[BC3] A7V + 4x AGP=instabiel, oplossing Drive Strength?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:38
Mijn A7V wordt met 4x agp soms instabiel dat merk ik vooral bij 3d mark 2001 die constant vastloopt bij test 3 of 4, echter bij 2x agp niet.... Nu las ik op www.geforcefaq.com dat je dan een waarde voor je drive strength kan instellen om bepaalde programmaŽs stabieler te laten lopen bij 4x agp. Ze adviseren een waarde die in ieder geval eindigt op een A dus bijv. 7 A, het werkt niet echt bij mij.
Na wat testen 0 A geprobeerd, totaal geen beeld meer, mobo resetten...K*T.
Weet het niet zo goed meer, dus iemand anders een goede waarde/tip bij soortgelijk systeem en 4x agp??

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had ik ook last van. :(

Maar weer op 2X AGP gezet, ik merk geen verschil kwa performance. :)

Whatever.

• GRUMBLER
Op donderdag 10 mei 2001 14:34 schreef meendering het volgende:
Had ik ook last van. :(

Maar weer op 2X AGP gezet, ik merk geen verschil kwa performance. :)
Is oplossing, maar ik wil om de één of andere gekke reden (beetje meer performance) wel op 4x agp.... ;)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

A en 7 , werkt prima, dus de bovenste waarde een A, de onderste een 7. Daarmee waren alle problemen bij mij opgelost (Geforce2 MX-kaartje).

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Zelf heb ik een Abit KT7A-RAID plankje.
AGP werkte bij mij ook niet stabiel in sommige spellen (voornamelijk D3D games)

Ik heb hem stabiel gekregen door de ''AGP Driving value op AE te zetten. Sindsdien heb ik geen problemen meer kunnen ontdekken.

Welke waarde voor jou werkt blijft uitproberen. Het is afhankelijk van welke vid.kaart je hebt. Zelf per fabrikant kan het verschillen. En dan nog kan het zo zijn dat het toch nog niet goed werkt.

En als het allemaal niet werkt gewoon terugzetten op AGP 2X. Daar merk je heus niet van hoor.(alleen in benchmarks)

De snelheid van AGP4x wordt pas gebruikt als er textures uit het locale geheugen worden gehaald (AGP texturing). Of bij grote hoeveelheden Polygoon informatie.

In de praktijk wordt dit juist zoveel mogelijk vermeden. Textures worden zoveel mogelijk in het geheugen van de vid.kaart geplaatst omdat dat geheugen gewoon veel sneller is. Daarom zit er ook zoveel geheugen op de vid.kaarten(32MB, 64MB)

Dus anders gewoon op AGP 2x zetten.

• GRUMBLER
Op donderdag 10 mei 2001 14:48 schreef wildhagen het volgende:
A en 7 , werkt prima, dus de bovenste waarde een A, de onderste een 7. Daarmee waren alle problemen bij mij opgelost (Geforce2 MX-kaartje).
MMM meen toch echt 7 en A te hebben gelezen op GeForcefaq....wil dit ook nog wel ff proberen....trial and error...:P

• Eric Oud Ammerveld
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07-2024

Eric Oud Ammerveld

Arduino developing... :)

Een stevige voeding kan ook wel eens helpen.
Of een bios update van de a7v133.
Het schakelt een paar functies uit ,maar maakt je board stabieler en sneller. :)
Dit was btw al een tijdje bekend.

-=@@D=-

-=@@D=- Macbook Pro 16"

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik heb m''n A7V bios (1007) ingesteld op DA, voor m''n ErazorX (Geforce1 SDR) en dat werkt nu met AGP4x.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Bij mij werkt AA het best :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Conclusie: overal is het anders ;) (bij mij dus A7 het best).

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1