[BC3] MSI K7T Turbo BIOS 2.6 + SCSI Troubles

Pagina: 1
Acties:

• Xanthorax
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Julle raden het al, flashen ging goed. Alleen wil het systeem niet meer booten met mijn fireport 40, er wordt nog wel gescanned naar devices maar daarna wordt het erg stil. En het bios ervan is verandert in het chinees of zo. Als ik zonder deze kaart boot start de boel wel op |:(

Voor de rest lijkt 2.6 goed te werken hier to nu toe. Heb nooit last gehad van datacorruptie, wel van ploppende geluiden uit mijn sblive en hele slecht pci performance.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hee.. ik dacht dat het wel aan iets in mijn config zou liggen.. maar volgens mij is er iets mis met die 2.6.. Boot die helemaal niet meer ? . Kom je bios nog in ?

hmm...ff verkeerd begrepen.. sys boot nog prima dus.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xanthorax
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 15:47 schreef boes_one het volgende:
Hee.. ik dacht dat het wel aan iets in mijn config zou liggen.. maar volgens mij is er iets mis met die 2.6.. Boot die helemaal niet meer ? . Kom je bios nog in ?
Als ik de kaart eruit haal is er niks aan de hand, ander kon ik hier ook niet posten :P

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Welke chipset is die fireport?

• Xanthorax
  • Niet online
Symbios 53c875 als ik me niet vergis

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
dus met eigen bios. Ik dacht dat het misschien aan een evt SDMS bios in de nieuwe MSI BIOS kon liggen.

Verwijderd

Ben dus niet de enige die problemen ondervonden heeft met dat GVD duitse K*T bios:(
Mijn win2k wou niet meer doorstarten.
Nog van alles in dos en vanaf de rom geprobeerd om m''n sys te redden maar tevergeefs.
Dus maar opnieuw alles geinstaleerd:(

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Je kunt met deze bios zeker nog steeds geen lagere multiplier kiezen?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op zondag 13 mei 2001 09:59 schreef Shuriken het volgende:
Je kunt met deze bios zeker nog steeds geen lagere multiplier kiezen?
dan moet je eerst je processor unlocken :)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 00:32

Shuriken

Life is all about priorities

Ik vraag toch niets over het unlocken van een processor?

Ik wil gewoon weten of een lagere multiplier mogelijk is in deze versie van de bios. In alle 2.x versies lukte dat niet.

Alleen in de overclock bios kon je een lagere mp kiezen.

Mijn (btw unlockte) Duron 800 trekt net geen 8 x 133. Die moet dus op 7,5 x 133.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
ok sorry :)

• Toink
  • Niet online
Op donderdag 10 mei 2001 15:44 schreef Xanthorax het volgende:
Julle raden het al, flashen ging goed. Alleen wil het systeem niet meer booten met mijn fireport 40, er wordt nog wel gescanned naar devices maar daarna wordt het erg stil. En het bios ervan is verandert in het chinees of zo. Als ik zonder deze kaart boot start de boel wel op |:(

Voor de rest lijkt 2.6 goed te werken hier to nu toe. Heb nooit last gehad van datacorruptie, wel van ploppende geluiden uit mijn sblive en hele slecht pci performance.
Er zijn veel meer problemen met het booten vanaf SCSI-kaarten en MSI is hier allang van op de hoogte. Ik ken iemand die had ook zo''n kaartje met hetzelfde probleem. Na het plaatsen van een adaptec was het overigens opgelost.
Pagina: 1