Toon posts:

[BC3] Help! Athlon wordt te warm door mooi weer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
''t mooie weer zorgd voor de nodige vastlopers bij mij. Ik wordt er echt stront ziek van! Niet eens over geklokt... :'(

Coolermaster is toch wel een goede koeler of niet?

Wie kent een betere koeler, want dit ben ik zat!

edit:

Search trouwens gebruikt, kreeg 435797265 hits... ;)

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 17:06 schreef jeroenbeekman het volgende:

[/edit]
Oh, wat is het probleem dan?

Ik zou zeggen neem een Swiftech.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 17:12 schreef Artcore_Trooper het volgende:

[..]

Oh, wat is het probleem dan?

Ik zou zeggen neem een Swiftech.
Swiftech... Waar kan ik die kopen...
zou ook wel een prijskaartje aan hangen.

Weet trouwens iemand of een Pentium ook zo snel warm word?

• Artcore
  • Niet online
www.oc-shop.nl >:)

Ding kost idd aardig wat knaken.

En P3''s worden over het algemeen minder warm ja.

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Neem gewoon een GlobalWin FOP 38/35... te koop bij je computerboer op de hoek of bij www.ned-cool.nl ofzo. Check anders eens de pricewatch bij de tweakers-site

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

FOP 38 maakt een beetje teveel kabaal vind ik.
Gewoon een FOP 32-1 nemen met Arctic Silver II Lekekr koel en niet teveel geluid

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
yep fop32-1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 17:22 schreef Tony_Montana het volgende:
yep fop32-1 :)
Dus dat ding is wel wat? Niet dat je meteen het stofzuiger idee hebt?

Verwijderd

Nee FOP32-1 is een nette koeler voor een leuke prijs.

• The Dolf
  • Niet online
Hoe warm wordt ie dan?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 17:26 schreef RenevdVeen het volgende:
Nee FOP32-1 is een nette koeler voor een leuke prijs.
hmmm, ff kijken waat ie te koop is...

Verwijderd

http://www.oc-shop.nl/

45 piek... en ze zijn op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 17:26 schreef thedolf het volgende:
Hoe warm wordt ie dan?
Nou, nog niet eens zo heel erg warm, als ik de temperaturen hier zo lees..

38 graden normaal

na het resetten ff snel in de bios kijken en dan zie ik em op 51 graden staan...

Dus ik heb het idee dat ie warmer wordt...

Dit zijn toch geen schokkende temperaturen dacht ik zo? En toch hangen die bak van me hé!

Verwijderd

Lijkt me dat het dan ergens anders aan ligt.

Mijn Duron 750 @ 950 Mhz heeft nu een Globalwin FOP 32 koeler die draait op 5V. Het ding wordt 50 graden, en het is hier tropisch warm! En vastlopen doet ie niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 18:06 schreef Felysium het volgende:
Lijkt me dat het dan ergens anders aan ligt.

Mijn Duron 750 @ 950 Mhz heeft nu een Globalwin FOP 32 koeler die draait op 5V. Het ding wordt 50 graden, en het is hier tropisch warm! En vastlopen doet ie niet :)
Ja, hij wordt wel warmer dan 50 graden denk ik. En niet eens overgeklokt. Kan nog wat worden deze zomer...

Maar een idee wat het zou kunnen zijn?

• muts
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-04-2022
GlobalWin FOP38
Gemiddelde Levensduur : 70.000 uur

en de

GlobalWin VOS32
Gemiddelde Levensduur : 50.000 uur

dat valt me een beetje tegen van die dingen !!!!

Verwijderd

Mijn Globalwin FOP32-1 met AS II : Stressed Duron 800 36°

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op donderdag 10 mei 2001 19:02 schreef muts het volgende:
GlobalWin FOP38
Gemiddelde Levensduur : 70.000 uur

en de

GlobalWin VOS32
Gemiddelde Levensduur : 50.000 uur

dat valt me een beetje tegen van die dingen !!!!
Hallo.... da''s resp. 8 jaar en 5.7 jaar, niet slecht hoor.... (en dan ga ik uit van 24/7 gebruik...)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 19:04 schreef real_raichu70 het volgende:
Mijn Globalwin FOP32-1 met AS II : Stressed Duron 800 36°
AS II???

