XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Nu heeft een vriend van mij, samen met een andere vriend beide bordjes besteld via alternate en we hebben vanavond twee systemen in elkaar gestampt, beide met 1,2 Ghz en 128 Mb DDR en een ATA 100 7200 rpm 30 gb HDD en dat ging echt vet snel. Windows geinstaleerd en dat ging perfect en ze draaien echt wel stabiel! We hebben nog even 3D test pgm-tje gedraaid en het systeem gepest met sisoft sandra etc. en perfect. Eventjes Oni en Unreal via internet geinstallerd en werkt perfect, Echt snel en goed, dus ik ga ook maar eventjes bestellen
Je kunt niet alles voeren. Mischien wacht NoRRoD wel op de A7V266 (Via chipset)
Vergeet niet dat DDR spul best nog wel duur is en een leverancier daarvan dus ook liever niet teveel op voorraad heeft.
Verwijderd
Toen ik vroeg om een alternatief kreeg ik vage antwoorden en de persoon in kwestie, moest steeds dingen vragen aan een ander en die wist het ook niet 100%, dat is gewoon slecht en dan sta je daar een half uur te wachten. Dat is gewoon slecht ! dus moest ik even
mail ze maar.
(VTec heeft een DFI en is zeer tevreden)
Dus wat mij betreft echt een aanrader en er zijn ook nog wel meer mensen die er zo over denken:DFI AK76SN is een ATX bord met de nieuwe AMD 761 chipset. Dit bord is een socket A bord bedoeld voor de AMD Duron en T-bird cpu''s. 266MHz FSB., 6xpci/1xagp4, amd/via, 2x184p ddr, ata100. Let op: dit bord heeft een INSTELBARE multiplier (dipswitch op bord). Dat maakt hem bijzonder geschikt voor de OC-ers onder onsHier komt bij dat wij met dit bord hoge fsb instellingen hebben gehaald hebben (160Mhz fsb). We hebben getest met: DFI AK76-SN, AMD Thunderbird 1GHz @1.333GHz, Dane elec 128Mb PC2100 DDR, CAS2.5 tenzij anders vermeld, Geforce2 GTS met det3 V11. Wat ons direct opvalt: het DFI bord heeft korte spoorlengtes tussen Northbridge en Dimms: 5cm terwijl dit op andre borden (veel) grotere lengtes zijn (12 cm is niet ngewoon). Maximaal bereikte FSB: 160MHz CAS2.5 Multiplyer instelbaar: Dipswitch FSB instelbaar: Bios 133-181 in 1 MHz stappen On-board PSU: Niet dubbel maar DRIEvoudig uitgevoerd! Geen Sound On Board. 3DMark 2000V1.1: score; 7804 Sandra Mem: 586/737 (628/793 CAS2 en tot 715/917 CAS2 bij FSB 155
[topic=172663]
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
En ehh Vtec geef je ff door hoe het is gegaan Suc6
Ik ga er ook eentje halen denk ik.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
OkidokiOp vrijdag 11 mei 2001 14:56 schreef Commander_Data het volgende:En ehh VTec geef je ff door hoe het is gegaan Suc6
/dev/null
''k heb zelf ook de DFI AK76-SN, goed moederbord. Heb ''m ook bij Eynstein gekocht, terwijl ik eerst de Asus A7m266 had bestelt.
Zij belden mij op om de DFI aan te raden
Ben er super tevreden over
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Hoe hoog heb jij hem nu lopen ? Vind het wel vreemd dat het ophogen van het FSB gelijk al problemen geeft. Ik begrijp dat je beter 10x140 kunt doen dan 10,5x133 ?!?!Op zaterdag 12 mei 2001 11:25 schreef Yo.Joost het volgende:
Door VTec - vrijdag 11 mei 2001 14:53
''k heb zelf ook de DFI AK76-SN, goed moederbord. Heb ''m ook bij Eynstein gekocht, terwijl ik eerst de Asus A7m266 had bestelt.
Zij belden mij op om de DFI aan te raden.
