[BC3] Athlon 1000 op 85 graden..

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik ben er van het weekend achter gekomen dat mijn processor vrij hoge temperaturen behaald. Idle draait ie zo op 69 graden en stressed 75. Van het weekend behaalde ik zelfs 85.5 graden (door langdurig quaken in een hete kamer) en schrok er wel even van. Ik heb een Spire cooler (zo''n Orb, weet het type niet) en een A7V133 moederbord. Ik weet niet hoeveel een system cooling fan helpt.. dus daarom vraag ik jullie om hulp. Wat kan ik het beste doen?

alvast bedankt..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Sjeez dat is idd erg heet zeg
onder de 60 houden dat ding min.

ik heb ook een spire orb maar 2 grote fans erin
en een grote kast, dus goeie airflow
idle=30
fulload=44
dus ik denk dat t wel helpt
als de spire jou enige koeler is in die kast is er haast geen airflow namelijk

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Koop een Super Orb en gooi het voltage van je CPU omlaag (b.v. TB1000@1000@1.6Vc)

Heb ik ook af en toe, werkt perfect (zelfs op 1100 en ik heb niet zo''n nieuwe core...

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waarom koop je een spire orb? die zuigt! Tjek al die topics van te hete cpu''s bijna allemaal spire orbs! echt waar! :(

• Turismo
Op dinsdag 08 mei 2001 22:32 schreef zork het volgende:
Koop een Super Orb en gooi het voltage van je CPU omlaag (b.v. TB1000@1000@1.6Vc)
Shiiit ga jij m ff zon super(uch uch)orb aanbieden(wat er zo super aan is vraag ik me nog steeds af, dat zijn echt sh*tdingen, had m voor me spireorb, dat ding koelt net zo goed/slecht, en maakt veeeeel meer herrie door de resonatie van de 2 fans en daarbovenop zijn t corekillers.
nah alles behalve een superorb, slecht advies vind ik dat. zal echt niet veel schelen

• Turismo
Op dinsdag 08 mei 2001 22:39 schreef Plague het volgende:
Waarom koop je een spire orb? die zuigt! Tjek al die topics van te hete cpu''s bijna allemaal spire orbs! echt waar! :(
Je hebt gelijk zie me vorige bericht toen ik me pc kocht had ik hier een superorb bij
reviews waren goed en zeiden dat ie stil was(ding was net uit)
ding ging kapot doordat bij de bovenste fan een fannetje afbrak, dus ik snel als noodoplossing die spire voor 3 tientjes bij me lokale pcboer gekocht als alternatief, en dan later na wat onderzoek een goeie nieuwe koeler kopen binnen een week.
Maar wat bleek de koelprestaties zijn niet eens zo slecht vind ik:D of wel dan?!
gezien me overklokking en een voltage van 1,85
(goeie airflow gewoon).
Dus een nieuwe koeler is er tot nu toe niet van gekomen.
Dus dat is de reden dat ik een spire orb heb gekocht.

Al zou ik niemand een Orb like koeler aanraden, t zijn ook shitdingen over t algemeen
gewoon een alpha delta combo kopen ofzo of de fops of de silverado,sommige coolermasters doen t ook best aardig, niks van Thermaltake iig das mijn advies

Verwijderd

In eerste instantie zou ik eigenlijk meer denken dat je je cooler verkeerd om hebt geplaatst. Wel heel warm namelijk. Die SuperOrb is inderdaad belabberd en maakt een rotherrie. Ik heb er een Coolermaster inzitten voor m''n 1333Mhz en deze draait op 45 graden en stressed 54c. Maw...voldoet prima!

• zork
  • Laatst online: 04-08 12:43
Als je wilt beweren dat zo''n Spire Orb beter is dan een Super Orb lul je uit je nek |:( Gebruik je bij beide evenveel Articsilver :?

