Toon posts:

[BC3] 486 heet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok was bezig met een klein servertje voor ons thuis, heb dus zo''n 486 proc gekocht van iemand die werkt gewoon alleen loopt de temp erg snel op. Na een paar minuten kan ik de heatsink al niet langer dan een paar seconden aanraken. Is het normaal dat een 486 zo heet word?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
voor de snellere 486 types wordt ook heatsink EN fan aangeraden.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
486:

33 - niet heet zonder heatsink (33-DX/SX/DLC/SLC etc.)
50 - handlauw zonder heatsink (25-DX2)
66 - heatsink aangeraden (33-DX2)
100 - heatsink + fan aangeraden (33-DX4)
133 - heatsink + fan aangeraden (33-DX5?)

temperatuur mag tussen de 30 en 55 graden zijn (55 is vergelijkbaar met het HETE water uit de kraan)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
oeps...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Het is waarschijnlijk een 66 en er zit dus een heatsink op dus dan zou die neit zo heet moeten worden.

• BC3 Victim
Je hebt ook nog verschil tussen 3.3 en 5Volt modellen.

- Staat het moederbord wel correct ingesteld?
- ondersteund het moederbord/powersupply wel 3.3V ?

Mocht je nu niet weten hoe en wat:
- Bios identificatie string
- Alle nummers/teksten die erop je mobo staan
- Nummers op de 2 grootste chippen op het mobo.

• BC3 Victim
Zo heet horen die dingen niet te worden.
Wij hadden ooit een 486 DX100 en die deed het uitstekend zonder Fan.

En de P120 van me pa erkt ook netjes zonder Fan.

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Op woensdag 09 mei 2001 13:22 schreef NukeZz het volgende:
Zo heet horen die dingen niet te worden.
Wij hadden ooit een 486 DX100 en die deed het uitstekend zonder Fan.

En de P120 van me pa erkt ook netjes zonder Fan.
damm een p120 zonder fan :) hoe doe je dat ??

ik heb in mijn server een P90 en die wordt na een uurtje draaien veel te warm zonder dat er een fan op blaast :( hoe komt dat dan ?

Sommige mensen....

Verwijderd

Een vriend van mij heeft zelfs een p-133 zonder fan lopen :D

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:31
Dan zie je er vaak zo''n huge heatsink opzitten en de fan van de voeding blaast/zuigt eroverheen. Komt vaak voor in a-merk systemen.

• BC3 Victim
Ik heb een 486DX100 gekregen die al jaren zonder fan/heatsink gebruikt werdt.

Echter, er staat toch echt opgeschreven: "Heatsink & Fan required"...

Het werkt wel, alleen een paar jaartjes korter van zijn totale levensduur...

Ik heb er zelf gewoon met pasta&secondelijm een heatsink met fan op geplakt... kosten: nul

• BC3 Victim
Compaq leverde zelfs P2 350 zonder fan.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriend van mij had een DX/33 en die kon je na een tijdje toch echt niet meer aanraken hoor.
Maar hij heeft het wel een hoop jaren volgehouden (en waarschijnlijk doet ie het nog steeds), dus echt kwaad kan het niet ws.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Heel belangrijk heb je een 5v 486 of een 3,3V geval.

Die 5V gevallen worden altijd heel heet, zo heet zelfs dat een goedkoop fannetje hier eens zo zacht geworden is dat ie helemaal vervormde.

De 3,3V kunnen heel vaak met alleen passieve koeling toe, hoewel actieve koeling nooit weg is.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:36

RvV

Boven heb ik als router een 486 staan. Zo''n DX4-100 ofzo. Als ik de heatsink ook maar vastpak smelten m''n vingers er bijna aanvast. :D Ik gok iets in de 65+ °C. Ik maak me er niet zo druk om. Als het huis maar niet afbrand. :) En die levensduur maakt me niets uit omdat die computer over een paar maanden toch mag oprotten. >:)

Y'24

Verwijderd

Inderdaad grote verschillen tussen de 486''s, ik had zelf een dx2(66) en die had echt wel ectieve koeling nodig, mijn vader had een dx4-90Mhz van compaq en die kun met een wel heel miezerig heatsinkje toe.