Ben er super tevreden over
Hij draai bij mij ook super stabiel op 1.33 (10x133), maar wanneer ik de FSB opschroef krijg ik meteen na het booten een foutmelding. Ik gebruik geen SBLive. Alleen wanneer ik de multiplier op 10,5 zet (x133) dan gaat het goedOp zaterdag 12 mei 2001 17:56 schreef markclausing het volgende:
Ik heb ook een DFI. Draait superstabiel op 1.33 Ghz met een 1Ghz axia. Maare heb jij geen problemen met de 686b chipset bug met een sblive toevallig ?
En heb jij al voltage omhoog gegooid ? Ik nog niet. En dan werkt ie bij mij nog niet op 1400 Mhz.
Die 160 FSB kunnen ze ook hebben gehaald met een 1,33 GHz met 266 FSB, die moet hoger kunnen als de 1GHz. Of is dat hetzelfde als je een AXIA hebt :?:?Op maandag 14 mei 2001 10:56 schreef VTec het volgende:
[..]
Hij draai bij mij ook super stabiel op 1.33 (10x133), maar wanneer ik de FSB opschroef krijg ik meteen na het booten een foutmelding. Ik gebruik geen SBLive. Alleen wanneer ik de multiplier op 10,5 zet (x133) dan gaat het goedVoltage heb ik wel wat mee geprobeerd, maar ook dat lukt niet. Ik ga nog het één en ander proberen, en mocht dat niet lukken stuur ik effe een mailtje naar de dealer (die haalde FSB160 met dezelfde configuratie).
Het systeem wat ik gebruik is als het goed is bijna gelijk als het systeem van hun. Juist naar aanleiding van hun resultaat heb ik dit systeem daar aangeschaft:Op maandag 14 mei 2001 11:02 schreef Commander_Data het volgende:
[..]
Die 160 FSB kunnen ze ook hebben gehaald met een 1,33 GHz met 266 FSB, die moet hoger kunnen als de 1GHz. Of is dat hetzelfde als je een AXIA hebt :?:?
DFI AK76SN is een ATX bord met de nieuwe AMD 761 chipset. Dit bord is een socket A bord bedoeld voor de AMD Duron en T-bird cpu''s. 266MHz FSB., 6xpci/1xagp4, amd/via, 2x184p ddr, ata100. Let op: dit bord heeft een INSTELBARE multiplier (dipswitch op bord). Dat maakt hem bijzonder geschikt voor de OC-ers onder onsHier komt bij dat wij met dit bord hoge fsb instellingen hebben gehaald hebben (160Mhz fsb). We hebben getest met: DFI AK76-SN, AMD Thunderbird 1GHz @1.333GHz, Dane elec 128Mb PC2100 DDR, CAS2.5 tenzij anders vermeld, Geforce2 GTS met det3 V11. Wat ons direct opvalt: het DFI bord heeft korte spoorlengtes tussen Northbridge en Dimms: 5cm terwijl dit op andre borden (veel) grotere lengtes zijn (12 cm is niet ngewoon). Maximaal bereikte FSB: 160MHz CAS2.5 Multiplyer instelbaar: Dipswitch FSB instelbaar: Bios 133-181 in 1 MHz stappen On-board PSU: Niet dubbel maar DRIEvoudig uitgevoerd! Geen Sound On Board. 3DMark 2000V1.1: score; 7804 Sandra Mem: 586/737 (628/793 CAS2 en tot 715/917 CAS2 bij FSB 155
Voltage omhoog is nog niet nodig geweest voor mijn 1.33 Ghz. En ik heb niet zoveel zin om mijn koeler eraf te halen om te gaan kleuren (wel gedaan maar blijkbaar niet goed genoeg).
Maar een 140Mhz bus moet toch wel kunnen..heb crucial ddr geheugen...
Zelfde probleem als ik hem, bij mij stopt ie daar ook.Op maandag 14 mei 2001 14:44 schreef markclausing het volgende:
Ik kan de fsb dus ook niet omghoog doen. Dan stopt ie al met booten bij de update escd dinges.