[BC3] Wat is nou eigenlijk de FSB ... ?

Pagina: 1
Acties:

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
daar ben ik al lang naar op zoek,
ik heb al met de zoek functie gekeken maar kon er niks over vinden, ik heb ergens ook nog een uitleg over overklocken vandaan, maar daar hebben ze het er wel over, alleen niet wat het nou precies is,
ik hoop dat iemand me kan helpen ...

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hier staat het: [topic=153312]

Verwijderd

Front side bus..
bepaalt samen met de Multiplier de snelheid van je proc.. ik heb Tbird 900 dus
Multiplier 9 en Fsb 100

9X100=900 Tadddaaaaaaaa!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

De front side bus is de fysieke interface tussen de proc en het geheugen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Just read the FAQ :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Je FSB is zeg maar de weg van CPU naar de rest van de shit..

snelheid is in mhz, bv 100/133 (of 100/133 DDR)

samen met de multiplier bepaald dit je cpu speed.. bv

MP = 10
FSB = 100
dan is je CPU dus 10*100=1000

de rest van je apparatuur snelheid word ook dmv van de FSB uitgerekend.. als je dus je FSB omhoog veegt, veeg je alle apparatuur in je pc omhoog.. zoals harddisk, videokaart enz enz..

daarom overclocked men liever via multiplier, omdat dit niet alles in 1x overclocked :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Zie ''t maar als een snelweg... FSB is de snelheid die je mag rijden (100 of 133) en multiplier het aantal rijbanen (10 bv)...

Net als in ''t echt zijn er mensen die te hard rijden en hun FSB omhoog gooien. Ook zijn er slimme jongens die bruggen (L1) aanleggen en zo een extra rijbaan maken zodat ze nog sneller op ''t punt van bestemming zijn :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Om precies te zijn is het de bus (front side bus) tussen de cpu en de ''north-bridge''. Tegenwoordig heet de north-bridge ook wel memory controller hub(Intel) of system controller(AMD). In ieder geval geldt: hoe meer data door deze bus kan hoe beter. De meest gebruikte manier is de snelheid van de FSB verhogen om zo de cpu snel genoeg van data te voorzien. Daarom zijn wij tweakers ook altijd bezig de snelheid van o.a. deze bus te verhogen:)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1