• Wierdo_NL
  • Laatst online: 08-08 19:03
Ik heb een systeem zien draaien die uuren lang achterelkaar werkte zonder heatsink.
Dit systeem was wel een Cyrix 486 DX4-120.

Maar dat ding werd absoluut LOEIHEET..

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
volgens mij maakt het merk ook wel uit. Die cpu van jou kan van Cyrix, AMD, intel, SGS Thomson (ik verwacht nu een tegenreacit van Ralph Smeets :) ), en die hebben allemaal verschillende voltagespecs en dus ook verschillende warmteafgifte

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BC3 Victim
ik heb een tijd lang (in the old days zulle we maar zegge)

een pentium 120 @ 133 gehad, die zonder fan perfect werkte..!!

fans maken toch alleen maar lawaai..

en lawaai is unacceptable...

• _JGC_
  • Laatst online: 02:06
Ik heb er nu een hele goede heatsink op: de bankschroef...

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:49

Epsilon

hoeft echt niet hoor, een fan op een 486
ik heb mijn p100 ook zonder fan gedraait
en dan met een heatsinkje van nog geen cm hoog. draaide er }:0 op en geen vastlopers of iets in die richting.
hoeft dus niet

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 14:57 schreef Roman het volgende:
:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)
Compaq leverde zelfs de pIII 450 zonder fan!!!! (DESKPRO EP K450/64/6.4)

• BC3 Victim
Intel overdrive 80486DX4/100 werd af fabriek met een heatsink ZONDER FAN geleverd. Ik heb er hier nog eentje in gebruik

• Bigs
  • Niet online
Over die merken.. Intel 486''s draaiden allemaal op 5 volt. Die van AMD (DX4 etc.) waren 3.3 volt.

En die processors zonder fan zijn idd leuk.. zolang je de case fan die erachter zit (of de voedingsfan) maar laat zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 mei 2001 18:36 schreef Bigs het volgende:
Over die merken.. Intel 486''s draaiden allemaal op 5 volt. Die van AMD (DX4 etc.) waren 3.3 volt.

En die processors zonder fan zijn idd leuk.. zolang je de case fan die erachter zit (of de voedingsfan) maar laat zitten.
Tis idd een intel dus 5V, naja ik laat hem nu wel even eent ijdje aanstaan kiken of ie het volhoud.

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13

Gallus

Cheesy

Ik heb een Intel 486DX4-100 met een leuke heatsink en dat draait ook perfect.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

• BC3 Victim
Ik heb hier een compraq p75 @ 100 met alleen een heatsink. Word ook loeiheet geen problemen mee.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
Op woensdag 09 mei 2001 18:36 schreef Bigs het volgende:

In mijn router zit toch echt een Intel 486DX4 3.3V...

• _JGC_
  • Laatst online: 02:06
de 486DX4-100 was de enige CPU van intel die eindelijk het rechte pad op ging met 3,45V

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:00

WouterG

Dit is geen ondertitel

Mijn oude AMD 486 DX-4 100 Mhz hield het 10 minuten vol zonder heatsink en zonder koeler. Daarna liep hij vast, maar na afkoelen deed hij het weer.

• HeatWave
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Dell leverde zelfs de PIII 600 zonder fan, gewoon vinnen en een kapje er overheen bij de voeding fan. Ging prima. Gaat prima bedoel ik eigenlijk.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 14:57 schreef Roman het volgende:
Klopt, zelf gezien bij maat van me, alleen zit dan wel de voeding nog geen centimeter ernaast met de ventilator bij de proc. ipv aan de achterzijde van de kast...

CPU [FAN rooster]achterzijde pc

Pagina: 1