Toon posts:

[BC3] vergelijking PIII procs...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
www.intel.com en dan ff bij proc''s kijken

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04
Ik heb al gezocht, maar heb niet meer gevonden dan een aantal persoonlijke meningen, en ik zoek juist feiten...

Ik zou graag een vergelijking (grafiekje ofzo) zien van de prestatie verschillen tussen een aantal pIII processors om nou te weten te komen hoeveel het scheelt als ik mn PIII 500 vervang voor een 850...

Ik gebruik mn pc voornamelijk voor het bekijken van DivX films, internetten (downloaden en surfen) en het spelen van UT...

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04
hmm.. dat had ik al gedaan, maar schijnbaar toch niet secuur genoeg... (ik vond nu wel de benchmarks, jammer genoeg stond de 500 er niet bij, maar hij zal iig langzamer zijn dan de 600 :P)

bedankt deathlock .. voor je snelle reply... :)

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
500 tov. 850...

(100-(850/500)*100) = 70% snelheidswinst

Wacht je nu 10 uur op een DivX re-encoding, dan wordt het waarschijnlijk 7 uur op de 850Mhz

2 dezelfde processoren kan je lineair vergelijken.

Overigens: AMD K6-II 550Mhz: 1.64fps / K6-II+ 600Mhz: 2.19 fps / Pentium III 1000Mhz: 5.90 fps met FlaskMPG test die ik ooit gedaan heb met dezelfde film&instellingen.

Wat ik gehoord heb: Athlon 850: 7fps / Athlon 1100: 8fps, maar ik heb geen idee met welke instellingen...

En hier staat een vergelijking met diverse CPU''s: http://www.zdnet.de/produkte/artikel/komp/200005/proz03_02-wc.html
http://www.zdnet.de/techexpert/artikel/tests/cpu/200102/cputop_00-wc.html

Op die site gezocht op "CPU benchmark review" en er is veel te vinden oa. een snelheidstest over met welke CPU je sneller internetten: de Athlon... :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd