[BC3] Snelheidswinst Dual PIII 1 GHz

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben van plan een dual Pentium III 1 GHz aan te gaan schaffen, maar nu ben ik nogal beniewd op hoeveel MHz dat dan zal draaien. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe snel draait ie dan?
En kan iemand me advies geven wat voor mobo ik dan zal nemen? Geen RAID!

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Check de search er zijn al een hoop topics over geweest.... ik zou voor de Abit VP6 gaan maar die heeft wel raid... ik heb zelf een MSI a694D Pro en die is zonder raid te verkrijgen...

mzls en suc6

Verwijderd

Abit heeft een MP mobo. Er is bepaalde software dat sneller loopt, zoals Autocad, 3DS Max, pro-E, Win 2000, Quake III....
That''s it!

• BC3 Victim
In de search is hier niet echt veel over te vinden :'(.
Wel bedankt

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Bedenk wel dat je OS het moet ondersteunen

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

wat Merijnen eigenlijk bedoelt denk ik, is:
Wat voor performance winst haal ik eruit.
Dus: Is de Dual 1 gig aantrekkelijker dan een single p4 1,7 bijvoorbeeld (DDR RAM hier buiten gelaten.)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• BC3 Victim
Ik neem aan dat je het over overclokken hebt, want een PIII 1 Ghz draait op 1 Ghz, dat lijkt me duidelijk :)

Een PIII zit zo rond de 1Ghz redelijk aan z''n tax, ik denk niet dat je hem veel verder dan zeg 1.1/1.2 Ghz zult krijgen, tenzij je extreme koeling gaat toepassen (pelt+h2o ofzo)

• BC3 Victim
Wat voor performance winst haal ik eruit? Dat hangt er nog maar vanaf wat voor applicaties je draait. Op tomshardware staan een paar mooie artikeltjes over Dual CPU en hun voor- en nadelen.

• Paitor

Paitor

eh hezik, het gaat erom of je een dual moet draaien of een p4 moet kopen heb ik het idee

Verwijderd

...ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe een dual pentium III systeem presteert als deze wordt gebruikt voor photoshop, autocad, 3d studio MAX/VIZ. wat is de rendement van de extra tweede processor??.... weet iemand misschien een review ofzo....

• BC3 Victim
ah, ok, ik heb niets gezegd :)

Verwacht er niet _te_ veel van, ik denk dat een PIV 1.7Ghz verdomd dicht bij zo''n dual in de buurt komt...

Verwijderd

Wat ik weet is dat de performance na de extra overhead zo''n 90% extra wordt.
K zal ff checken.... BRB

Verwijderd

Tis meer ut *hebben* van een dual als de performance winst..
Keb zelf een dual P3 667 msi 694D pro.
Er naast staat een enkele P3 667 msi 815pro.
Echt verschillen zie ik niet, draait gewoon allemaal wat soepeler...das wel lekker.
maar meer ook niet.
Zou ut zeker geen tweede keer doen, een dual kopen.

Verwijderd

[...]

edit:
laat maar

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 11:38 schreef Merijnen het volgende:
Ik ben van plan een dual Pentium III 1 GHz aan te gaan schaffen, maar nu ben ik nogal beniewd op hoeveel MHz dat dan zal draaien. Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe snel draait ie dan?
|:(

ehhhhhm.... 1000Mhz ?

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 12:22 schreef unicorn7 het volgende:

[..]

|:(

ehhhhhm.... 1000Mhz ?
...niet zo bijdehand doen, jongen :):). wat hij gewoon bedoelt is: onder welke omstandigheden wordt de tweede processor ook gebruikt. dus als proc1 op 100 procent draait, wanneer wordt de tweede proc ook aangesproken en voor hoeveel procent??.... proc1: dus 1000 MHz en
proc2: ?????????????

...ik veronderstel dat voor office, games, etc de tweede processor bijna niet aangesproken wordt, correct me if i''m wrong....

Verwijderd

Gamez in principe niet tenzij ze met SMP overweg kunnen en dat dan ook goed kunnen. Quake III wordt vaak genoemd

Verwijderd

Ben K weer, heb ff gezocht..

http://web.singnet.com.sg/~chip2/dceleron.html#4

http://overclockersonline.com/index.php?page=articles&num=67

http://www.tbreak.com/hard/mobo/ecsd6vaa/d6vaa_3.asp

Zoals ik al had gemeld, de performance toename is 80-90% bij speciale programma''s zoals Pro-Engineer,3Dstudio Max, AutoCAD, e.d. onder een Multi-Processor ondersteunende OS als W2K

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 12:42 schreef J.A.M.F. het volgende:
Ben K weer, heb ff gezocht..

[...]
[...]
[...]

