Toon posts:

[BC3] Goede cooler (ook installatie) voor Athlon TB1000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Je hoort veel verhalen, dat het bevestigen van brakke coolers op een AMD core problemen met zich meebrengt. Welke coolers zijn degelijk van kwaliteit en ook makkelijk te installeren?

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38
UTFS:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find]http://gathering.tweakers.net/forum/find

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Swiftech of Silverado

Kijk hier voor een temperatuur test :9

En hier voor het geluid wat ze maken :7

Hier staan bijna alle coolers in vermeld dus hier heb je vast wat aan. En ehhh eigelijk moest je zelf zoeken maar omdat ik Voyager vandaag zo mooi vond ben ik in een goede bui })

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38
Commander_Data je bent weer veel te aardig, er zijn al tig topics over dit onderwerk, laat hem de search maar gebruiken

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55
Alpha pal 6035 + fan naar keuze

Deze is goed
Deze is duur
Deze hoef je NIET scheef te houden om het klipje aan de 1ste kant in te kunnen haken.

Dit is verreweg het belangrijkste. Ik heb deze koeler al 20 keer erop en eraf gehaald en mijn core is puntgaaf. Zoek dus een koeler die als volgt te monteren is:

1) Zet koeler op de juiste plaats op de rubber nopjes, De koeler maakt nu geen contact met de core.
2) druk de koeler aan, drukpunt recht boven de core, Jij zult de koeler nu niet laten kantelen. Dit kantelen veroorzaakt het breken of afbrokkelen van de core.
3) haak de 1ste kant in
4) druk nu met enige noodzakelijke kracht de andere kant naar beneden. je kunt nu de heatsink loslaten, de veer drukt nu immers al op de juiste plaats, vervolgens kun je met een vinger van elke hand het lipje aan de 2de kant inhaken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 23:27 schreef gjkamstra het volgende:
Commander_Data je bent weer veel te aardig, er zijn al tig topics over dit onderwerk, laat hem de search maar gebruiken
I know maar zie maar waarom boven ff ge [edit] :7

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 23:28 schreef nitenite het volgende:
Alpha pal 6035 + fan naar keuze

Deze is goed
Deze is duur
Deze hoef je NIET scheef te houden om het klipje aan de 1ste kant in te kunnen haken.

Dit is verreweg het belangrijkste. Ik heb deze koeler al 20 keer erop en eraf gehaald en mijn core is puntgaaf. Zoek dus een koeler die als volgt te monteren is:

1) Zet koeler op de juiste plaats op de rubber nopjes, De koeler maakt nu geen contact met de core.
2) druk de koeler aan, drukpunt recht boven de core, Jij zult de koeler nu niet laten kantelen. Dit kantelen veroorzaakt het breken of afbrokkelen van de core.
3) haak de 1ste kant in
4) druk nu met enige noodzakelijke kracht de andere kant naar beneden. je kunt nu de heatsink loslaten, de veer drukt nu immers al op de juiste plaats, vervolgens kun je met een vinger van elke hand het lipje aan de 2de kant inhaken.
Ehhh doe toch maar een Swiftech of Silverado is veule beter :7 Zie boven :9

ps: Die Swiftech alleen nemen als je al gewend bent aan een vliegveld naast je huis :z

Verwijderd

FOP38..... net zo goed als die Alpha, kost alleen veel minder.

Ohja, en je moet geen bezwaar hebben tegen het straaljager geluid wat uit je kast komt :D

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:55
Op woensdag 09 mei 2001 23:32 schreef Commander_Data het volgende:

[..]

Ehhh doe toch maar een Swiftech of Silverado is veule beter :7 Zie boven :9

ps: Die Swiftech alleen nemen als je al gewend bent aan een vliegveld naast je huis :z
Ah ja :) op koelprestaties zeker, maar hij vroeg ook over installatiegemak. De foto''s op thg.de zie ik de hele klemmen niet en is dus niets over te zeggen. De alpha kan ik dat wel over zeggen ;)

Enne die erg zware swiftech .. heeft die p4 gaten truuk... niet alle athlon borden hebben al van die gaten ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 23:58 schreef nitenite het volgende:

[..]

Ah ja :) op koelprestaties zeker, maar hij vroeg ook over installatiegemak. De foto''s op thg.de zie ik de hele klemmen niet en is dus niets over te zeggen. De alpha kan ik dat wel over zeggen ;)

Enne die erg zware swiftech .. heeft die p4 gaten truuk... niet alle athlon borden hebben al van die gaten ;)
Je moet wel bereid zijn om iets te doen he :?:? En ehh hij vroeg om goede coolers dus gaf de twee beste :7

Verwijderd

Coolermaster EP5-6I11
Weinig lawaai...EN veel betere koelprestaties als een Fop32

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 23:58 schreef nitenite het volgende:

[..]

Volgens mij hebben alle Socket A-borden die 4 gaten hoor, de p4 natuurlijk ook, en met een p3 moet je idd een fabrikant vinden die ze erin heeft geboord. Dus als u een Socket-a AMD heeft dan werkt die Swiftech 462. Wat mij trouwens opviel is dat die FOP32-1 het zo goed doet, 4de in de test ( verliezen van de swiftech''s en de silverado ( 1 graad verschil)) en doet het ook zeker niet slecht in de geluidsmeting.

Veel geld, geluid maakt niet uit=>Swiftech 462
Veel geld, geluid maakt wel uit=>Silverado
Minder geld, Geluid maakt wel uit=>FOP32-1 ( te krijgen voor iets van F50)
Minder geld, geluid maakt niet uit=> FOP38 ( iets van F70 )

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 13:03 schreef NoStra het volgende:
Coolermaster EP5-6I11
Weinig lawaai...EN veel betere koelprestaties als een Fop32
offtopic:
beter dan, evenveel als. :r
blijft lastig voor sommige mensen |:(

maar idd. de coolermaster koelers zijn stil en redelijk makkelijk/veilig te installeren

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Hmmm..heb net zo''n nieuwe Coolermaster 6I11 er op gezet maar dat was niet bepaald makkelijk (Had overigens al het voorgangermodel maar kon deze niet laten liggen voor slechts 30,-). De clip is superstroef, moet itt tot de 6H51 m''n KT7A uit de kast halen om voldoende kracht te kunnen zetten om hem er op te krijgen.

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 23:52 schreef ThunderBert het volgende:
FOP38..... net zo goed als die Alpha, kost alleen veel minder.

Ohja, en je moet geen bezwaar hebben tegen het straaljager geluid wat uit je kast komt :D
WAT ZEG JE!! O ja die FOP maakt wel veel herrie he ;)

Gewoon een FOP 32-1 nemen met arctic sliver erop. 10 db stiller dan de FOP 38 en met arctic silver net zo goed als de 38...

• BC3 Victim
ik vraag me eigenlijk af of dat arctic silver nou echt zo veel beter is dan gewone koelpasta, dat het waard is voor een spuitje zo''n 30 piek moet neerleggen i.p.v. bijvoorbeeld 7,5

Verwijderd

[quote]Op donderdag 10 mei 2001 13:31 schreef Bubbles het volgende:

[..]

offtopic:
beter dan, evenveel als. :r
blijft lastig voor sommige mensen |:(

LB???

Het blijft voor sommige mensen lastig om het te negeren..

• BC3 Victim
schrijf het dan ook in 1 keer goed ;)
*no flameblait intended*

Pagina: 1