Ik heb sinds een weekje een nieuw moederbordje + processor in mijn kast gebouwd. Nu viel me op dat volgens MBM de processor wel erg warm wordt.
Ik heb een Abit K7T-Raid met een Athlon Thunderbird 1.1 GHz. Mijn kasttemperatuur is normaal gesproken 23 Graden C, en als ik een potje Counterstrike speel loopt de temperatuur van mijn processor op tot 75 graden C (normaal hangt het rond de 68 graden) Het systeem draait verder gewoon stabiel (en is (nog) niet overgeklokt).
Ik heb gehoord dat de sensors op de Abit nog wel eens een afwijking willen hebben, maar als ik de cooler vastpak is hij bestwel warm.
Ook heb ik weleens gehoord dat de spanning op dit moederbord wel eens een beetje onnauwkeurig is.
Wie weet er precies wat een Athlon kan hebben? en wat ik kan doen om het klimaat in mijn kast te verbeteren. Ik heb al een extra 80mm cooler erbij gezet achterop de kast die (net als de voeding) lucht naar buiten blaast.
Mijn specs zijn:
AMD Athlon thunderbird 1100 Mhz
Abit K7T - Raid
265 MB PC133 Infinion ECC
Matrox G400 32MB DH (nog altijd heel tevreden mee)
SB Live 1024
Netwerkkaartje, modempje
17Gb Maxtor hd
Pioneer 104S
Iomega ZipCD 650 MB
Iomega Zipdrive 100MB
Aanwezige coolers:
Voeding 300W
ThermalQuake ChromeOrb cooler
klein coolertje op het moederbord
klein coolertje bij de HD
80MM extra case-fan
Ik heb een Abit K7T-Raid met een Athlon Thunderbird 1.1 GHz. Mijn kasttemperatuur is normaal gesproken 23 Graden C, en als ik een potje Counterstrike speel loopt de temperatuur van mijn processor op tot 75 graden C (normaal hangt het rond de 68 graden) Het systeem draait verder gewoon stabiel (en is (nog) niet overgeklokt).
Ik heb gehoord dat de sensors op de Abit nog wel eens een afwijking willen hebben, maar als ik de cooler vastpak is hij bestwel warm.
Ook heb ik weleens gehoord dat de spanning op dit moederbord wel eens een beetje onnauwkeurig is.
Wie weet er precies wat een Athlon kan hebben? en wat ik kan doen om het klimaat in mijn kast te verbeteren. Ik heb al een extra 80mm cooler erbij gezet achterop de kast die (net als de voeding) lucht naar buiten blaast.
Mijn specs zijn:
AMD Athlon thunderbird 1100 Mhz
Abit K7T - Raid
265 MB PC133 Infinion ECC
Matrox G400 32MB DH (nog altijd heel tevreden mee)
SB Live 1024
Netwerkkaartje, modempje
17Gb Maxtor hd
Pioneer 104S
Iomega ZipCD 650 MB
Iomega Zipdrive 100MB
Aanwezige coolers:
Voeding 300W
ThermalQuake ChromeOrb cooler
klein coolertje op het moederbord
klein coolertje bij de HD
80MM extra case-fan