Zoals ik al had gemeld, de performance toename is 80-90% bij speciale programma''s zoals Pro-Engineer,3Dstudio Max, AutoCAD, e.d. onder een Multi-Processor ondersteunende OS als W2K
...thanx, nu effe nog doorspitten.... :)

Verwijderd

FF m''n rug laten kraken,... zit ''n beetje vast van ''t spitten.. *D

Verwijderd

...ik heb nog een interessante link gevonden. ik denk dat als je dit gelezen hebt het een en ander wel duidelijk wordt. er wordt een single pentiumIII, dual pentiumIII en een pentiumIV getest met een groot variatie aan programma''s.... zoals J.A.M.F. al aangaf lijkt het erop dat alleen programma''s als 3D Studio MAX/VIZ echt veeeel voordeel hebben van een dual pentiumIII systeem. lees hier verder
http://www.xbitlabs.com/mainboards/iwill-dvd266-r.html
....

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 17:30

Jabba

Firkan

Ik weet wel 1 ding... je koe springt de wei uit :-)

5 Mkeys moet je toch makkelijk halen denk ik :-)

• Paitor

Paitor

k guys, merijnen is werken, ik neem het ff van hem over.
Hij wil het vooral hebben voor de desktop.
Spellen is leuk, maar boeit hem niet teveel.
iig bedankt voor de antwoorden.
Veel info is altijd lekker.

• BC3 Victim
ok allemaal....
bedankt voor de reply''s, alleen wel wat jammer dat ik nog steeds niet helemaal ''t antwoord op m''n vraag weet. Maar dat maakt niet uit, ''t lukt wel denk ik.
Ik denk dat ik voor de Abit VP6 ga, lijkt me wel een vet mobo-tje ;).
Zondag ga ik op de pc-discount in Utrecht nog ff wat vragen erover stellen....
Mzzlzzzzzzz
Merijn

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

mijn athlon 1,33 is sneller in 3dsmax en photoshop dan de dual pIII 1000 van een vriend van me *D

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

Verwijderd

Op vrijdag 11 mei 2001 22:22 schreef niXnut het volgende:
mijn athlon 1,33 is sneller in 3dsmax en photoshop dan de dual pIII 1000 van een vriend van me *D
...weet gij dat zeker??....

To start with, we took the professional 3D modeling software, 3D Studio MAX. To estimate the processor performance we checked the time each system required to render Anisotropic Wheel scene at 800x600. So, take note that the smaller is the value (the less time the system needed), the better.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/cpu/pentium4-1700/3dmax.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/mainboards/iwill-dvd266-r/studio-max.gif

...ik denk dat een dual pentiumIII 1000 MHz toch wel ietsjes sneller is....

Verwijderd

Je kan op je tweede cpu rekenen voor 80-85% voor photoshop en voor lightwave en koe mag je 100% zeggen.
Spelletjes spelen op het net waarmee 1 cpu dient voor de game en de andere de IO(netwerkkaart) regelt is ook mogelijk.
Een dual wil zeggen reactiviteit en flexibiliteit, niet echt iets voor gamers, wel voor mensen die een stabiele koe willen.

Ik heb er al 3 gehad, een dual 350, en 2 duals PIII500. Ben nu aan het sparen voor de vp6 en 2 gig''s. Wachten tot eind mei voor de prijsdaling van Intel ?

Ben voorlopig aan het bieden voor een paar PIII667, kan ik toch al voorlopig koetje bollen he? :)

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Op vrijdag 11 mei 2001 22:22 schreef niXnut het volgende:
grappenmaker (dream on) :+

Verwijderd

test maar eens met sandra 2001 pro dan zie je wel het verschil dat dual sneller is

Verwijderd

Alle adobe programma''s benutten dual proccesing, win 2000 of whistler(XP) als operating system. Enige overclock resultaten voor de P III 1 Ghz:

FPO/Batch # Speed Volts S Code Plant Week Motherboard Notes ID

90141572 1515 2.40 SL49M Malay 26 Asus P2-99 With Turbo-PLL and voltage regulator. Aircooled with peltier and 2 fans

99127074 1350 1.90 SL44Y Malay 11 Abit BE6-II I am trying to go from 190FSB but need to water cool the chip set and put on the 156watt peltier i have laying around!The CPU itseld have 6 156watt peltiers and the water/anitfreeze mixture is cooled by 5 200watt peltiers! Use a Voodoo5 5500AGP clocked to 183Mhz for video, in Quake3 in highquality at 1024X768X32bit and 2X FSAA i get 150FPS! Duidelijk is dat het type *code op zijkant van de verpakking) van belang is tot hoever overclockt kan worden.

Voor meer info: http://www.overclockers.com/

Hoop dat je hier iets mee kan, met vriendelijke groet, Michel

NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS

Verwijderd

Oh ja en niet te vergeten ook office (XP)is nu geschikt voor dual proccesing: draait ech top!

MVG Michel.

NIET GESCHOTEN IS ALTIJD MIS!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als je echt snel wilt gaan en veel geld hebt neem dan de MSI 694d master (fl. 880,-)

Duur maar je hebt wel wat (dual PIII + IDE ATA 100, prim,sec,...)

en als klap op de vuurpijl...

dualchannel SCSI 160ultra, 160MB/sec on each channel)
Pagina: 1