[BC3] Overclocken Athlon750 @ MSI K7 Pro

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hey kan iemand me helpen? Weet iemand een manier om mijn systeem enigzins omhoog te werken? Beschrijving: Athlon 750, MSI K7 Pro mobo, 256 mb (pc100), 20 GB hdd, creative gf2 mx., ik kan in m''n bios mn fsb wel verhogen, maar ik krijg de indruk dat er iets dat niet bijhoudt |:( al met elke mhz meer wordt hij compleet instabiel en zet ik hem nog wat hoger gebeurt er helemaal nix meer tot je de cmos reset. Iemand ervaring/ideen????!!!! HELP!!! :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Je moet gewoon je bus omhoog kunnen zetten in de bios, mijne staat nu op 107 maar kan best nog iets hoger. Ik heb namelijk een athlon 700 op een msi k7 :)

Vergeet niet te kijken hoe warm ie wordt op 750 mhz en overgeklockt

Appetoe

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
misschien ligt t an me cpu, (gelocked?!?!?!) hij wordt namelijk niet heter dan erges in de 30. en zet ik m ook maar iets hoger weigert hij gewoon compleet :(

• BC3 Victim
Streepjes trekken dan maar en met je voltage gaan Kl*t*N meestal wil ie dan wel.*D

Verwijderd

Ja, maar zoals boven al te lezen valt heeft ie dat al gedaan. Dus dit gaat niet werken. Waarschijnlijk trekt je geheugen ofzo iets het niet, of video kaart ofzo, lijkt mij vaag trouwens want bij mij werkt 100 mhz spul prima op 120 mhz

• BC3 Victim
Op vrijdag 11 mei 2001 09:54 schreef Reind het volgende:
Streepjes trekken dan maar en met je voltage gaan Kl*t*N meestal wil ie dan wel.*D
streeptjes trekken? explain plz, met overclocken ben ik nog niet zo bekend }:O

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Streepjes trekken op een athlon classic wil niet, om de de multiplier te veranderen ben je een GFD (Golden Finger Device) nodig. Maar daarvoor moet je wel het omhulsel van je athlon afslopen.
Je kunt je Frontbus inderdaad ook wat omhoog gooien. Een combinatie van beide is het mooist.
Zoek in de search maar es op GFD of Golden Finger Device

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Zou inderdaad heel goed aan het geheugen kunnen liggen, zet deze waarden maar eens zo ''langzaam'' mogelijk, en gooi dan je FSB omhoog.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Greeeeetinzzzz...

Welkom.

Sorry voor het onvriendelijke plaatsen van een groot hangslot Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/~faq/slotjetr, maar de vraag Overklokken is hier nogal standaard. Om niet iedere keer hetzelfde antwoord te hoeven geven hebben we als service een antwoordenboek gemaakt, genaamd FAQ. En die kun je hier vinden:
[topic=153312]

Alle overkloktips en trucs staan er in, dus gooi ik deze conform de regels op slot.
Pagina: 1