Toon posts:

[BC3] Dubbel Topic: Coolpasta Ja/Nee & CPU temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mijn nieuwe spulletjes gekregen en daarmee een nieuw pctje gebouwd.

Heb nu een MSI k7T Turbo en AMD Athlon 1gig
Daarbij heb ik ook een Thermaltake Chrome Orb gekocht. Moet daat ook pasta onder en waarvoor is die pasta eigenlijk.

Mijn andere vraagje is over de temp. van mijn cpu. Als ik de temp in mijn bios bekijk staat ie mooi op 49C, kijk ik echter in sandra sisoft, dan zegt ie 85C. Dat is nogal een verschil. Welke moet ik nu geloven? Ik weet nu niet of mijn cpuutje het perfect doet of dat ik mij nu erg zorgen moet gaan maken.

BTW hij draai gewwon op 1000mhz/1.6v

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 15:09
Je moet je BIOS geloven..

Koelpasta zorgt volgense mij voor een betere warmte geleiding oid.. Zit vaak wat zilver spul doorheen, dat zal er wel iets mee doen..
:)

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Uit FAQ-deel: overklokken voor beginners
Verder is koelpasta (ook wel thermal paste oid genoemd) noodzakelijk. Om zoveel mogelijk warmte af te kunnen voeren is een goed contact tussen core en heatsink noodzakelijk. Een dun laagje koelpasta zorgt voor warmteoverdracht en vult de minuscule hobbeltjes in het metaal op zodat het contactoppervlak zo groot mogelijk is. Er zijn verschillende soorten op de markt maar de beste keuze is toch wel Artic Silver. Deze koelpasta bevat zilverdeeltjes wat voor een nog betere geleiding zorgt. Het is flink duurder dan normale koelpasta maar de resultaten zijn ook aantoonbaar beter. Zeker het geld waard.
Wees trouwens wel een beetje terughoudend met het aanbrengen van het spul: niet te weinig maar ook zeker niet teveel. Een dikke laag prut zorgt alleen maar voor extra rommel en werkt niet beter.
Lees dit FAQ-deel eens door, ik denk dat je antwoorden vindt die je zoekt. ;)

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-08 18:37

bloasfist

Slot-A Crew

ideale warmtegeleiding tussen core&heatsink heb je als 100% van je coreoppervlak je heatsink raakt. Maar omdat een heatsink niet helemaal precies recht is van de onderkant (krassen, oneffenheden) kan het zijn dat er geen contact is op sommige punten. Dan zit er dus lucht tussen. Omdat lucht heel slecht warmte geleid is het daarom verstandig om die lucht te vervangen door koelpasta. Het is dus niet zo dat koelpasta beter geleid dan directe geleiding! Daarom moet je het er heel dun op doen...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
BTW er zat onder dsie coolers al van die kauwgomshit. Ik ben niet van plan deze 1 gig over te clocken. Gewoon zo laten zitten of toch pasta?

Verwijderd

Laten zitten.
Pagina: 1