Toon posts:

[BC3] probje met nieuwe processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een celeron 800 gekocht en op me AX6BC Mobo gezet ( waar voorheen een celeron 333 op zat ) ...er zit een dimmetje van 128 en 64 mb 133mhz op ...alleen als ik die 800 erop zet ...loopt ie vast bij het punt dat windows wil gaan laden ...bij win98 zegt ie ..blabla beschermingfout herstart de pc ...en bij win2k zoiets hetzelfde ..maar dan met dat vage blauwe scherm ...nou is dus me vraag ...wat is er aan de hand ..alvast bedankt

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Heb je wel het juiste voltage ingesteld op je mobo? Die oude krengen lopen normaal op 2 volt, de nieuwe op 1,7 of zo. Misschien dat je Celeron teveel voltage krijgt en warmloopt.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm in het boekje van de mobo staat dat ie de cpu voltage autodetect ...dus kan het toch niet zijn ...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Windows is het niet altijd eens met een CPU-transplantatie... toen ik m''n C500 door een PIII-700 verving begon W98SE ook allemaal raar te doen. Even een nieuwe installatie uitvoeren en alles was weer perfect...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

Wat je allemaal verteld wijst inderdaad op een windows-install die niet tegen een nieuwe proc kan.
Herinstaleren is de tip die ik je kan geven.
Wist ik nou maar waar dat toch door komt.
Zelf heb ik dat nou ook al drie keer gehad.

[vergeet-achtig]bios gereset ? Dat helpt ook.[/vergeet-achtig]

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
zet je fsb ''s op 100mhz... en alleen als het kan je voltage van je cpu ietsje verhogen.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende geprobeerd ...win reinstall ...ook bij de install als ie dan bij het grafische gedeelte komt dan crasht ie ...ik heb al in het mobo boekje gekeken en daar staat een tabelletje van hoeveel mhz ie aankan ...die celeron 800 heb dus een bus van 100mhz geloof ik alleen dan vraag ik me af als je die erin zet ...gaat je AGP dan ook naar 100mhz? zoja dan is dat het probleem want dit mobo kan maar tot 66mhz aan ...en aangezien ...maar als je nou je agp WEL op 66kan zetten ...loopt je hele systeem dan niet gewoon VEEL trager?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

Oke ...
asl de fsb van celery 100 mhz moet zijn, dan moet je dat ook instellen.
Maar check nou eerst maar of je mobo die celeron ondersteund en dan babbelen we verder. ;)
nee... ff serieus, dat kan een probleem zijn.
En kijk inderdaad even naar de divider van pci en agp.
dat kan ook wel panne zijn ...

• BC3 Victim
die celeron 800 heb dus een bus van 100mhz geloof ik alleen dan vraag ik me af als je die erin zet ...gaat je AGP dan ook naar 100mhz?
Nee, AGP draait bij een FSB van 100 gewoon op 66Mhz [FSB/3*2] (en PCI op 33Mhz [FSB/3])

Wat wel kan is dat je problems hebt met memorytimings -> biosreset / ram testen

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
*uche* nieuwe dimmetje was kaduuk :)
btw ik had de fsb alwel op 100 gezet stond ie zelfs standaard op ..maar goed gelukkig opgelost ...

echt heel erg bedankt voor jullie hulp!

• BC3 Victim
Zet je FSB op 100 en je voltage iets hoger dan zou hij het moeten doen!:7

Pagina: 1