Toon posts:

[BC3] MSI k7t Turbo slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de pc-active voor me liggen, daar staat een test in van mobo''s, hierbij zitten ook een paar grafiekjes met resultaten, hierbij staat de MSI steeds bij de laatste 3!

Nu zijn de cijfers niet zo slecht:

Voorzieningen: 7.5
Lay-out: 9 (sorry, spatie vergeten) |:(
Prestaties: 6!

Ik was van plan dit bord te kopen, maar nu denk ik daar anders over! Weten jullie misschien wat meer over de prestaties van dit Mobo?

O ja, de Epox EP-8KTA3 komt er als beste uit, met de volgende cijfers:

Voorzieningen: 7.5
Lay-out:8.5
prestaties:8.5

Dat is dus wel een stukkie beter, maar dit mobo is bijna nergens te krijgen!

Verwijderd

Ik heb dit mobo sinds gister in combo met een 1,2 Ghz Athlon C.... en het werkt egg prima! Het is stabiel en de snelheid is in mijn ogen ook gewoon OK. Epox is trouwens genoeg te krijgen alhoewel ik daar niet zo''n goede verhalen over heb gehoord..

ohja ik had eerst een MSI K7T Pro2a en dit was een retestabiel board... en ik verwacht van dit nieuwe board nix anders aangezien het een identiek board i muv de 133mhz support en de optionele RAID...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Het probleem bij de MSI is dat de MSI niet
standaard 4 way memory interleaving gebruikt,
terwijl andere merken dat wel doen.
(dit is een optie in de VIA chipset instellingen) Dit kun je wel handmatig aanzetten, wat de performance van de MSI aanzienlijk verbetert.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
het k7t turbo (met/zonder raid) mobo is naar mijn mening een prima bordje. k heb hem zelf ook en t is een erg stabiel bord.
en 4-way interleaving kan wel aangezet worden, als je t bios de SPD laat regelen (auto).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar nog ff een reactie op dat de epox genoeg te krijgen is, volgens tweakers.net(duh) is het alleen verkrijgbaar bij completer.nl en bij xenon, dus helemaal niet overal, of je moet het natuurlijk over de plaatselijke hw-boer hebben!

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 14:35 schreef lynxie het volgende:
Het probleem bij de MSI is dat de MSI niet
standaard 4 way memory interleaving gebruikt,
terwijl andere merken dat wel doen.
(dit is een optie in de VIA chipset instellingen) Dit kun je wel handmatig aanzetten, wat de performance van de MSI aanzienlijk verbetert.
Kan je mij zeggen waar ik die aanzet en wat het prezies inhou? :)

Verder heb ik met mijn MSI''tje geen enkel probleem.

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op dinsdag 08 mei 2001 14:44 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Kan je mij zeggen waar ik die aanzet en wat het prezies inhou? :)

Verder heb ik met mijn MSI''tje geen enkel probleem.
idd, extra prestaties tevoorschijn toveren klinkt me als muziek in de oren :)

Verwijderd

Ik heb de msi k7t turbo zonder R, en hij bevalt prima, mits goede biosinstellingen&drivers geinstalleerd, rockstable onder win2k!

• BC3 Victim
Om 4 way memory interleaving aan te zetten op met een MSI moederbord moet je een aantal chipset instellingen veranderen. Hiervoor heb je een aantal programmatjes en/of drivers.
Het makkelijkste is "venabeler", die je kunt downloaden op http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm
http://www.viahardware.com/memoryenable.shtm
(alleen voor windows)

Aangezien ik zelf bijna altijd onder linux
werk, was ik van plan om een linux versie te maken (op basis van een soort gelijk DOS progje).
Als mensen interesse hebben moeten ze dat maar even laten weten.

PS: een andere manier is een nieuw bios flashen. Het nieuwe beta bios van MSI kan het ook, maar dit bios schijnt verder nogal bagger te zijn, dus laat ik het flashen maar even voor wat het is.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

blij dat ik een epox heb :) was iets duurder maar nog geen problemn

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Vrieskist
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op dinsdag 08 mei 2001 18:11 schreef lynxie het volgende:
Om 4 way memory interleaving aan te zetten op met een MSI moederbord moet je een aantal chipset instellingen veranderen. Hiervoor heb je een aantal programmatjes en/of drivers.
Het makkelijkste is "venabeler", die je kunt downloaden op http://www.viahardware.com/download/viatweak.shtm
http://www.viahardware.com/memoryenable.shtm
(alleen voor windows)

Aangezien ik zelf bijna altijd onder linux
werk, was ik van plan om een linux versie te maken (op basis van een soort gelijk DOS progje).
Als mensen interesse hebben moeten ze dat maar even laten weten.

PS: een andere manier is een nieuw bios flashen. Het nieuwe beta bios van MSI kan het ook, maar dit bios schijnt verder nogal bagger te zijn, dus laat ik het flashen maar even voor wat het is.
is voor de kt133 zie ik, msk k7t turbo, is toch kt133a ?

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Download een nieuwe bios bij MSI als je huidige niet de gelegenheid bied 4 way interleave aan te zetten, alle overklokkers biossen bieden in ieder geval die optie in de bios.:)

Hecht niet te veel waarde aan dat soort amateuristiese bladen.

Verwijderd

Ja, en ook de nieuwe 2.6 beta BIOS (Duitse MSI Side) heeft dit.

• BC3 Victim
Ach het mag dan een amateuristisch blad zijn maar tis wel grappig als die QDI van mij beter uit de kast komt met de benchmarks als een msi e.d
Maarja net wat je zegt amateuristisch zo''n blaadje want ze wisten daar niet eens dat je het bootlogo uit kunt zetten in de bios -->> RTFM -->> want als je deze namelijk uitzet kun je de postings e.d gewoon zien.

Verwijderd

Topicstarter
precies, kutblad, en daar betaal je 15 piek voor !!!
ik weet genoeg, bedankt, ik ben aal aan het wachten op me MSI''tje

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je bent stom bezig als je alleen een review gaat bekijken van 1 blad ofzowiets.

Er zijn zat online sites die dergelijke bordjes ook beoordelen, meestal beter dan die leuke blaadje die iedereen zo kan kopen, zoals PC-Active dus.

anandtech.com
sharkyextreme.com/
firingsquad.gamers.com/
zijn een paar voorbeelden...

C:\>_

• Knightwolf
  • Laatst online: 22:39
Op woensdag 09 mei 2001 15:21 schreef mark_dabomb het volgende:
precies, kutblad, en daar betaal je 15 piek voor !!!
ik weet genoeg, bedankt, ik ben aal aan het wachten op me MSI''tje
Ik weet precies waar het over gaat, ik heb dat blad heel toevallig afgelopen weekend met m''n verjaardag gehad >:) en dus geen 15 piek betaald ;)

Idd, ik zoek ook een nieuwe goed mobo, en dus kwam dat goed uit dat daar 25 mobo''s in getest werden. Jammer alleen vinnik persoonlijk voor het moment dat er maar 1 Intel-Asus in staat...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:23

MartNL

Je kan trouwens ook de overclocker bios ophalen van de msi site! Dan staat 4 way ook aan.

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb m zelf ook en ik kan er niet anders dan positief over zijn...

Prima bordje >:)

Verwijderd

Heb de 2.60 bios geflashed, maar kan de 4 way interleave optie niet vinden. Waar staat ie dan?

Verwijderd

Hij is SUPPPPPPPERRRRRRRRRR!!!!

Ik kan m''n laatste crash niet eens meer herinneren. Kan je het je zowat voorstellen en dat met windows :)

Verwijderd

Nou waar staat dat dan? :?
Pagina: 1