Toon posts:

[BC3] Een gevonden device die er helemaal niet in zit!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS CUSL2-C 815E met een PIII-866. Er zit een geluidskaartje in n.l een ALS4000 (niet lachen aub) en een TNT2-M64 AGP kaartje. Na de installatie van WIN2K staan er in het lijstje van nog te instaleren onderdelen 3 apparaten. N.l de geluidskaart, de VGA kaart en een onbekend misbaksel, PCI Device genaamd. Nu heb ik alle driver cd''s geprobeerd en op geen een cd staat iets wat van nu is voor deze "PCI Device".

Weet iemand wat het kan zijn en hoe ik er vanaf kom, want de PC werkt voor de rest naar behoren, maar het staat niet echt netjes he.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
waarschijnlijk hoort dat gewoon bij de geluidskaart... ff drivers en software installen en dan zou ie weg moeten zijn.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:36
Als ik jou was zou ik eens kijken in de bios of er niet een opties onboard modem/sound staat , en die dan uitzetten, want die CUSL2 is ook met onboard sound te krijgen en okal zit het er niet bij jou op, dan zit die optie wel in de bios...tis maar een idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 00:04 schreef remsie het volgende:
Als ik jou was zou ik eens kijken in de bios of er niet een opties onboard modem/sound staat , en die dan uitzetten, want die CUSL2 is ook met onboard sound te krijgen en okal zit het er niet bij jou op, dan zit die optie wel in de bios...tis maar een idee :)
Tja, dat had ik helaas ook al bedacht, onboard sound zit er niet op en onboard VGA ook niet (is niet verkrijgbaar ook). De geluidskaart is het niet, want als ik die eruit haal, is die device er nog.

Ik heb hardware detectie gedaan en als hij dan om een driver cd vraagt heb ik ze er allemaal een keer in gehad, maar hij vind op geeneen cd een geschikte driver. Ik wordt er een beetje ziek van. Kunnen ze er niet gewoon even bij zetten waar hij een driver voor zoekt, dan weet ik het ook.

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:07
moet je even alle insteekkaarten eruit slopen behalve videokaart, wel eerst ff die pci device verwijderen. als je dan windows opstart en je krijgt weer een hard ware detected venstertje dan zit het bij je videokaart (mischien zo''n ati tv ding?) en anders hoort het bij je moederbord.

probeer is chipset drivers, mischien mist tie wat.

en als het niet tevoor schijn komt, dan insteekkaart 1 voor 1 erin doen en kijken wanneer het je wel het detectie venster krijgt. suc7