Waarom komt de Super Orb bij al die reviews als beste uit de bus :? De Super Orb is stil in verhouding met b.v. de PEPP66, maar die bovenste fan zoemt een beetje ja: So what :?

Een tweaker moet daar tegen kunnen vind ik.

Verwijderd

ehh...

wat is het probleem ;)

Verwijderd

Je leest 1000 reviews en de meningen zijn zeer verschillend. Meestal wint de cooler die de reviewer zelf mag houden (beetje overdreven misschien). Hoe warm wordt je mobo eigenlijk? Volgens mij is er meer aan de hand in die kast van jou.

• Turismo
HEHeh 1 grote afkraakzooi is t geworden hier :p

T zal gewoon de ervaring zijn die ik heb met de superorb en de spireorb

zal voor iedereen verschillend zijn denk ik
maar mijn voorkeur gaat naar de spireorb die ik nu heb presteerd beter bij mij en is stiller

• Turismo
Op dinsdag 08 mei 2001 22:52 schreef Dennieboy
Hoe warm wordt je mobo eigenlijk? Volgens mij is er meer aan de hand in die kast van jou.
Mijn mb temp let ik niet zo erg op cpu temp wel
als ik kijk zit ie vaak op 26 graden ongeveer

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
ff fop38/32 erop en dat waren de probs...

• BC3 Victim
Bedankt voor de antwoorden. Ik hoop trouwens dat jullie nog even blijven door praten over dit onderwerp, steek ik tenminste wat van op ;). Mijn moederbord zit altijd op 34-35 graden. Dat de cooler verkeerd om zit.... hmmm dat lijkt me niet, want bij de installatie kwam ik er al achter dat het er maar op 1 manier op kon. En ja hij is wel heel erg warm.. ik denk niet dat dit alleen aan de airflow kan liggen. Ik heb trouwens het voltage op 1.65, ik heb het ook op 1.60 geprobeerd maar dan functioneerde mijn cooler niet zo goed meer.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Als je de warmte in je kast niet goed kwijt kunt gaat je mobo temp ook zeer snel omhoog.
Had ik ook, maar na plaatsen van wat 8x8cm coolers daalde de mobo temp van rond de 48c naar rond de 38c. Je processor cooler kan wel lekker blazen, maar als je voeding de warmte niet verwerken kan heb je toch een probleem....en "duh"...zei iedereen toen :)

Verwijderd

In eerste instantie zou ik eigenlijk meer denken dat je je cooler verkeerd om hebt geplaatst.
Dat denk ik dus ook, want de temperatuur is veel te hoog. Ik heb zelf een standaard gevalletje op mijn athlon 1ghz en die wordt stressed 58 graden.

• BC3 Victim
Nou.. ik heb net de cooler even los gemaakt, en er is niks op aan te merken. Het kan er inderdaad maar op 1 manier opgeplaatst worden. Ik breng die cooler morgen wel even terug naar de winkel, en ik zie wel wat hun er over te zeggen hebben.

• kokkel
  • Laatst online: 28-08 18:24
Ik haal iets van ongeveer tussen de 31 en 42 graden met een standaart koeler van coolermaster t/m 1ghz

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op dinsdag 08 mei 2001 22:57 schreef ToD_ het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. Ik hoop trouwens dat jullie nog even blijven door praten over dit onderwerp, steek ik tenminste wat van op ;). Mijn moederbord zit altijd op 34-35 graden. Dat de cooler verkeerd om zit.... hmmm dat lijkt me niet, want bij de installatie kwam ik er al achter dat het er maar op 1 manier op kon. En ja hij is wel heel erg warm.. ik denk niet dat dit alleen aan de airflow kan liggen. Ik heb trouwens het voltage op 1.65, ik heb het ook op 1.60 geprobeerd maar dan functioneerde mijn cooler niet zo goed meer.
Dat is al f*cking heet hoor, wat is je kamertemp dan?
Mijn kamertemp is 19 graden, en mijn mobo geeft als system temperature ong 25 aan
btw: mijn proc is stressed 50 en relaxed 45

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uhm, heb je wel die roze kauwgum van je cooler afgehaald?

