Toon posts:

[BC3] A7M266 specs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ben van plan om de A7M266 van Asus te halen, maar nu wil ik weten of dit mobo een beetje lekker draait.

Iemand die ervaring met dit bord heeft??

oh ja, heeftie ook multiplier settings??

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
utfs

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
nix gevonden ;)

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op donderdag 10 mei 2001 10:00 schreef DaFoX het volgende:
nix gevonden ;)
Moet je bij dit bord niet de multipl. zelf solderen :?:? en ehh owja lees dit topic even door voordat je z''n ASUS haalt. Vooral de eerste en de laatste reactie :9

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
ff zien:
AMD 761 northbridge
2x 184 pins DDR
VIA 686B southbridge (ATA 100)
USB, COM, LPT
5x PCI
AGP (4x :) )
1x CNR (oid)

Geen multiplier instellingen, tenzij je zelf een een blokje dipswitches wilt solderen.
Wel voltage en FSB instellingen.

DFI AK76-SN is hetzelfde als de Asus A7M266, MAAR:
- WEL MP instellingen via dipswitches
- 6x PCI (geen CNR, AMR oid)
- f 398,- ipv f 519,-

Ik zou voor de DFI gaan. Oh, wacht. Die heb ik al. Gister een POST-test. Vanavond maar definitief in gebruik nemen.
proc = 1.0 AXIA en moet 1.4 tot 1.5 gaan doen (hoop ik) :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• BC3 Victim
Ik wil dus ook z''n DFI halen maar weet iemand toevallig of daar ook een Silverado cooler op kan :? Ik lees veel probs over de grote rond de socket.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• GarBaGe
Op donderdag 10 mei 2001 10:22 schreef Commander_Data het volgende:
Ik wil dus ook z''n DFI halen maar weet iemand toevallig of daar ook een Silverado cooler op kan :? Ik lees veel probs over de grote rond de socket.
Hoe groot is die Silverado ?? Ik kan wel opmeten hoeveel ruimte je rond de socket hebt.
Er staan aan 1 kant van de socket wel een rijtje condensators, maar voor mijn Agilent stonden die ver genoeg weg.
Ik ga wel fftje voor je meten vanavond :)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 10:30 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Hoe groot is die Silverado ?? Ik kan wel opmeten hoeveel ruimte je rond de socket hebt.
Er staan aan 1 kant van de socket wel een rijtje condensators, maar voor mijn Agilent stonden die ver genoeg weg.
Ik ga wel fftje voor je meten vanavond :)
Oke thx, maar ik heb hem nog niet binnen ( onderweg ) dus ik weet het ook niet :? Hmm wacht ff ga wel ff naar de site van Aconto daar staat het wel denk ik :7

• BC3 Victim
Found it:
Abmessungen Länge 80 mm
Breite 56 mm
Höhe gesamt 113 mm
Höhe ohne Lüfter 36 mm
Masse 410 g
Wie kan er goed duits:?:?

Verwijderd

Gebruik voortaan gewoon de ASUS-site (www.asus.com.tw

Dat is makkelijker

• BC3 Victim
Dit is ie

Afbeeldingslocatie: http://www.aconto.de/info/silverado/pic500/slv_total_01.jpg

Hmmm zo doe je dat ja was het ff kwijt :7

Dit is de stilse cooler die er is en alleen de Swiftech is beter. Zie hier

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Dit is gewoon een zeer snel en stabiel moederboord...kijk Asus maakt de A7M266 niet om te oc''en dus is er geen noodzaak om multiplier aanpassingen te maken op het boord. Wat wel van belang is is dat het snel is en betrouwbaar en dat is dit boord zeker:) als je zo graag wil oc''en zijn er zat andere opties (FSB, ander merk boord)..wil je gewoon een snel high-tech mb koop je de A7M266 met een 1 - 1.33Ghz Athlon en crucical 256MB DDR (crucial.com)...snel zat en oc''en is dan ook overbodig...;)

ik heb dit boord stabiel draaiend gehad op 1500Mhz (150Mhz FSB)>:) met onderstaande specs dus opties zat!