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 19:07 schreef jeroenbeekman het volgende:

[..]

AS II???
Ik denk dat ie Arctic Scilver 2 bedoelt

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Kun je niet beter de air-flow in je kast verbeteren? Door bijv. 1 of 2 extra koelers in je kast te plaatsen? Volgens mij is er anders gewoon iets mis met die koeler. Heb je geen garantie?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• muts
Op donderdag 10 mei 2001 19:06 schreef wildhagen het volgende:

[..]

Hallo.... da''s resp. 8 jaar en 5.7 jaar, niet slecht hoor.... (en dan ga ik uit van 24/7 gebruik...)
in jaren ziet het er beter uit dat moet ik toegeven >:)

• muts

[..]

AS II???
Arctic Silver II koelpasta geloof ik dat die dat bedoelt ????

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 19:11 schreef onik4 het volgende:
Kun je niet beter de air-flow in je kast verbeteren? Door bijv. 1 of 2 extra koelers in je kast te plaatsen? Volgens mij is er anders gewoon iets mis met die koeler. Heb je geen garantie?
Ik heb nog garantie op het gehele systeem. Wat zou er mis kunnen zijn met m''n coolermaster?

En een extra koeler heb ik al achter geplaatst. Deze ''zuigt'' de lucht naar buiten.

Tevens heb ik een kap van m''n kast er maar af gehaalt. Maar nog steeds loopt ie vaak vast...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Op donderdag 10 mei 2001 17:06 schreef jeroenbeekman het volgende:
''t mooie weer zorgd voor de nodige vastlopers bij mij. Ik wordt er echt stront ziek van! Niet eens over geklokt... :'(

Coolermaster is toch wel een goede koeler of niet?

Wie kent een betere koeler, want dit ben ik zat!

edit:

Vastlopen doet ie niet.
Maar voorheen was ie full-load 35C, nu is dat 42C

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 mei 2001 19:17 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Vastlopen doet ie niet.
Maar voorheen was ie full-load 35C, nu is dat 42C
tja, maar bij mij wel... :'(

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

[..]

AS II???
Arctic Silver 2 een koelpasta met echt zilver (zeggen ze >:))

Alle proemn in n drek

• BlaBla1973
  • Laatst online: 30-08 08:49
Arctic Silver 2 een koelpasta met echt zilver (zeggen ze )

hoeveel graden is die zilver poets dan beter ???

Computer nr 486 denk ik..

Verwijderd

Gebruik Vapochill cooling :)
-15 normal
-10 overclocked
-4 overclocked stressed

en (bijna) geen lawaai :))

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Hmmz... Mijn tb-850 is nu 52 graadjes...
Da''s met }:O, dus wel stressed. Normaal is het stressed 48 en idle 42 ==> Vrij hoog dus eigenlijk. M''n systeem is wel rotsstabiel, dus volgens mij is het helemaal niet erg, die dingen kunnen toch wel 60/70 graden hebben?

TB1333 komt er toch binnenkort aan, maar dan koop ik wel een wat dikkere koeler... :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Op donderdag 10 mei 2001 19:28 schreef reinoud het volgende:
Arctic Silver 2 een koelpasta met echt zilver (zeggen ze )

hoeveel graden is die zilver poets dan beter ???
Afbeeldingslocatie: http://www.exhardware.com/reviews/arcticsilver2/arctic7.jpg

• BlaBla1973
  • Laatst online: 30-08 08:49
mijn temp is nu 36 graden en als ik 1 uur 3dmark2001 draai iets van 48 (en zonder zilver poets!)

Computer nr 486 denk ik..

Verwijderd

Arctic scheelt dus een 5-7 graadjes... Bij FULL Load...

Verwijderd

Topicstarter
hmmm misscien dus de moeite waard...

