127C...wel errug link..
Verwijderd
snij-ijzer rulez
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk dat je gelijk hebt, een 8 bit reeks gaat in dit geval van -128 tot 127 maar -255 tot 255 is mogelijk dus is denk ik 9 bit. Laten we het maar op een flippend sersor chipje houdenOp vrijdag 11 mei 2001 21:01 schreef Sharkbyte het volgende:
Ik zou zeggen dat dit inderdaad een software fout is. 127 is namelijk een veel gebruikt getal in software (127 + 1 = 128 <=> 2^7) Kan zijn zoals al is gezegd, dat een ander programma zich heeft gemoeid ermee.
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
52.77778Op vrijdag 11 mei 2001 22:43 schreef Hooi het volgende:
In Fahrenheit 127, iets van 52 celcius..?
Verwijderd
klopt niet!!!Op zaterdag 12 mei 2001 00:42 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
52.77778
als je zo precies wil doen hou dan ook rekening met de significantie... 127 graden fahrenheit 3 sig. cijfers
dus 52,8 graad
ok thats all
en voor die stille cooler..... uhm Swiftech met delta 80MP op 7 volt mis. erg stil en koelt nog steeds goed
Verwijderd
Maar die MP fan is inderdaad helemaal stil vanaf 9,5 volt en lager.
Dat is dus altijd de truuk om een fan ''stil'' te krijgen, de spanning verlagen. Je koopt er één met een hogere luchtopbrengst dan je nodig hebt, zodat je daarna de boel kunt reduceren en stil maken.
Bij mij geeft hij soms opeens van 58 graden zonder waarschuwing 70 a 80 graden aan?!?!?!
En mij PC Alert van MSI geeft gewoon de 58 graden aan!:)
Conclusie: MBM is kut! :(
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Nee dat was het niet, mijn temp waarschuwing stond op 70 CELCIUS en de waarschuwing was echt 127 CELCIUS anders wassie ook niet gaan piepenOp vrijdag 11 mei 2001 22:43 schreef Hooi het volgende:
In Fahrenheit 127, iets van 52 celcius..?
En die fan speed 0 was zeker ook 0 keer stilstaan per/sec
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Psst, MBM5 |:(Op zaterdag 12 mei 2001 16:36 schreef crimeB het volgende:
is er een progje die je temp meet zonder dat je zelf in de bios moet duiken ?
Meestal krijg je die software bij je mobo.Op zaterdag 12 mei 2001 16:36 schreef crimeB het volgende:
is er een progje die je temp meet zonder dat je zelf in de bios moet duiken ?
Verwijderd
Ik heb namelijk het zelfde moederbord als jij. Het proggie van asus geeft bij mij ook vaak aan dat de proc te heet is of dat de proc fan niet meer draait en zelfs dat de +5V spanning inelkaar stort naar 1V..... en toch blijft m''n pc vrolijk draaien
Ik heb in het begin nog al eens aan mijn koeler gevoeld of die idd zo heet was, maar in werkelijkheid was die nog een graad of 40...
Die van mij kan ik niet met de blote handen aanpakken, is permanent 62 graden heet. komt misschien ook door die standaard coolermaster maar ik wil hem geluidsdicht en dat LUKT NIET! weet iemand een idee om een kast om de compukast te maken die géén geluid doorlaat maar wél goed warmte afvoert?Op maandag 14 mei 2001 16:53 schreef Not Crazy 007 het volgende:
Bekent probleem,
Ik heb namelijk het zelfde moederbord als jij. Het proggie van asus geeft bij mij ook vaak aan dat de proc te heet is of dat de proc fan niet meer draait en zelfs dat de +5V spanning inelkaar stort naar 1V..... en toch blijft m''n pc vrolijk draaien
Ik heb in het begin nog al eens aan mijn koeler gevoeld of die idd zo heet was, maar in werkelijkheid was die nog een graad of 40...
Verwijderd
oowja MBM5 is moederbord monitor 5....als dat nog niet gezegd was...
Verwijderd
Die 40 graden bereik ik alleen met mijn kast open.... Als ik de kast sluit dan wordt die gelijk 52 graden (zonder extra koelers).
Maar 62 graden.... oef das wel aardig heet ja... Om je kast ''geluidsdicht'' te maken worden wel isolatie matten gebruikt en aan de binnenkant van de kast geplakt, en voor koeling.... tsja wil je echt stil en goed koel, ga dan voor waterkoeling en anders twee of meerdere stille (papst ofzo) fans inbouwen.
Ohja.. als jij je proc niet overklokt moet een standaart koeler IMHO wel voldoende zijn om ''em tenminste onder de 50 graden te houden.
Veel succes!!
Verwijderd
als ik mbm5 gebruik(of elk ander programmaatje)
staat mijn cputemp constant op 127 °C
iemand een oplossing?Flashen helpt niet aangezien HP die $#%&#"%$" flashes zelf schrijft.....:'( en er geen goede vervangingen zijn voor de hp flash,alweer een slachtoffer van Žt aldi pc probleem(al zou je denken dat HP anders werkt!)
Je moet de sensors even de goede naam geven, meestal is sensor 2 van de processor (asus) maar dat kan bij andere mobo fabr. anders zijn. Is dus geen defectOp donderdag 17 mei 2001 12:30 schreef strypak het volgende:
dames en heren,
als ik mbm5 gebruik(of elk ander programmaatje)
staat mijn cputemp constant op 127 °C,mobo geeft 52 °C en kast 32°C.wat ik ook uithaal,niks verandert daar wat aan,mijn hp asus CUV-NT bordje geeft dus gewoon verkeerde temps aan, al is Žt toerental van de fan wel goed.schijnt dus een asus probleempje te zijn bij oem-moboŽs.
iemand een oplossing?Flashen helpt niet aangezien HP die $#%&#"%$" flashes zelf schrijft.....:'( en er geen goede vervangingen zijn voor de hp flash,alweer een slachtoffer van Žt aldi pc probleem(al zou je denken dat HP anders werkt!)
huh???Op zaterdag 12 mei 2001 17:20 schreef DaManiac het volgende:
hmm, wat zou MBM 5 zijn?????????
probeer Hardware monitor pro maar eens....werkt prima en nog geen foutmeldingen gehad...