[BC3] DFI AK76sn is beter als de ASUS A7M

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit vroeg ik mij al een poosje af omdat ik een DDR Mobo wil kopen.Dus besloot ik een mailtje te sturen naar een gerespecteerde zaak ( Eynstein )over de 2 mobo''s, en hier is wat ze zeiden:
Hallo,

Nav uw mail het volgende:

Ik kan niet zeggen of de silverado koeler past, ik ken deze koeler niet.

Wel kan ik zeggen dat u NIET de ASUS A7M moet hebben om drie redenen:
1: er zitten geen dipswitches op dus OC-en kun je vergeten...
2: het moederbord heeft een 2 fase voeding en dat is erg licht (en goedkoop)
voor een dergelijk bord (DFI heeft een 3 fase voeding)
3: de hele lay out van ASUS is gedateerd

Met dit bord bewijst asus dat je met NAAM alleen de oorlog niet meer
wint....

Het dfi bord laat zich wel instellen muv de i.o voltage. Deze staat echter
al hoog (3.5 of 3.6V) zodat daar iig niet de bottleneck zit.

Mvgr,

Eynstein computers
Dit is een goede reden voor wel een aantal mensen om voor de DFI te kiezen als je een DDR Mobo wil dacht ik zo. En beantwoord ook nog wat andere vragen over wat je allemaal met die borden kan instellen enzo.

Ik heb overigens geen zin om te gaan solderen enzo ( als je je A7M kan ombouwen dat ie wel meer kan enzo ). Weet niet of dat kan maar oke.

Grtz Data

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Nou ja. Ik was nooit in voor asus... Ik heb zeld de AK73 Pro A van AOpen (zonder DDR). Hier kan ik ook gewoon de settings veranderen via de Dipswitches en ook de voltage tussen 3.2 tot 3.8 volt. En wat ook nog leuk is... de Vcore kan tot 1.95 volt. redt een asus ook niet.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Waarom zitten er op mijn a7m266 dan wel dipswitches:? alleen die voor de multiplier ontbreken, maar die heb je toch niet nodig

• BC3 Victim
Nou volgens Eynstein dus niet maar kan best :? Maar kan je met de ASUS ook de Vcore zetten enzo? annyway hij is ook nog eens meer dan 100 piek goedkoper :7 En beter :7

• BC3 Victim
1: er zitten geen dipswitches op dus OC-en kun je vergeten...
Dit is totale bullshit.. ik zou dan gelijk de rest ook niet meer vertrouwen..

Geen ervaringen met die DFI, kan er voor de rest niets zinnigs over zeggen..

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 23:30 schreef hezik het volgende:

[..]

Ze zullen het niet voor niks zeggen. Zijn er niet meerdere versies ofzo:? En die ASUS is ook veeeeeels te duur vind :(

Verwijderd

DFI is echt wel een top merk hier niet zo bekend, maar in duitsland zeer bekend.

• BC3 Victim
Ze willen je graag die DFI verkopen.. jumpers hebben nl. helemaal niets te maken met wel of niet kunnen overclocken..

Sterker nog, toen abit destijds met de jumperless borden kwam waren de overclockers heeeeeeeel blij dat ze eindelijk van het gepruts met jumpers af waren.

Grote fabrikanten vinden jumpers vaak weer wel fijn, als je 50 systemen in elkaar moet zetten dan kunnen ze je een hoop tijd besparen..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:06
Voor zover ik weet gebruikt DFI dipswitches voor overclocken, die JAWEL: Achter je DIMM slots zitten...

Verder wel goede ervaringen met DFI, alleen zit ik altijd met mijn koeler in de knoop als ik die dips op mijn k6 bord moet verstellen (kan je hun niet kwalijk nemen, zij gaan uit van 5cm fans, niet 8cm)

Verder eens een DFI P2XLX gehad die dood bleek na 1 dag. DIMM slots kapot :(
Bleek ook niet nieuw te zijn, zaten nml schroefsporen op het bord...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Op dinsdag 08 mei 2001 23:30 schreef hezik het volgende:

[..]

Dipswitches of niet (who cares anyway), het feit is dat je de multiplier niet kunt aanpassen op de A7M. Denk overigens ook dat Eynstein daar op doelt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1