• BC3 Victim
Was genoeg mis mee volgens Eynstein ( als je ze geloofd ) 2 fase voeding. Gedateerde layout. En veeeeeeeeeeeeeelllllll duurder voor de NAAM alleen :7

En ehh die geheugen bank van Crucial ( 256 ) heb ik al binnen en die 1.33 komt er ook dus dat zit wel goed :9

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Op donderdag 10 mei 2001 11:01 schreef Commander_Data het volgende:
Was genoeg mis mee volgens Eynstein ( als je ze geloofd ) 2 fase voeding. Gedateerde layout. En veeeeeeeeeeeeeelllllll duurder voor de NAAM alleen :7
ja volgens Eynstein....volgens honderden andere A7M266 bezitters is er niks mis mee, kijk maar in de diverse postings en nieuwsgroepen. Misschien verkoopt Eynstein liever DFI boorden..misschien hadden ze de A7M266 niet op voorraad...ik weet het niet...maar gedateerde layout :? en 2 fase voeding :? nooit iemand over gehoord...

ja en duur..een ferrari is ook duur maar dat maakt hem nog niet slecht ;)

de vraag was: draait dit boord een beetje lekker....en dat is gewoon een JA

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 11:11 schreef Karel2001 het volgende:

[..]

ja volgens Eynstein....volgens honderden andere A7M266 bezitters is er niks mis mee, kijk maar in de diverse postings en nieuwsgroepen. Misschien verkoopt Eynstein liever DFI boorden..misschien hadden ze de A7M266 niet op voorraad...ik weet het niet...maar gedateerde layout :? en 2 fase voeding :? nooit iemand over gehoord...

Oke :7

ja en duur..een ferrari is ook duur maar dat maakt hem nog niet slecht ;)

Maar is dit niet zoiets als een lelijke eend zo duur maken als een ferrari :?

de vraag was: draait dit boord een beetje lekker....en dat is gewoon een JA

Ook mee eens :7
;)

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Bij LostCircuits beweren ze juist dat de A7M266 zich onderscheidt van andere borden door hoge kwaliteit componenten. Over die DFI kan ik niet zoveel zeggen, ken het bord niet, maar de argumenten van Eynstein lijken mij niet genoeg om gelijk voor die DFI te kiezen.
Iemand die ervaring met dit bord heeft??
Ja, hij loopt zeer stabiel, en is bij mij sneller dan m''n sterk geoptimaliseerde MSI K7T266 Pro (KT266). Multiplier settings heeft hij dus inderdaad niet, maar FSB overclocken gaat prima; hij draait nu op 10*151MHz, en is op die snelheid sneller dan de MSI op 10*151 en de MSI op 10,5*148.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

Koop nooit, maar dan ook NOOIT een DFI

Heb ik wel gedaan, en ik heb er zat problemen mee gehad (was een celeron bordje, maar ja)

De doos die er omheen zit is BTW. wel mooi ;)

• GarBaGe
Net 3 van die DFI''s gekocht :)

• GarBaGe
Op donderdag 10 mei 2001 10:22 schreef Commander_Data het volgende:
De socket zit aan de rand van het mobo.
Verhoging van de socket aan de kant van de rand van het mobo :)
Links 1,5 cm ruimte tot aan de chipset fan (ruimte zat, dus)
Rechts 2 cm ruimte tot aan de USB/Printer/Comm poorten/keyboard/muis aansluiting
voorkant: 1 cm ruimte tot aan een rij condensators van 2 cm hoog.

Die 56 mm lukt wel, maar die 80mm...
Als dat over de lengte richting is, weet ik het nog niet zo zeker....

• GarBaGe
Op donderdag 10 mei 2001 17:41 schreef GarBaGe het volgende:
Rechts 2 cm ruimte tot aan de USB/Printer/Comm poorten/keyboard/muis aansluiting

ff op de site van aconto gekeken. Hij past. Het is wel net aan (paar millimetertjes zo hier en daar).
Dat ding staat namelijk overdwars, dus dan past het wel. :)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 17:41 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Hartelijk bedank weet ik dat iig zeker :9

Pagina: 1