[BC3] Via 4-in-1 ..waarom ..noem s een goeie reden

Pagina: 1
Acties:
  • 279 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ik heb dus een VIA KT133A plank, en m''n systeem draait al een ruim aantal dagen stabiel ZONDER die 4-in-1 drivers.
Als ik ze zou installeren, wat zou er dan verbeteren of verbeterd kunnen worden aan mijn systeem?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Performance..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

Oke ...iets uitgebreider mag ook wel :P
Je performance neemt toe doordat je via-chippies wat betere instructies krijgt van je OS.
Voorkomt ook conflict-situaties die er nog aan zitten te komen. (vol harde schijfje of zo)

Verwijderd

Normaal ben ik behulpzaam en anti flame, een domme vraag bestaat niet, alleen domme antwoorden etc etc....maar: RTFM use the fucking search, en stel niet zulke achterlijke vragen.....hardware --> heeft drivers nodig om te kunnen werken...(optimaal althans)

btw 4 in 1 is: ide, agp, en nog wat crap --> is dus wel handig om te installeren...... |:(

Verwijderd

4-in-1 zijn gewoon de chipset drivers.

Die zijn geoptimaliseerd voor de VIA-chipsets, in tegenstelling tot de generieke Microsoft-drivers.

Als het goed is wordt je systeem er sneller en stabieler door (moet je wel goede versie pakken, nieuwste is prima)

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Welk OS , is ook wel prettig, in ME en win2k zit al een kleine werkende uitvoering van de 4 in 1, 98 en 95 niet

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ander voorbeeld:
In win98se kon ik de drivers van mijn geforce niet installeren zolang ik de via-drivers niet installde (wist ik van te voren hoor, maar is ook maar een voorbeeld)

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 07:47

Stefano

Ondertitel Not Found

Verwijderd

op mijn server die draait op asus p3v4x heb ik geen 4in1 geinstaleert en draait nu 70dagen onder windows2000 server :)
ok zit geen agp videokaartin geen udma 66 disk enz enz maar toch :)

• BC3 Victim
k draai win98 1e ed.

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 11:13 schreef Rismo het volgende:
Normaal ben ik behulpzaam en anti flame, een domme vraag bestaat niet, alleen domme antwoorden etc etc....maar: RTFM use the fucking search, en stel niet zulke achterlijke vragen.....hardware --> heeft drivers nodig om te kunnen werken...(optimaal althans)

btw 4 in 1 is: ide, agp, en nog wat crap --> is dus wel handig om te installeren...... |:(
dit is ook geen domme vraag....want mijn systeem is zonder die drivers goed (lees: erg goed).

regel 1: kloot niet met drivers, als alles goed werkt

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

regel 1: kloot niet met drivers, als alles goed werkt
waarom stel je dan in godsnaam die vraag als je die opvatting hebt ?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op woensdag 09 mei 2001 11:41 schreef Talon het volgende:

[..]

Omdat de topicstarter zich terecht afvraagt of het uitmaakt om die drivers te installeren. Als je een werkend systeem hebt, dan ben je niet snel geneigd om andere drivers te installeren als je hebt horen zeggen dat het sneller gaat.

• BC3 Victim
Op woensdag 09 mei 2001 11:41 schreef Talon het volgende:

[..]

regel 2: update alleen je drivers als je zeker weet dat je systeem er beter op wordt.:9

Verwijderd

Kijk eens bij apparaatbeheer, heb jij ook zo''n standaard beeldscherm adapter. Werkt lekker he?

lol

>:)

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

Op woensdag 09 mei 2001 11:54 schreef darthbrute het volgende:

[..]

regel 2: update alleen je drivers als je zeker weet dat je systeem er beter op wordt.:9
Tweaker Regel 1: kloten tot dat je max performance hebt, met dezelfde stabiliteit.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
Op woensdag 09 mei 2001 12:00 schreef Brid het volgende:

[..]

Tweaker Regel 1: kloten tot dat je max performance hebt, met dezelfde stabiliteit.
Thats it !
Als het werkt kan het altijd beter.
Pagina: 1