Zo nee, doe het nu, dat rommel isoleert de warmte, da''s errug slecht. |:(

Mijn T-Bird 850@1000 MHz 1.8V wordt 43 graden stressed bij een kamertemp van 20 graden. *D
Ik heb een Mini Copper Orb. :7

Whatever.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 20:44

Opa

Nu Multifocaal!

Na al dat off topic geleuter zegt Meendering eindelijk wat zinnigs.

Sommige koelers worden geleverd met eigen koelpasta die al aangebracht is en beschermd met een plakkertje. Dit moet je er af halen voordat je je koelert monteert. Bij twijfel haal je alles er af (ook de koelpasta) en haal je zelf een tubetje koelpasta.
De truc is dan om het héééééééél dun (dat is dus HEEL DUN) aan te brengen. Je moet zorgen dat je microscopische oneffenheden er mee opvult maar hij moet niet zwemmen. Metaal op keramiek geleidt namelijk nog beter dan koelprut.

De waarden die ToD_ opgeeft zijn echter zo hoog dat ik me afvraag of ze wel juist zijn.
Hoe heb je gemeten? MBM, Asus monitor, BIOS?
Je moet gewoon ff van al die drie opties de CPU temp aflezen en vergelijken.
Het kan zijn dat je in MBM een andere voeler moet kiezen in de setup.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 16:02

DJT

Op 1.65v wordt de mijne met ''n koe maximaal 50 graden en idle ongeveer 46. Het is een TB1200@1333 (AXIA core)met een normale Orb en drie casefans in een mooie Antec kast.

Het lijkt trouwens wel of de mensen met een MSI moederbord lagere temperaturen halen dan de anderen. Wil dat dan zeggen dat de meting op de MSI moederborden klopt of juist niet :? ? (Heb zelf Asus.)

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 08:03

Talon

Booooom !

Oke ...
fff kijken naar het eerste puntje :
Als je geen goede doorvoer van de hitte van de proc naar je heatsink (of orb) hebt loopt de temp flink op.
termal paste of artic silver of iets in die trent i.p.v van de standaard koelprut helpt al een stuk.
Dan heb je de hitte van je proc naar je heatsink maar dat moet je kast uit.
Als je geen goede airflow in je kast hebt blijft dat lekker hangen. Daardoor kan je Moederbord ook flink warm worden.
Dus een kleine controle waar je fan''s staan en waar ze heen blazen is handig.
En als je proc te heet wordt kan je als optie ook je overclock iets terug-schroeven.
Of een betere Cooler vinden.
Maar die discussie begin ik ff niet aan.
een orb ziet er goed uit maar of tie goed koelt weet ik niet.
Zelfde met je Fop, Pep of wat dan ook. (wat een namen zeg.)
Je eigen ervaring daarmee is toch de beste referentie.
Mijn ervaring was : slechte koeler met goeie termal paste en twee whishtler-fan''s 12x12 van 110 volt als case fan''s en een goeie airduct hield mijn celery 466@ 601 op zo''n 30 C stressed.
Werkte prima dus.
Succes ... :)

• BC3 Victim
De kap van m''n kast af laten helpt ook een hoop.. Ik denk dat ik maar eens een system fan ga halen. Als dat gebeurd is laat ik wel weer weten hoe hoog de temperatuur dan is.
Bedankt voor alle suggesties.

• BC3 Victim
me athlon 600 draait perfect op 950mhz @ 70/80 graden.. niks mis mee.. mag van amd wel 80 worden...

heb em ook op 1000 gehad.. maar ja,. toen was ie 93 graadjes.. snel uit dat ding :)

(amd zegt dat ie 95 graden mag worde)

Pagina: 1