[BC3] mobo met edo & sdram geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:23
ik heb hier een heel oud mobo met 1 sdram slot en 4 edo sloten, kunnen die samen werken of is het OF EDO of sdram?

kan trouwens nergens iets vinden over dat mobo. Soltek heeft de support er van gekapt.

Verwijderd

Het hangt van het moederbord af, maar de ervaringen die ik heb met zulk soort moederborden is dat het wel samen kan, onder de volgende omstandigheden:
Stop SDRAM in bank 1 (er was er maar 1, dus weinig keus :)), en stop je EDO in bank 3 en 4. Als je alleen EDO wilt gebruiken, kun je (ook) bank 1 en 2 gebruiken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb zelf een Bioteq/Biostar mobo waar zowel EDO als SDRAM op kan maar in de handleiding staat dat het inderdaad of het een of het ander is. Aangezien het geheugen destijds nogal duur was heb ik het nooit uitgeprobeerd.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Wat voor chipset zit erop?

Als het een Intel chipset is kun je het voor 99% zeker vergeten.

• JeroenNietDoen
het is een Via VPX, na lang zoeken met cijfertjes kwam ik erachter.

ik zal bank 1 en 2 van de edo es leeggooien.

Verwijderd

Is het wel een SDRam slot?? Er bestaan nl. ook EDO-DIMMS. (zelfde formaat module, 168 pins DIMM) Als je daar een SDRAM reepje in stopt heb je een goede kans dat je je geheugen frituurd, aangezien edo dimms op 5v draaien, en sdram op 3.3v

• vassago
Met een Via VPX chipset moet het bijna zeker kunnen. Waarschijnlijk heb je zelfs een jumper om het voltage v/d DIMM in te stellen.

Maar als je twijfelt, waarom dan niet alleen S-dram? (aangezien 128MB nog geen 100 piek kost)

• vassago
EDO Dimms passen niet in een S-dram DIMM slot.
Het nokje zit op een andere plaats.

• JeroenNietDoen
hmm ja ik heb nog een reepje van 64mb sdram liggen, is beter als die 48mb edo maar als ik alles aan de praat kan krijgen...

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:36
Mijn ervaring met gecombineerd gebruik van edo en sdram is, dat je mazzel moet hebben wil het werken, en je beter gewoon enkel sdram kan gebruiken, is een stuk sneller, en die edo bij sdram vertraagd de boel alleen maar..

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 18:56 schreef vassago het volgende:
Wat voor chipset zit erop?

Als het een Intel chipset is kun je het voor 99% zeker vergeten.
Toch mazzel dat ik dan 2 moederborden heb die dan tot die 1% behoren...:)

• JeroenNietDoen
k, heb geprobeerd om bank 3 en 4 met sdram te laten werken, nope...dus bank 1 en 2 weer teruggezet, bah 48MB voor Linux Mandrake 8 is bagger in de kde.

vanmorgen effe alleen die 64MB sdram erin gehangen en dat deed het.

oh ja..Mandrake 8 ownzzz
Pagina: 1