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:45

Gamer

Electrified

hier ook een ander koelertje geplaatst.
majesty twin, dit omdat mijn tbird te hoog van temp kwam met chrome orb.
nu is hij 4 graden koeler.
ja, toch iets beter.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Op welke spanning draait de boel?

Wellicht zal een lagere spanning helpen.
O, zet meteen even de bios setting ''Spread Spectrum Control'' op disabled.

Heb zelf een A7V en zit met dit weer op een mobo temp. van 39 graden en een cpu temp. van 54 graden. Alles is echter nog nooit gecrashed vanwege de warmte; zou ook niet mogen (volgens de specs...).

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

• muts
dom vraagje als je boven de 1200 komt moet je toch ook een zwaardere koeler hebben ????

Verwijderd

Inderdaad , Arctic Silver 2 = AS II . Is echt m''n beste koop die ik ooit gedaan heb , veel performance voor weinig geld want AS I is echt duur en veel te veel .

Verwijderd

Bou dat is dan jammer ;) Arctic Silver kreeg ik van de OC-shop bij m''n Swift MC462. Scheelt met Duron 600@1100 presies een 1 one un Eins graad met witte prut.

maar ja, dat ding heeft ook een supergladde koperen onderkant heh...

En die ene graad is alleen maar omdat ik ook de koperen spacer had ingesmeerd met goedkope prut.

Dus.. hummhh.. niet zo hard screeuwen dat AS wat uitmaakt hoor.. dat gaat alleen op als je core of de koeler niet vlak is !!

Verwijderd

mijn pentium 1ghz heb ik 24 uur aanstaan en geen 1 keer eenvastloper met dezelfde coolermaster die jij gebruikt:), proc. word stressed 48c :z

• acidfever
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Klinkt alsof je koeler er gewoon niet goed op zit! Je moet je realiseren dat de temperatuur sensor onder je cpu zit. Deze zal dus maar wat weergeven. Ik heb ook een TB1200 gehad waarbij de koeler geen goed contact had met de core. Hij wou alleen nog maar booten op 900 mhz, hoger kreeg ik allemaal wazige fouten en opstartproblemen! HEb er een andere koeler op gezet die wel goed contact maakt en nu draait ie 1333 mhz superstabiel (nog geen crash gehad). 1500 doet ie ook maar dan moet ik ff m''n case cooling aanpassen.

Draait 50 graden met koe! en 37 graden idle (met dit weer!, normaal koeler)

A.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Koop gewoon een Thermal Take super orb maakt niet veel lawaai en koeld wel heel goed iets minder dan zo''s fob ding dat veel te veel lawaai maakt :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
mmm ik ben door deze temperaturen wel heel errug benieuwd geworden naar iemand die (net als ik) een Asus A7V133 heeft met daarop een TB 900 Mhz processor en een Coolermaster DP5-6H51... iemand?

Kheb hier zelf dus met die configuratie:

Processor: 55
Case: 36

Verwijderd

Zeg koop eens een andere koeler,SUPERORB

Verwijderd

Het kan ook een instabiele voeding of een slecht geheugen zijn dat dit probleem veroorzaakt. Ik heb een Athlon 1200@1301 en een Taisol Cooler met de standaard thermal pas, dus geen Artic Silver of andere pasta en die is constant 60 graden. De temp in de kast is 30 graden maar dat wordt veroorzaakt door twee 30GB IBM 75GXP''s in RAID 0 met een Geforce 256 en Asus A7V133a. Ik ga de kast eerdaags vervangen door de Koolance watergekoelde kast om het "stofzuiger" syndroom de kop in te drukken. Alle fans opgeteld, dus VGA, Chipset, Processor, Voeding en twee casefans produceren namelijk erg veel herrie. Mijn PC loopt overigens (bijna) nooit vast. Hij komt alleen vaak in Win98se niet uit standby, maar in W2K heb ik op een enkele blue-screen na dan helemaal geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het zo bekijk zit m''n fan niet echt goed vast op het koelelement. Ik kan hem zo heen en weer bewegen...

