[BC3] Asus A7V bios gesloopt

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ellende..

Ik heb een tijdje terug voor de test even bios V1008 beta geinstalleerd, upgrade vanaf bios V1005. Aangezien deze nog toch nog een paar kleine bugs had wilde ik ''m gisteravond terug flashen naar 1007. Het flashen verliep gewoon goed leek het (de check was OK enzo). Maar na de reboot was m''n pc morsdood.. geen piepje, geen text in beeld, niks.. cmos gecleard voor het geval er mischien een configuratie conflict tussen 1008 en 1007 zou kunnen zijn.. halfuurtje helemaal uit gezet (ja, met dat vage ding van mij werkt dat wel eens ;) ) niks helpt..

Ik heb zo onderhand al 5x een flash uitgevoerd, en nog nooit 1 probleempje gehad, daarom snap ik dit ook niet.

Maargoed, ik moet dus dat ding op een of andere manier opnieuw flashen.. Hotswappen is geen optie, want ik ken verder niemand met een a7v.. op de site van asus willen ze alleen nog hulp bieden aan mensen in Amerika :(

Is er niet een winkel waar ik langs kan gaan, want als het via het web moet weet ik het nu al weer, dan kan ik een week wachten voordat ik een reactie krijg.. :( Ik vind het niet erg om half nederland door te rijden als ik maar gewoon ff terplekke m''n bios kan laten repareren, of beter (veel beter) ff een nieuwe (reserve) bios kan halen..

Kan iemand me helpen?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Waar woon je?
Als je in de buurt woon dan kan je wel langs komen dan hotswappen we dat ding en flashen die hap..

Pvouput live

Verwijderd

Waar woon je dan??, kom je toch langs kan je hem hotzwappen!:)

• BC3 Victim
Mocht dat niet werken, de bootflop-truuk al geprobeerd?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Ik woon in voorschoten, tegen leiden aan.

Al heb ik mischien al gevonden wat het kan zijn. Het blijkt dat de 1006/1007 bios van de A7V het voltage weer op default gezet kan hebben (al dacht ik dat ik dat via de jumpers had gedaan). Met mijn duron600@909 zou dat zeker een reden kunnen zijn dat ie niet opstart.

Straks ff uitproberen!

• BC3 Victim
Nee, niet geprobeerd. Ik heb als het goed is wel een flash-flop liggen, maar ik kan me slecht voorstellen dat het gaat werken, want als er niks in het scherm komt en ik niet eens een opstart piep hoor (ik hoor de diskdrive ook niet zoeken), dan lijkt het me sterk dat die drive het nog wel doet :?

Maargoed, ik zal ''t proberen! Wel kewl als dat nog werkt :)

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor een geeltje heb ik het laten doen bij een computerzaak (A7V133). Kan je altijd proberen als je niemand in de buurt vindt met een A7V

• BC3 Victim
Als je bios verneukt is zie je juist niets op scherm.. gewoon kaal mobo met alleen cpu+mem+fdd en dan wachten..

als VGA schijnt alleen een ISA-VGA kaart te werken, maar waarsch. heb je geen isa-sloten meer..

• BC3 Victim
He he, eindelijk die ouwe gare PC uit de kast werkend gekregen, kan ik iig weer internet op! ..met casema :r dat ik nogsteeds vergeten ben af te zeggen (komt nu toch mooi uit :+ )

Maargoed, ik heb alles geprobeerd, ook opstarten vanaf een flash-flop, maar hij doet dus niks, en ik zie/hoor ook nogsteeds niks. Ik heb idd helaas geen isa sloten, maar zelfs al had ik die, ik heb geen ISA vga kaart ..Overnieuw flashen is dus de enige mogelijkheid :(

Als er dus een winkel is die dat wil doen, zou ik graag willen weten welke winkel dat is! Want volgens mij kunnen ze dat echt niet overal..

• BC3 Victim
Problem solved! :)

Bij de 3e (nu zeer grondige) search door GOT kwam ik dit adres tegen:

Dynasystems
tel 020-4492833
pa verkuyllaan 18
1171 EE Badhoevedorp

Hier flashen ze het bios gewoon! En ze zijn vandaag tot 5 uur open..

i''m gone... :)

• BC3 Victim
@#%@@#$%@#$ !! :(

Voor niks erheen gereden.. Adres klopte niet meer.. Ik heb ''t net ff uitgezocht en het is tegenwoordig:

Dyna Systems Badhoevedorp
Sloterweg 103
1171 CJ Badhoevedorp
Tel: 020 - 449 28 33
Fax: 020 - 659 93 14
E-mail:info@dynasystems.com

Pagina: 1