[BC3] k6-2 koeler

Pagina: 1
Acties:

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
in me server zit een k6-2 500. En daar draait een koe op en die is continu op de 60 graden,en in de zomer zelfs op 75 graden en hij ratelt net zo mooi door.

maar nu mijn vraag
welke koeler kan ik er het beste op doen.

Ik heb er nu een coolermaster opzitten

maar wil wat zwaarders want ik heb het alarm al hoger gezet want ik 1 keer gehad dat me server ging piepen midden in de nacht.

Keek in de bios en ik zat op 80 graden(midden in de zomer)

wil het dit jaar niet weer krijgen

Iemand sugestie voor een goede koeler

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
Coolermaster Socket A ~ 1,5 Ghz ?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 20:47 schreef Tampie2000 het volgende:
Coolermaster Socket A ~ 1,5 Ghz ?
Die kan je er gewoon op zetten?

Of moet ik FF de search gebruiken :):) ?

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ja een socket a cooler past op socket 7

Verwijderd

auw... 75 graden???
da''s knap :)

Mijn k6-2 450 Mhz @ 500 Mhz (2,8 volt!!!) werd nog niet eens zo warm met het standaard coolermastertje :)

Zit er al koelpasta onder? Dat kan al een heleboel schelen, en hoe heet is het in de kast?

En verder heb ik er nu zelf een Spire MA324-15B3 opzitten... Prima koelertje voor 30 piek gekocht bij een electronicazaak (was oa zo goedkoop omdat hij vervangen wordt door een nieuw model: de 20Bnogwat).

Daarmee word hij idle 40 graden en stressed 49 graden. Dit in een kasttemperatuur van 30 graden. En mijn overgeklokte k6-2 zal nog wel meer warmte produceren door het hoge voltage dan jouw k6-2, dus het is geen slechte keuze.

Maar, hij is wel behoorlijk groot... Ik heb de ATX plug op mijn P5a er wel eerst uit moeten halen. Koeler erop, en de plug er weer in wrikken, maar hij zit!

En verder is hij behoorlijk stil. Niet de allerstilste, maar toch redelijk. Je kunt trouwes zelfs proberen de fan eraf te schroefen. Het is zo''n groot koelblok dat dat bij mijn processor ook nog genoeg kon koelen (als hij niet overgeklokt was tenminste)...

Verwijderd

ik heb er zelf een standaard coolermaster op mijn 500 zitten word stressed maar 43 graden
en dat op 523 mhz :)

coolpasta wil wel eens een hoop helpen scheelde hier ook 5 graden bij stressed mobo word btw 32 graden

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 20:41 schreef B-BRAIN het volgende:
in me server zit een k6-2 500. En daar draait een koe op en die is continu op de 60 graden,en in de zomer zelfs op 75 graden en hij ratelt net zo mooi door.
GVD datzelfde probleem heb ik dus nou ook gehad, met dezelfde koeler...:( Ik :r op coolermaster!

2 keer me processor naar de kutten, maar goed ik heb nu een dubbel gelagerde Titan koeler, werkt prima B-)

owja round je ide/scsi/floppy kabels ook ff scheelt weer iets van 5 graden en doe voor in de kast een koeler...

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
idd gewoon een goedkope socket a 1ghz+ koeler halen...ik heb van een vriend zijn stock spire socket a koeler gekregen (1,2 ghz), en na het verbuigen van de clip (was iets te klemmend). de temp is gemiddeld met 5 graden (full load) gezakt tot 5 graden boven kamer temp. idle temp is gelijk aan kamertemp (wel in samenwerking met cpuidle)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Lekker koel blijft die k6-2+ :P
Ik ga de mijne morge bestellen!

Maarre, op hoeveel volt heb je ''m nu eigenlijk moeten zetten om ''m op 600 te krijgen? Ik had het in een ander draadje ook al gevraagd, maar dat heb je denk ik niet meer gezien....

Verwijderd

He dat lijkt mij wel handig, want nu het zomer weer is wordt mijn kast + CPU een flink stuk heter..

Vanmiddag begon hij zelfs te piepen, als een ambulance, mobo werd te te heet, dus ik denk dat zo iets wel handig is ja :)

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik had op mijn K6-2 500 een Spire zitten ,Spire 5D17B3, Imitatie Golden Orb (op de site staat ie als Chrome)

Idle: 28/32 graden
Stressed: hooguit 45 graden

Prima coolertje heb m nu nog steeds op de K6-2 500 zitten...

Verwijderd

zekers... die k6-2''s worden al zo heet...
Maar ik moet vooral een nieuwe hebben omdat ik mijn k6-2 450 een beetje kapot heb gemaakt bij het uncappen... Hij doet het nog wel, maar komt nix hoger dan 400 Mhz, terwijl hij voorheen tot 500 kwam...

Dus nog maar 1x een nieuwe processor in dit ouwe systeempje, en dan het maximale eruitslepen: 6x100 in elk geval en hopelijk 6x105.

Wat ik me trouwes ook nog afvroeg: de k6-2+ is eigenlijk een laptop processor... Heeft die dus geen actieve koeling nodig (als hij tenminste niet overgeklokt is)? Want volges mij zitten er in een laptop geen fannetjes.

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
De K6+ laptop processoren hebben meestal een klein fannetje hoor..
Gaat alleen aan als het echt nodig is.

Maar een standaard K6-2''tje is heeel lastig stabiel over te klokken..

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• DaRKoNe
Op woensdag 09 mei 2001 01:32 schreef Azbest het volgende:

[..]

:( Ik :r op coolermaster!
Ik heb nu een Cooler Master CB5-5G12 en die bevalt me prima!

idle: 38 graden
stressed: 46 graden

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Een koetje op een server? Aight?
Maarja, ik heb hier een ChromeOrb op me K6400@500 + 2,4volt...en die draait stressed 40graden (met koelpasta btw)

• _JGC_
  • Laatst online: 02:06
Hmm, zal mijn tulip kastje eens ff wat uithollen. Ding stinkt naar verbrand stof :(

Floppy eruit, scheelt al weer een 5,25" bay :)

Verwijderd

Op woensdag 09 mei 2001 23:25 schreef _JGC_ het volgende:
Floppy eruit, scheelt al weer een 5,25" bay :)
dat heb ik ook net gedaan :)
Is alleen maar xtra gewicht wat ik mee moet slepen bij het verplaatsen. Het belemmert de airflow boven die 7200 toeren hd, en ik gebruik ''m toch nooit meer...

Maar ik ben erachter gekomen dat windows heel erg gaat kutten als je geen diskettedrive meer hebt :(
Vooral bij de installatie van win98se moet hij wel 10x controleren of er echt niet een diskettedrive is. En als uiteindelijk windows er op staat staat is er alsnog een pictogram van een diskettedrive. En als je die ook maar ff per ongeluk selecteer loopt gelijk je computer vast... Ik heb ''m er helemaal met TweakUi uit moeten slopen :(

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op woensdag 09 mei 2001 23:19 schreef DaRKoNe het volgende:

[..]

Ik heb nu een Cooler Master CB5-5G12 en die bevalt me prima!

idle: 38 graden
stressed: 46 graden
Waat???

Heb een Duron 750 die idle zo''n 52 en stressed soms 58 wordt! Na een paar uur UT-en, dat wel. Maar toch, waarom hebe ikke een zo hoge temp? Moet die kauwgom eraf ofzo?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 10:15

Bene

list incomprehension

Heb een K6-2/400 op 2,8 volt en dat ding wordt ook reteheet, nauwelijk nog met de hand aan te raken. Hij gaat dan ook na een uur of twee stampen heel hard op zijn snufferd.

Ben daarom nu een keukenventilator in de zijkant aan het klussen - ik zal van het weekend in DOC ff picjes plaatsen.

• DaRKoNe
Op donderdag 10 mei 2001 09:55 schreef Micronerd het volgende:

[..]

Waat???

Heb een Duron 750 die idle zo''n 52 en stressed soms 58 wordt! Na een paar uur UT-en, dat wel. Maar toch, waarom hebe ikke een zo hoge temp? Moet die kauwgom eraf ofzo?
Ik heb die kauwgom er nog gewoon opzitten... kheb er alleen wel koelpasta opgedaan... dat scheelt echt... na een potje UTen issie zo''n 46/47 graden maar ook niet warmer... ;)

• _JGC_
  • Laatst online: 02:06
Op donderdag 10 mei 2001 00:09 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

dat heb ik ook net gedaan :)
Is alleen maar xtra gewicht wat ik mee moet slepen bij het verplaatsen. Het belemmert de airflow boven die 7200 toeren hd, en ik gebruik ''m toch nooit meer...

Maar ik ben erachter gekomen dat windows heel erg gaat kutten als je geen diskettedrive meer hebt :(
Vooral bij de installatie van win98se moet hij wel 10x controleren of er echt niet een diskettedrive is. En als uiteindelijk windows er op staat staat is er alsnog een pictogram van een diskettedrive. En als je die ook maar ff per ongeluk selecteer loopt gelijk je computer vast... Ik heb ''m er helemaal met TweakUi uit moeten slopen :(
SUBST A: C:\ in je autoexec.bat of voor install van windoos

Zorgt ervoor dat windows denkt dat A: een harddisk is, maar uiteindelijk is het een weerspiegeling van je harddisk.

Ik gebruik zelf deze in opstarten:
NET USE A: \SERVER\D$ /YES
Koppelt de D$ van mijn server op A:, moest ik toch gebruiken :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 00:18
Op woensdag 09 mei 2001 20:18 schreef PsyFlux het volgende:
Lekker koel blijft die k6-2+ :P
Ik ga de mijne morge bestellen!

Maarre, op hoeveel volt heb je ''m nu eigenlijk moeten zetten om ''m op 600 te krijgen? Ik had het in een ander draadje ook al gevraagd, maar dat heb je denk ik niet meer gezien....
ik heb em op 2,1 volt, want mijn mobo wil niet op 2,0 volt draaien. officieel word 2,1 volt niet eens ondersteunt... :P

vandaag was het erg mooi weer, en om diezelfde temp scores te halen moest ik nu mijn 120 mm fans wel op 12 volt zetten...niet gedaan dus, ik vind 30 graden koel genoeg...:)

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Pagina: 1