Maar goed, de spanning van de VCore is 1.81v trouwens.

Ik wil dus die Globalwin FOP32-1 gaan kopen. Dus daarmee zou het probleem opgelost kunnen worden?

Op het moment zijn de temperaturen:

CPU : 37 graden
System: 34 graden

Verwijderd

''k zou eerst wat aan je airflow doen idd...heel veel mensen vergeten dat je de warmte die je processor produceert nog steets UIT je kast moet krijgen...maakt niet uit hoe groot je cooler wel niet is!
Ik heb bijvoorbeeld een Sunon 12CM fan in ''t vooronder geplaatst (met een beetje figuurzagen past ''t perfect! ;)), zie hier het resultaat:
Case: 24C Proc: 30C idle, 46C stressed (T-Bird op 1000@1400MHz, 1,85V, Global Win WBK38.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 17:29 schreef ScOOt het volgende:
''k zou eerst wat aan je airflow doen idd...heel veel mensen vergeten dat je de warmte die je processor produceert nog steets UIT je kast moet krijgen...maakt niet uit hoe groot je cooler wel niet is!
Ik heb bijvoorbeeld een Sunon 12CM fan in ''t vooronder geplaatst (met een beetje figuurzagen past ''t perfect! ;)), zie hier het resultaat:
Case: 24C Proc: 30C idle, 46C stressed (T-Bird op 1000@1400MHz, 1,85V, Global Win WBK38.
Airflow is bij mij wel goed denk ik... Heb een fan op 220v achter in de kast gezet. Deze zuigt tenminste een beetje af!

Verwijderd

K, dan is het afzuig gedeelte goed...nou nog de intake, als er geen koele lucht in de kast wordt geblazen wordt de temp ook niet lager...en vergeet niet dat je CPU niet het enige onderdeel in je kast is die last heeft van de hitte :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 11 mei 2001 17:39 schreef ScOOt het volgende:
K, dan is het afzuig gedeelte goed...nou nog de intake, als er geen koele lucht in de kast wordt geblazen wordt de temp ook niet lager...en vergeet niet dat je CPU niet het enige onderdeel in je kast is die last heeft van de hitte :)
Jah, das waar. Ik heb dus nog geen intake fan geplaatst. Maar ook als ik de kappen eraf haal blijft alles behoorlijk heet. Plus de nodige vastlopers...

Dus ik heb het idee dat ''t niet meteen aan m''n airflow ligt.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Op vrijdag 11 mei 2001 12:08 schreef tukkertje het volgende:
Koop gewoon een Thermal Take super orb maakt niet veel lawaai en koeld wel heel goed iets minder dan zo''s fob ding dat veel te veel lawaai maakt :)
NEEEEEEEEE!

Orbs slopen je core. Orbs maken stofzuigergeluid. Orbs koelen amper beter dan een gratis standaardkoelertje

Dus: Standaardkoelertje halen, zoals Norrod gratis bij hun procs levert, is evengoed en je hoort ze niet vanwege een 3600RPM 6cm fan.

Verwijderd

Nou erhm...ik heb een coolermaster EP5-6I11
Ik heb een Athlon op 1450Mhz en 1.85V..nooit vast lopers. Hijwordt met koe aan 53 graden op het heetst van de dag..''sochtend nu 50 a 51..naar mate het warmer wordt, wordt de temp op tot 53graden.
Ik heb boven de het koelblok ook een fan draaien die de warme lucht weg blaast...misschien wat voor jou?

Verwijderd

Topicstarter
Op deze coolermaster zit een soort rose koel pasta strip. Zit dit ook op de Globalwin FOP32-1? Moet ik de oude pasta eerst van de core af halen, en hoe. Of kan ik die Globalwin FOP32-1 er zo op drukken?

• Mex
  • Laatst online: 16:37

Mex

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 12 mei 2001 13:14 schreef Mex het volgende:
zoiets?;)
Euh, nee. :?
Pagina: 1