Toon posts:

[BC3] Abit ZM6 & niet mee werkende IRQ toewijzingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wie o wie kan mij helpen met dit probleem of komt het bekend voor. Ik heb een 3com9xx netwerkkaartje gekocht en krijg het ding niet aan de praat. Bij het laden van devicedrivers na inlog bij W2k zit het ding echt supervast en komt er uit mijn geluidskaart enkel nog een digitaal orkest van piepjes.
Uizetten middels apparaatbheer in W2K zorgt ervoor dat de rest gewoon werk. In het bekende after boot wat zit er in je pc scherm staan dat mijn Ultra DMA controller, mijn Viper 770, mijn SB 128 en de PCI to USB bridge en dus de 3Com allen dezelfde IRQ hebben en mijn vermoeden is dat het probleem daardoor komt. Nou heb ik geprobeerd dat dus via de BIOS aan te passen, maar de toewijzingen zijn wel gewijzigd, alleen...allemaal naar een andere (dus nu zitten ze bijv allemaal op 5, en ze kwamen allemaal van 11)

Wie weet hoe ik dit ga voorkomen. Op de Ms site stond iets over ACPi in W2K, maar in eerste instantie wil ik voornamelijk het IRQ probleem tacklen.

MVG Remy

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Toch is het uitschakelen van de ACPI de oplossing van jouw probleem denk ik. Windows 2000 herkend acpi bios-en automatisch en gaat er dus van uit dat jouw bios dan ook 100% acpi compatible is. Helaas is dit niet altijd (lees: zelden) waar...

De oplossing is windows2000 opnieuw installeren, al helemaal in het begin op F? te drukken voor de speciale opties en dan een standard PC te kiezen ipv acpi compatible. Vanaf dat moment mag jouw bios de irq''s weer beheren en moet het goed gaan.

p.s. lekker bordje he die ZM-6: heb er zelf een cel366@550 en een Cel2600@900 op gehad ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Thanks Chemist,
Dit is inderdaad wat MS ook aanraad. Heb jij of een ieder ander ook nog een idee o het iets met bus mastering te maken kan hebben. Ik zocht op de Kwoledgebase op 3Com in de Win2K catgeorie en zie daar voornamelijk dingen over Bus Mastering staan. Iemand een idee?

Thanks

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
De 3com kaart heeft inderdaad busmastering nodig om volledig tot zijn recht te komen, echter heeft dit (volgens mij) niets te maken met dit probleem.

Overigens is PCI5 op de ZM-6 een slave; de andere PCI sloten zijn master.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me