Toon posts:

[BC3] Geheugen niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus K7V met daarop 128MB (133) geheugen. Nu heb ik 256MB (133) bijgekocht. Nadat ik die 128MB netjes naar het tweede slot had verplaatst en na wat vijl-, snij- en stauwwerk die 256MB in het eerste slot gewerkt, liet mijn bios alleen 256MB zien. Ik dacht meteen dat ik die 128MB had gesloopt bij het verplaatsen. Dus ik even die 128MB in zijn uppie erin gezet en dat werkte echter gewoon goed.

Ik voor de gein die 256MB in het tweede slot gezet en die 128MB in het eerste slot gezet en wat schetst mijn verbazing: de bios geeft 256 MB aan (ook win2000 gaf dit aan). Toen heb ik nog even die 256MB in zijn eentje erin gezet en dat werkte normaal (bios en win2000 geeft dus 256 MB dus).

Hoewel de snelheidswinst nu ook wel merkbaar is, wil ik natuurlijk ook graag gebruik maken van die 128MB, dus 384MB in totaal.

Ik heb al van alles ge-updated. VIA drivers, moederbord (1007), maar ik krijg het niet voor elkaar. Wie weet nog iets?

• Fluxie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:04
probeer het nog eens met alleen de 128 erin... even alle slots proberen...

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 14:29 schreef Fluxie het volgende:
probeer het nog eens met alleen de 128 erin... even alle slots proberen...
Dat begrijp ik niet. Die 128MB werkt goed zonder die 256MB. Alleen als ik hem samen met die 256MB plaats dan wordt alleen die 256MB herkend.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:54

mvds

Totally awesome!

Even kijken of je in de bios de optie aan hebt staan dat de geheugeninstellingen uit de SPD gehaald worden of dat je ze zelf ingesteld hebt staan. Misschien dat er daar iets fout zit. Lijkt me niet maar je weet het nooit.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 18:37

bloasfist

Slot-A Crew

Op woensdag 09 mei 2001 14:14 schreef profrank het volgende:
...
en na wat vijl-, snij- en stauwwerk die 256MB in het eerste slot gewerkt
...
moet je tegenwoordig vijlen en snijen om dimmen op je mobo te zetten?????

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Tony_Montana
  • Laatst online: 26-08 15:58
Wat voor merk geheugen is ''t?

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
misschien met dat vijl- en snijwerk van jou dat je een slot gesloopt hebt ofzo :?

PIII 800@804 Mhz

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hmms, vijl en snij en stauwerk, kan het misschien zo wezen dat dat nieuwe bankie net niet paste (omdat toevallig buffered is) en die ouwe wel vlekkeloos past, omdat die niet buffered is?
Enne dat het daarom niet samen werkt komt omdat de offset van het gehugen niet overeenkomt.
Ook weet ik niet of het wel goed is voor die 256MB bank want die hoort eigenlijk op 5V te draaien en die heb je nu naar 3.3 gedwongen.

Maarja, dat gaat niet samenwerken.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Fluxie
  • Laatst online: 21:04
Op woensdag 09 mei 2001 14:33 schreef profrank het volgende:
Dat begrijp ik niet. Die 128MB werkt goed zonder die 256MB. Alleen als ik hem samen met die 256MB plaats dan wordt alleen die 256MB herkend.
ik had niet goed gelezen, ik d8 dat je die 128 alleen nog maar in je 1e slot erin had gezet (zonder de 256 erbij dus)

laat dus maar... het was een onzinnige posting van me.. (t is nog vroeg)

Art is not a mirror held up to reality, but a hammer with which to shape it

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 14:37 schreef obsidian het volgende:
Even kijken of je in de bios de optie aan hebt staan dat de geheugeninstellingen uit de SPD gehaald worden of dat je ze zelf ingesteld hebt staan. Misschien dat er daar iets fout zit. Lijkt me niet maar je weet het nooit.
Helaas kan ik dit niet in mijn bios instellen.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Misschien even de memory timings van beide dimm sloten op hun traagst zetten...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 14:41

Erikie

www.erikie.nl

Kijk, ik had precies het zelfde probl met 2 x 128 en 1 x64 mb.. herkende maar 256 mb.. Ik heb het opgelost door geheugensnelheid op 100 mhz te zetten.. (geheugenmerken -dane - elec)..

traktor scratch!

• twiekert
  • Laatst online: 26-08 00:07
vaag. mischien 2 merken geheugen die niet met elkaar samenwerken?
als het goed is heb je 3 geheugenslots. dus alle combinaties nagaan of het werkt. wat voor moederbord heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 15:22 schreef twiekert het volgende:
vaag. mischien 2 merken geheugen die niet met elkaar samenwerken?
als het goed is heb je 3 geheugenslots. dus alle combinaties nagaan of het werkt. wat voor moederbord heb je?
Een Asus K7V moederbord (zie mijn eerste posting). Ik ben even een paar dagen weggeweest, maar ik zal zo die andere oplossingen eens proberen.
Pagina: 1