[BC3] Via KT133 toch maar een geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• Xoverride
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:32

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
OK mensen, ik heb iets leuks(Not!), ik weet er zijn al aardig wat topics over de kt133, maar dit probleem heb ik nog niet gezien.

Ik heb dus een via kt133 met onboard sound, nu is het sindskort zo, dat als ik wat doe (voornamelijk ook op internet) met geluid, dat er na een tijdje uit mijn boxen een ongelooflijk hard gekners en piepen uitkomen, vervolgens restart mijn systeem en doet alles het weer ( ook het geluid in windows).. Het enige wat ik kan verzinnen is dat het onboard sound systeem mol is, maar das toch raar.. hier onder wat specs

Mobotje is nog geen jaar oud.
Biostar M7VKA
Memory 384
Geforce 2 mx
1 Ghz Athlon

Mobo is niet aan geknutseld en proc is niet overclocked.de geforce is wel geclocked.

Wie Oh wie heeft het verlossende antwoord :)
en daar valt niet onder : koop een geluidskaart en schakel onboard in bios uit :) ( dies te makkelijk )

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:51
gebruik je ''gewone'' stereo... :)

Nee ik zou toch maar een gewoon kaartje kopen, kost niks....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat is je OS??

Ik had dit probjeempje onder win2k.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 14:13 schreef Roman het volgende:
Wat is je OS??
sorry vergeten te zeggen.. WinMe, maar dat is trouwens grappig , jij zegt dat je win2k gebruikt en hetzelfde probleem had.. Ik dacht juist van ''kom laat ik naar win2k gaan, dan zal het wel opgelost zijn'' niet dus.. :(

• BC3 Victim
Nou ik had in win2k die drivers geinstallerd die meegeleverd waren toen deed die raar (Filmpjes rukkelden e.d.). heb toe de drivers er weer van afgedaan, en alleen de nieuwste audio driver van via erop en nu werkt het goed...

Maar je kan er ook gewoon een sb 128 inzetten, kost maar 50 piek en het geluid is ook nog eens beter. want die erop zit is een 64 bits ding.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Ja je hebt wel gelijk dat ik beter een geluidskaart erin kan zetten, maar dat wilde ik als laatste optie houden omdat , ( en nu niet lachen ) ik maar 3 pci slots heb, waarvan er nu 2 bezet zijn :)

Dus sjah kaartje erbij kan wel, maar dan issie dus echt helemaal bommie vol :)

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Hebben ze hier bij viahardware (www.viahardware.com onder tweaks) geen fixes voor???? Volgens mij had ik wel zoiets gezien :)

Ik heb hier zelf gelukkig geen last van, mn MonsterSound MX300 voldoet perfect :) :)

• BC3 Victim
Je hebt maar 3 pci sloten??? ik heb er 6.. dan nog een AMR en een AGP:) >:) Maar geen isa...............

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 14:34 schreef jeroen__online het volgende:
Hebben ze hier bij viahardware (www.viahardware.com onder tweaks) geen fixes voor???? Volgens mij had ik wel zoiets gezien
Hier kon ik alleen bestaande drivers vinden, maar geen relevante drivers voor mijn probleem, helaas.

Verwijderd

VIA chipset drivers !!!

• Xoverride

Xoverride

sabai sabai

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 14:53 schreef lemon66 het volgende:
VIA chipset drivers !!!
ja uiteraard, anders doet ie bij mij al helemaal nix. zijn al installed.

• BC3 Victim
Die van mij doet het zonder chipset drivers.

Pagina: 1