Toon posts:

[BC3] Celeron 500 overklokken.. Tot hoever?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik wil graag mijn celeron 500 overklokken. Ik heb een abit BE6 moederboard met CPU soft menu.. ik heb al een beetje ge-expirimenteerd, en heb hem zonder enig probleem op 563 mhz lopen, maar ik zou graag nog wat erbij willen, ik weet niet of dat kan. De processor loopt nu dus op 563 mhz op 2.0 volt, stabiel.. Ik heb voltage ook een keer op 2.10 gehad, en hem op 620 laten posten, dat werkte opzich wel, maar hij ging hangen en resetten vanzelf enzo , dus dat ging blijkbaar niet zo goed. Ik heb hem op 563 gekregen via de FSB op 75 mhz''jes te zetten, op 83 mhz FSB wil ie volgens mij niet.

Owja en hij wordt nu na een uurtje quake zo''n 45 graden.. Niet erg veel dus.
Is er nog een manier om hem nog wat verder te krijgen, of is het met deze cpu hopeloos?

Alvast bedankt,

Techwarrior

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Maximaal 3 meter of totdat het 12 uur is.
Echt niet verder.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Die dingen krijg je meestal niet hoger als 566

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 16:12 schreef Stefan1509 het volgende:
Maximaal 3 meter of totdat het 12 uur is.
Echt niet verder.
Wat is dit nou weer voor onnozele reply???
doe normaal man :r

Verwijderd

Mijn buurjongen had een Celeron 500 en die wou stabiel tot 600. Met een Golden Orb. Hij boote nog op 624 geloof ik maar daar hield het ook mee op.

Greetz

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

De Celeron 500 wordt ernstig beperkt met overklokken door zijn cache. Deze loopt op volle processorsnelheid mee en vormt de limiet voor het overklokken. Je cache kan het simpelweg niet bijhouden allemaal. Ik kreeg mijn Celeron 466 wel op 581, maar niet op de volgende stap, 700. Dan wil die cache echt niet meer meedoen. De Celeron 2 heeft geen last van zijn cache, aangezien die niet op volle snelheid meedraait. Dat geeft ruimte voor die 100 Mhz FSB verhalen...:):)

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 16:16 schreef Techwarrior het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer voor onnozele reply???
doe normaal man :r
Nou euh, hij heeft wel een beetje gelijk, ik weet niet hoe vaak jij hier komt maar ik wil niet eens meer tellen hoe vaak deze vraag al niet gesteld is. Als je zulke standaard vragen over overklokken wilt weten moet je gewoon ff hier de FAQ lezen: gathering.tweakers.net/showtopic.php/153312

Veel plezier en suc7. :)
Pagina: 1