Toon posts:

[BC3] onboard audio uitschakelen msi ms6309 hoe??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn MB zit een SB128 (AC 97) geintegreert nu heb ik een SBlive in mijn systeem gestopt, maar de SB128 kan ik nergens uitschakelen.
In het boekje van de msi staat dat je dat in de bios moet doen, maar waar ik ook zoek ik kan niets vinden in de bios (ac 97 dacht ik)
Als ik de SB128 uitschakel in Windows instaleerd windows na een herstart gewoon de SB128 weer opnieuw.iemand ervaring hiermee???

Verwijderd

Topicstarter
:? niemand :?

Verwijderd

Bij onboard devices sound uitschakelen en de drivers deinstalleren gok ik zo...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Aan te raden via de bios:
naar intergrated peripherals gaan en dan onboard audio ac97 op disabeld zetten.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Gewoon in de bios alles wat op soundblaster e.d. lijkt uitschakelen.

Dan moet het lukken

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat is nou het rare er staat dus nergens een verwijzing naar de audioi chip in de bios:?

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
Bios -> onboard periphials -> ergens onderin staat sound set of via ''97 sound chip en die even op disabeld zetten.

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Ik ken ook iemand met zo''n vaag bord, daarbij wil het ook gewoon niet....

Ik heb zelf ook een MS6309, maar dan met ''gewone'' AC97 (en geen SB128 wat het bij jouw geloof ik is), en daarmee wil het wél :)

ik heb ook geen oplossing gevonden, heb jij dat ding toevallig ook bij de Dynabyte vandaan?

www.nintendocasemods.com

• BC3 Victim
Kan eventueel ook een jumper op je mobo zitten waarmee je je onboard devices uit kunt zetten. Anders zou ik even de handleiding van je mobo pakken (of op hun internetsite kijken)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 10:40 schreef Digital-DNA het volgende:
Ik ken ook iemand met zo''n vaag bord, daarbij wil het ook gewoon niet....

Ik heb zelf ook een MS6309, maar dan met ''gewone'' AC97 (en geen SB128 wat het bij jouw geloof ik is), en daarmee wil het wél :)

ik heb ook geen oplossing gevonden, heb jij dat ding toevallig ook bij de Dynabyte vandaan?
Idd ik had de computer bij Dynabyte gekocht, maar ik neem aan dat moederborden van het zelfde type ook de zelfde chips bevatten.
Op de website kan ik ook niets hierover vinden:(
En in de gebruiksaanwijzing staat wel hoe je de OBS kan uitschakelen, maar op de plaats waar de gebruiksaanwijzing naar verwijst is geheel niets te vinden wat enig verband houdt met de geluidschip :(

• BC3 Victim
gewoon in de bios, ff boekje lezen, kweet zeker dat t erin staat, bouw zelf ook ongeveer 2 comps per dag met dat moederbord...alleen das voor mensen die geen normale geluidskaart willen maar zo een onboard ding, vandaar dat ik het niet uit me hoofd weet.....

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 17:21 schreef ikbenveldmuis het volgende:
gewoon in de bios, ff boekje lezen, kweet zeker dat t erin staat
Oke mag jij me toch vertellen waar. Ik heb dat boekje nu al tig keer gelezen en ook al tig keer gewwon op het moederbord zelf gekeken, maar kan echt niets vinden.

Ook heb ik zoals je lezen kon al het boekje nagelezen.
En in de gebruiksaanwijzing staat wel hoe je de OBS kan uitschakelen, maar op de plaats waar de gebruiksaanwijzing naar verwijst is geheel niets te vinden wat enig verband houdt met de geluidschip

• Digital-DNA

Digital-DNA

Is gewoon tot op heden onmogelijk!

geen jumpers, bios-updates of wat dan ook... het mag niet baten...
alleen in windows kun je het apparaat softwarematig uitzetten, maar voor de rest....

En wie het niet gelooft...

