[BC3] Enhance Chip Performance ?

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Heb sinds kort een Gforce2MX ( voorheen TNT2 Ultra ) Als ik nu in de bios van m''n Abit KT7 de optie ''enhance chip performance'' aanzet krijg ik vage textureproblemen in Q3 en andere openGL-games. Net of er textures bijkomen op de vreemdste plaatsen. Verder zie ik net dat deze kaart op 175/144 op default draait ! Hoort een GF2MX niet qua geheugen op 166Mhz te draaien ?? Het performanceverschil .i.v.m de TNT is nihil trouwens :( ( 1 of 2 frames meer bij UT, 3dMark2000 wel pakweg 1000 meer )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Had ik ook, ligt volgens mij aan je processor (de Duron dus). Te hoog overgeklokt. Als ik m''n Duron 600 op 1 Gig zet, dan doet hij dat ook, vooral met enhance chip performance. Deze optie verlaagt volgens mij wat latencies in de chip. Als je hem dus te hoog hebt overgeklokt gaattie fouten maken. Das nogal wiedes...

Heb je al geprobeerd je processor wat naar beneden te klokken?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Thnx, maar op dit moment loopt ie op 700 ( default ) en nog steeds die weirde textures.
Die optie ( Enh.Chip Perf. ) werkte vlekkeloos op de TNT2. Is het niet dat die optie de timing van de northbridge verhoogd ? Net ergens gelezen. Zou het aan de Via-drivers ( 4.29 ) kunnen liggen. Werken voor de rest eigenlijk prima en had die voorheen ook geinstalleerd.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen