[BC3] Jullie ervaringen met Elite mobo''s?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:47
Elite met alles onboard? Lijkt me meer een PC CHips kloon, net zoals Eaglemax, Elpina, PC Partner, etc...

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Iemand in m''n omgeving (student) wil een nieuw basissysteempje in elkaar bouwen, nou heeftie ergens een Elite mobo gezien met vanalles onboard (sound/video/modem/netwerk)
Heeft iemand ervaring met Elite hier? en is het af/aan te raden?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Zolang je niet gaat overklokken en er geen rare dingen mee gaat doen -->> prima
Om mee te océn -->> eerste klas bagger. Heb nu zelf een QDI kinetiZ K7B en die werkt perfect (Duron overgeklokt-> 800@1000) en stabiel. Kost geen ene reet dus wat wil je nog meer

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Elite is toch ECS? Word behoorlijk veel door A-merken gebruikt, dus kwalitatief is er niks mis mee. Maar overclocken lukt meestal niet super goed.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Collega van me heeft zo''n ECS bordje met vga/sound/lan(socket 370)
Ding draait prima stabiel.
Mobo heeft een SIS 630S chipset, waar op zichzelf niks mis mee is.

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 21:37
Elite... ieeeuwlll.. ;)

Een jaartje of wat terug hadden wij op werk van die slot1 bordjes van Elite standaard in systemen zitten... de P6BXA o.i.d.

Wow wat was dat een brakke troep zeg... ik weet niet hoe ze nu zijn, maar we hebben destijds meerdere generaties bordjes van Elite gehad, totdat we ze er uiteindelijk maar uitgeknikkerd hebben omdat ze te instabiel waren...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Idd is inderdaad van dezelfde fabrikant als elpina en die andere baggerzooi waar je als tweaker op:r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Elitegroup / ECS is één van de grotere mobofabrikanten (in het rijtje Asus, MSI, Gigabyte). Ze leveren vooral voor OEMs, geen spannende plankjes maar wel stabiel..

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:03

JJJ

Ik vraag me af of het achteraf niet beter is om een ander mobo te nemen met goedkope soundcard etc. erbij. Ik heb met die ''onboard''-mobo''s de ervaring dat ze instabiel en traag zijn. Ik zou dus zelf nooit zon ding kopen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 12 mei 2001 22:30 schreef Femme het volgende:
Elitegroup / ECS is één van de grotere mobofabrikanten (in het rijtje Asus, MSI, Gigabyte). Ze leveren vooral voor OEMs, geen spannende plankjes maar wel stabiel..
Yep, en zijn de luxe-onderdeel van PC-Chips. Hoofdkantoor NL overigens grappig genoeg aan de Nieuweweg in Wijchen, pal naast (Packard Bell) NEC CI Europese hoofdkantoor. Verbazingwekkend genoeg gezien het troep dat er wel in gegooid wordt gaat er geen enkele PC-Chips/ECS mobo in PB systemen...

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

Heb pas een K7SEM voor iemand in elkaar gezet, perfect bordje voor een ongelofelijke prijs, incl. 56K6 modem, 10/100Mbit LAN, onboard sound en VGA. Past in een mooi klein micro-ATX kastje, echt klasse!
Dankzij de AGP-poort perfect te upgraden voor de gamer, de twee PCI-slots zijn wat weinig maar dankzij alle onboard spul toch voldoende.

Slikte alles, duron-750 t/m TBird 1.33, onboard VGA t/m GF2-GTS.

Helaas geen overklok-opties, maar met de socket-A chips kun je dat gewoon met de bruggen doen. Ik heb twee Duron-750''s op 7*133=933MHz/1.8V gezet gewoon met potlood en wegkrassen van 1 brugje op de Duron.
Pagina: 1