[BC3] Wisselende CPU snelheden.?

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Iemand vertelde mij dat je CPU snelheid niet constant is

Ik heb een 600 mhz P3, en hij zei dat dat schommelt tussen 599 en 602 ofzo.

En dat als je overclocked, je CPU snelheid meer "schommeld".

en dat als je hem underclockt je CPU stabieler word..... (minder schommelingen)

....
Volgens mij is dit echt complete bullshit....
(ok, in test programma;s wijkt het wel eens wat af, maar dat zijn gewoon (afrondings)foutjes.

Wat zeggen de CPU experts hier van

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Dat de snelheid niet constant is dat is logisch. Dat is al tijden lang bekend. Over schommelingen door over of onderklokken weet ik nix. Ook weet ik dat een cpu nooit pcies het aantal mhz''s draait waar hij voor word verkocht. 6*133=798 Mhz. Deze is dus 800 Mhz
Snappie? (daarom krijg je bij FSB overklokken ook altijd van die :weirde: getallen)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 11:33

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 21:25 schreef Fallen_angel het volgende:
Dat de snelheid niet constant is dat is logisch. Dat is al tijden lang bekend. Over schommelingen door over of onderklokken weet ik nix. Ook weet ik dat een cpu nooit pcies het aantal mhz''s draait waar hij voor word verkocht. 6*133=798 Mhz. Deze is dus 800 Mhz
Snappie? (daarom krijg je bij FSB overklokken ook altijd van die :weirde: getallen)
Ja, dat 6*113 geen precies 800 is weet ik wel, maar schommelingen in b.v. de Busspeed van meerder Mhz''en?

:?

met papier mache kun je alles maken!!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:30
denk dat de bus de gemiddelde aantal mhz en in een tijdsbestek worden gemeten, uiteraard kan het dan voorkomen dat in de eerste tijdscyle er 102 gemeten worden en de volgende bijv 98 en dat keer de multiplier...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.