden aan!:)

Conclusie: MBM is kut! :(:(

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op vrijdag 11 mei 2001 22:43 schreef Hooi het volgende:
Nee dat was het niet, mijn temp waarschuwing stond op 70 CELCIUS en de waarschuwing was echt 127 CELCIUS anders wassie ook niet gaan piepen >:) think ;)

En die fan speed 0 was zeker ook 0 keer stilstaan per/sec :*

• BC3 Victim
is er een progje die je temp meet zonder dat je zelf in de bios moet duiken ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• DaManiac
  • Laatst online: 29-08 10:57
hmm, wat zou MBM 5 zijn????????? |:(

Verwijderd

Op zaterdag 12 mei 2001 16:36 schreef crimeB het volgende:
Psst, MBM5 |:(:Y)

• BC3 Victim
Nou ? zeg het eens !!!

• BC3 Victim
:Z ahum laat maar :-) al gevonden thanks
*D

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 16:36 schreef crimeB het volgende:
Meestal krijg je die software bij je mobo.

• BC3 Victim
ìk vind het enigsinds raar, je post net dat je warning op 70 graden staat, als je proc dus 127 graden geweest zou zijn, had hij dit al veel eerder aan moeten geven, kan me namelijk heel erg moeilijk voorstellen dat een processor van 69 graden naar 127 zou kunnen schieten, zelfs zonder fan lukt je dat niet :P

Verwijderd

Bekent probleem,

Ik heb namelijk het zelfde moederbord als jij. Het proggie van asus geeft bij mij ook vaak aan dat de proc te heet is of dat de proc fan niet meer draait en zelfs dat de +5V spanning inelkaar stort naar 1V..... en toch blijft m''n pc vrolijk draaien :?

Ik heb in het begin nog al eens aan mijn koeler gevoeld of die idd zo heet was, maar in werkelijkheid was die nog een graad of 40... 8-)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op maandag 14 mei 2001 16:53 schreef Not Crazy 007 het volgende:
Bekent probleem,

Ik heb namelijk het zelfde moederbord als jij. Het proggie van asus geeft bij mij ook vaak aan dat de proc te heet is of dat de proc fan niet meer draait en zelfs dat de +5V spanning inelkaar stort naar 1V..... en toch blijft m''n pc vrolijk draaien :?

Ik heb in het begin nog al eens aan mijn koeler gevoeld of die idd zo heet was, maar in werkelijkheid was die nog een graad of 40... 8-)
Die van mij kan ik niet met de blote handen aanpakken, is permanent 62 graden heet. komt misschien ook door die standaard coolermaster maar ik wil hem geluidsdicht en dat LUKT NIET! weet iemand een idee om een kast om de compukast te maken die géén geluid doorlaat maar wél goed warmte afvoert?

Verwijderd

uhh
ik durf het bijna niet te zeggen
WATERKOELING
*ehum*,

sorry, was een oerschreeuw ;)

Verwijderd

mercedesbenz monitor 5???
>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)>:)

Verwijderd

Welke progje je moet gebruiken om precies te zien wat je MOBO aangeeft, is SISOFT Sandra, ik gebruik PRo2001 en t is perfect, al die andere progjes bakte er geen hout van.......

• BC3 Victim
daar heb ik ook een keer last van gehad, dan stopt je fan gewoon even (ik heb me kast dus altijd open staan) en als je m uit en opnieuw aanzet doet ie het weer...maare een nieuwe fan kan natuurlijk nooit kwaad....20 piek voor een nieuwe fan of veel te veel piek voor een nieuwe cpu, its your choice *D
oowja MBM5 is moederbord monitor 5....als dat nog niet gezegd was...

Verwijderd

Hier ff een reaktie op FerryHeibrink:

Die 40 graden bereik ik alleen met mijn kast open.... Als ik de kast sluit dan wordt die gelijk 52 graden (zonder extra koelers).

Maar 62 graden.... oef das wel aardig heet ja... Om je kast ''geluidsdicht'' te maken worden wel isolatie matten gebruikt en aan de binnenkant van de kast geplakt, en voor koeling.... tsja wil je echt stil en goed koel, ga dan voor waterkoeling en anders twee of meerdere stille (papst ofzo) fans inbouwen.

Ohja.. als jij je proc niet overklokt moet een standaart koeler IMHO wel voldoende zijn om ''em tenminste onder de 50 graden te houden.

Veel succes!!

Verwijderd

dames en heren,

als ik mbm5 gebruik(of elk ander programmaatje)
staat mijn cputemp constant op 127 °C :? ,mobo geeft 52 °C en kast 32°C.wat ik ook uithaal,niks verandert daar wat aan,mijn hp asus CUV-NT bordje geeft dus gewoon verkeerde temps aan, al is Žt toerental van de fan wel goed.schijnt dus een asus probleempje te zijn bij oem-moboŽs.
iemand een oplossing?Flashen helpt niet aangezien HP die $#%&#"%$" flashes zelf schrijft.....:'( en er geen goede vervangingen zijn voor de hp flash,alweer een slachtoffer van Žt aldi pc probleem(al zou je denken dat HP anders werkt!)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Op donderdag 17 mei 2001 12:30 schreef strypak het volgende:
dames en heren,

als ik mbm5 gebruik(of elk ander programmaatje)
staat mijn cputemp constant op 127 °C :? ,mobo geeft 52 °C en kast 32°C.wat ik ook uithaal,niks verandert daar wat aan,mijn hp asus CUV-NT bordje geeft dus gewoon verkeerde temps aan, al is Žt toerental van de fan wel goed.schijnt dus een asus probleempje te zijn bij oem-moboŽs.
iemand een oplossing?Flashen helpt niet aangezien HP die $#%&#"%$" flashes zelf schrijft.....:'( en er geen goede vervangingen zijn voor de hp flash,alweer een slachtoffer van Žt aldi pc probleem(al zou je denken dat HP anders werkt!)
Je moet de sensors even de goede naam geven, meestal is sensor 2 van de processor (asus) maar dat kan bij andere mobo fabr. anders zijn. Is dus geen defect ;)

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 17:20 schreef DaManiac het volgende:
hmm, wat zou MBM 5 zijn????????? |:(
huh???

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

nevermind :) verkeerd gelezen :P

Mijn iRacing profiel

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-08 14:37

CTVirus

Dexterslab FAN

Na het verhaal over inbranden moet je cpu nu extreem goed over te klocken (zijn als het klopt) Trouwens een PIII kapt er automatisch mee bij een te hoge temp, dus jou cpu moet een amd zijn anders klopte die reading niet

• BC3 Victim
MBM kan inderdaad wel eens vaag doen met een AMD but don''t ask why. Bij 100 grad. is het denk ik zelfs al in 5 sec. gebeurt met je proc.

probeer Hardware monitor pro maar eens....werkt prima en nog geen foutmeldingen gehad...

Pagina: 1