Toon posts:

[BC3] Morgen een amd+mobo kopen maar welke????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een p3 700e op een abit bx 133 raid maar dat mobo werd onstabiel liep vast na een minuut of tien,is al 6 weken weg voor reparatie maar ik ben wachten zat,als hij een terug komt stop ik die combi wel in m''n tweede pctje.

Ik speel heeeeeeeeeeeeeeel veel zware 3d games f1,rally,UT, q3 en noem ze maar op

ik hoef niet zo nodig te overklocken en ik wil eens een amd proberen(nog nooit gehad)maar wat in jezus naam??? en is dit een beetje een gunstig moment om een amd proc te kopen???

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
voor een leuk DDR setje (het moderste wat er is dus) zou ik in ieder geval gaan voor een AMD 760 gebaseerd systeempje (zie verschillende reviews, o.a. THG)
je kan gaan voor een asus a7m266 , die is alleen niet te betalen, maar het is een asus veel mensen kicken er op en ik zal ook zeker niet zeggen dat het slecht is maar idd duur dus.
www.asus.com.tw/products/Motherboard/socketa/a7m266/index.html

de dfi ak76-sn is al een stuk goedkoper, dfi is een prima producent van bordjes. specs hier: www.target-int.nl/txt/tx20292.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ippc/b/pics/dfi.jpg

als proc kies je dan voor een 266mhz fsb, en dan natuurlijk het liefst de 1333 al is die slecht verkrijgbaar. je kan ook een 1200/266 doen natuurlijk.

beetje ddr geheugen er bij van een redelijk merk (geen oem het liefst)

ik houd me niet zo bezig met videokaarten, ik heb zelf een hercules gf2mx, die is perfect, ik weet dat op dit moment de powercolor gf2 gts heel erg goedkoop is, ik heb de nodige ervaring met powercolor en ze zijn niet slecht ofzo, het werkt gewoon.

goeie cooler erbij doen, van de cooler topics barst het hier. misschien ook een case fannetje erbij.

leuke 7200 rpm schijf erbij, een 5400 is een klein beetje goedkoper maar haalt je performance onnodig naar beneden. ik zou er niet meer aan gaan beginnen in ieder geval.
ik zou persoonlijk de seagate barracuda ata III vermijden om zijn traagheid en gaan voor iets van IBM, WD of Maxtor.

als je ddr te duur vind is met gewoon sdram pc 133 geheugen de msi k7t turbo een leuk alternatief.

Verwijderd

Topicstarter
Zo! kijk eens aan,dat noem ik nog eens hulp foto''s url''s petje af *D

Nog een ding,ik stop die nieuwe mobo en proc dus in mijn bestaande systeem heb ik daar nog andere voeding voor nodig of zo??....ik las ooit zoiets.

Verwijderd

Ja een 300W wordt aangeraden ja.
Een AMD trekt veel stroom.

Verwijderd

Ik heb de Asus K7M266 (gemodificeerd dwz dipswitch erop gesoldeerd)

Werkt perfect :)
stabiel , snel :)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Yep, pak de DFI en bv. een 1 Gig AXIA core TBird op 133x10 en je een leuke snelle combo, ddr geheugen wordt nu ook goed betaalbaar.
Ik krijg zelf maandag de DFI weer terug na em eerst gesloopt te hebben;(

Het was het snelste bord wat ik in m''n pC gehad heb.

Niet op voorraad.

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 07:29
Een Asus a7a kan in de kosten schelen. Misschien is het mogelijk je oude geheugen te gebruiken. Een a7a slikt alles!

Tip: geen superorb kopen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Waarom geen Superorb kopen?? Die mini-variant past toch ook goed op de kt7a??

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
de superorb maakt nogal wat herrie zegt men en hij schijnt nogal cores te slopen. ik geloof echter dat de nieuwste versie een aangepaste onderkant heeft die veilig is.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

JJJ

Voor de koeler raad ik een Swiftech aan of een GlobalWin FOP32-1. Die komen als beste uit de test.

Verwijderd

Topicstarter
Shit! die dondersteen 1333 is in mijn buurt nergens meer te scoren, krijgen ze volgende week misschien weer binnen blah blah enz enz.

Die apparaten vliegen echt als (warme) broodjes over de toonbank, maar nu mijn koop woede weer eff geblust is zit ik toch weer zwaar te denken aan de opvolger van die donderduif, een getal van 1500 klinkt zo lekker afgerond *D

Verwijderd

Wooh! Die DFI heeft 6 pci sloten..goeie shit. Maar doet mijn maar toch de A7M :) Met Samsung DDR modules...geen B kwaliteit geheugen erop. Dan gaat het mis!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
het blijft minder als een paar Ghz....

overigens:
"Morgen een amd+mobo kopen maar welke????"

als je morgen gaat halen, lijkt me informatie inzamelen een beetje laat...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1