HET KAN NIET!!! STAAT NERGENS IN DE BIOS OF EEN EEN OF ANDER JUMPERTJE!!:'(

geloof me nou maar :)

www.nintendocasemods.com

• BC3 Victim
Op zaterdag 12 mei 2001 17:27 schreef uncle het volgende:

[..]

Oke mag jij me toch vertellen waar. Ik heb dat boekje nu al tig keer gelezen en ook al tig keer gewwon op het moederbord zelf gekeken, maar kan echt niets vinden.

Ook heb ik zoals je lezen kon al het boekje nagelezen.
[..]
ik ga t navragen, je hoort nog van me hoor....hoop ik voor je...LOL
je kan in ieder geval als je een um... ding-waar-je-een-schroefje-in-kan-doen-dat-je-moederbord-in-de-kast-hangt verkeert weg zet je geluid kortsluiten dat ie nix meer doet...maar das vast niet je bedoeling...
ik gaat voor je navragen hoor!!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:47
Welk OS gebruik je?
Dit kan je in W2K proberen, misschien dat het ook kan in W9.xx, weet ik zo ff niet.

Ga naar je systeemeigenschappen/device manager in w2k, en zoek daar je onboard geluidskaart.
Zet bij properties>device usage: do not use this device.
Geef verder bij je Sound properties in config scherm het voorkeursapparaat op je andere geluidskaart. Geef onderaan aan om alleen het geprefereerde apparaat te gebruiken.

Weet niet of je dit al hebt geprobeerd.
Wie weet helpt dit, wel wazig dat het niet in het bios kan.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 25 mei 2001 22:06 schreef k7of9 het volgende:
Welk OS gebruik je?
Dit kan je in W2K proberen, misschien dat het ook kan in W9.xx, weet ik zo ff niet.

Ga naar je systeemeigenschappen/device manager in w2k, en zoek daar je onboard geluidskaart.
Zet bij properties>device usage: do not use this device.
Geef verder bij je Sound properties in config scherm het voorkeursapparaat op je andere geluidskaart. Geef onderaan aan om alleen het geprefereerde apparaat te gebruiken.

Weet niet of je dit al hebt geprobeerd.
Wie weet helpt dit, wel wazig dat het niet in het bios kan.
Nope dit had ik nog niet geprobeerd (werk met winME en win2k), maar verdomt het werkt wel :)
Bedankt

edit:
idd vreemd dat het niet op het moederbord/ in de bios kan

• BC3 Victim
Ik heb ook problemen met on-board sound gehad,
ik heb toen even naar de MSI-helpdesk gemaild: info@msi-computer.nl
En kreeg vrij snel een oplossing.

• BC3 Victim
[onzin]
Soldeer hem van je mobo af >:)
[/onzin]

Ik heb dit probleem met een Jetway :r bordje gehad, kon wel via bios maar stond in een sub-sub-sub menuutje ergens bij IDE :?

Succes

• BC3 Victim
heel makelijk heb ik ook gewoon bij windows. versie maakt niks uit.
even op die speaker klikken en bij eigenschappen overschakelen naar andere geluidskaart

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Het staat in de BIOS :

Speciaal voor jou reboot ik wel ff, daar gaat m''n uptime :*

Integrated Peripherals -> Onboard AC''97 Audio

• Digital-DNA

Digital-DNA

Op zaterdag 26 mei 2001 10:05 schreef Dualdude het volgende:
Het staat in de BIOS :

Speciaal voor jou reboot ik wel ff, daar gaat m''n uptime :*

Integrated Peripherals -> Onboard AC''97 Audio
Dit is een speciaal Dynabyte-bord met on-board SB128...
Dus géén conventioneel AC97 en staat ook NIET in de bios...
(Ik zou het zelf ook niet geloven als ik het zelf niet had gezien)

so much for your uptime >:)

www.nintendocasemods.com

Pagina: 1