Toon posts:

[BC3] Athon Kapot ( slotje )??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
CPU waarschijnlijk.

zeker als hij is zwart geblakerd.

Verwijderd

Ik was Zaterdag mijn zooi aan het opruimen
en ik had mijn computer verplaatst, Later had ik mijn computer aan gesloten liep windows 98 vast en mijn infrarood poort op mijn com1 deet niks meer, later begon de computer spontaan te ressetten bij het laden van windos, Ik heb mijn computer open gemaakt en ik zag dat de koeling van mijn processor los was gegaan en mijn cpu was over verhit geraakt :'(. Na dat alles in mekaar zat
kon windows niet meer opstarten

is mijn processor kapot of mijn moederbord

mijn systeem is:
Athon 800MHZ
Asus K7V
128 mb geheugen

Alvast bedankt,
Raimon

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Jah, check de onderkant van je proc. is...is ie aardig zwart dan exit AMD...hoe warm word ie nu eigenlijk?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik denk zelf ook dat het de CPU is, vooral om het fijt dat de processor eerst vast liep, (door oververhitting) als je dan even blijft wachten, wordt hij (als de cooler en niet goed opzit) toch warmer, dat kan de final blow zijn.

Als je hem nu aanzet krijg je dan wel beeld??

Als dat zo is is het (hoogst) waarschijnlijk niet, of deels. Het kan ook zijn dat een deel van de CPU maar defect is, bijvoorbeeld alleen de 3DNow gedeeldte.

Kijk ff

p.s. het is AthLon

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 11:23 schreef Mr.Blonde het volgende:
Jah, check de onderkant van je proc. is...is ie aardig zwart dan exit AMD...hoe warm word ie nu eigenlijk?
nu weer als normaal stressed @35 graden
mijn processor zit nog in Box ik kan niks aanzien of tie verbrand is hij ruikt niet.

Raimon

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 11:29 schreef Wingman25 het volgende:
Ik denk zelf ook dat het de CPU is, vooral om het fijt dat de processor eerst vast liep, (door oververhitting) als je dan even blijft wachten, wordt hij (als de cooler en niet goed opzit) toch warmer, dat kan de final blow zijn.

Als dat zo is is het (hoogst) waarschijnlijk niet, of deels. Het kan ook zijn dat een deel van de CPU maar defect is, bijvoorbeeld alleen de 3DNow gedeeldte.

Kijk ff

:'(p.s. het is AthLon
Mijn pc start nu wel op in windows maar is nu heel erg onstabiel.

Verwijderd

Topicstarter
als ik jouw was zou ik toch even mijn processor eruit halen. en kijken of hij is zwart verbrand aan de onderkant en aan de bovenkant tussen de core en de heatsink.

is dit zo dan uithuilen en een nieuwe halen in de winkel

• BC3 Victim
onstabiel op 35 graden???

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb ook een keer gehad dat ik na het verplaatsen van mijn kast de koeling vergeten was aan te zetten (ik had toen een stuk of 4 koelers op een externe voeding op 7.5 volt draaien, lekker stil en werkt goed) en ben weg gelopen. Na een uurtje, stonk het naar plastic en was mijn PC kast helemaal warm, maar na een afkoelingsperiode deed hij het weer prima. Was wel ff schikken :)

Oh ja het was een Athlon 700 Slot A op een K7V op 933 (met FSB 133) met koe aan.

Volgens mij zijn die Athlon in zekere zin wel beveiligd, alleen als je hem zonder koelblok of loszittende koelblok gebruikt, gaat de hitteopbouw in de CPU misschien gewoon tè hard.....

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Op dinsdag 08 mei 2001 12:27 schreef Wingman25 het volgende:
onstabiel op 35 graden???
ja Nadat tie de koeling los was gegaan ervoor
was de pc zeer stabiel.

Raimon

• Geert
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 13:01
Op dinsdag 08 mei 2001 11:29 schreef Wingman25 het volgende:

Kijk ff

p.s. het is AthLon
Ps: Het is feit ;)

This message was sent from a galaxy far, far away.

• BC3 Victim
Dat kan alleenmaar de CPU of instelling daarvan zijn, heb je al een keer het BIOS gereset???

• BC3 Victim
Op dinsdag 08 mei 2001 12:55 schreef PePiEnCoCkiE het volgende:

[..]

Ps: Het is feit ;)
OK niet iedereen is perfect, ook ik niet. ;)

Pagina: 1