[BC3] iPIII@650Mhz (100Mhz) idle temp

Pagina: 1
Acties:

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
''s morgens allemaal.

Ik heb weer een leuk probleempje. "Mijn" PIII loopt de hele tijd vast. het is een 650Mhz en die draaid ook op 650Mhz. Niets doorgeklokt ofzo.

Meet ik de temp bij idle dan is die 45gr C. En bij stress (winamp, Outlook en IE5.5) schiet hij naar 50grC en loopt vast. Dit kan toch niet normaal zijn of wel?

De fan draaid zijn standaard rondjes op 4700rpm en de kap is al van de kast af, anders houd hij het helemaal niet vol. Er zit een nieuwe HC op.

Zijn dit nu normale waarden? Nee toch? Wat kan ik nu het beste doen? Andere HC erop? Of is de proc niet helemaal lekker meer?

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
Da''s niet normaal idd. Heb ook een 650, maar die draait natuurlijk op 866 en is daarbij koeler als jouw 650. Zit de koeler er wel fatsoenlijk op, en heb je koelpasta of zo gebruikt? Overigens, hoe meet je de temp? De gemeten waardes willen nogal verschillen, maar dat er iets fout zit is zeker, anders loopt ''ie ook niet vast. Weet dat een P!!! 80o C kan hebben, waardoor het wel een beetje vreemd is dat íe al bij 50o vastloopt.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• GreenGolf3
Op dinsdag 08 mei 2001 20:00 schreef abbadon het volgende:
Da''s niet normaal idd. Heb ook een 650, maar die draait natuurlijk op 866 en is daarbij koeler als jouw 650. Zit de koeler er wel fatsoenlijk op, en heb je koelpasta of zo gebruikt? Overigens, hoe meet je de temp? De gemeten waardes willen nogal verschillen, maar dat er iets fout zit is zeker, anders loopt ''ie ook niet vast. Weet dat een P!!! 80o C kan hebben, waardoor het wel een beetje vreemd is dat íe al bij 50o vastloopt.
Ik heb een nieuwe cooler op de proc gemonteerd. Zonder coolpasta, maar met een soort van geleidingsplakkertje aan de onderkant. Zat er standaard op. De temp wordt gemeten met de meter van de proc zelf meen ik. Het is een asus cuwe-rm en de kabel van de cooler is een 3 aderige maar dat zal wel voor de rondjes per minuut zijn. Een externe cooler geeft ook die waarde aan, met 1 graad verschil, dus de temp is goed. Maar dat hij er idd bij 50 graden eruit knalt is niet normaal vindt ik.

Verwijderd

Ik zou dat thermalpad van je koeler af halen en thermalpaste / artic silver gebruiken. Ik neem aan dat je het plastic plakkertje van het thermalpad hebt verwijderd ?

• GreenGolf3
Die plastic is idd verwijderd. maar hij wordt nog zo warm. Koelpasta doen ze hier moeilijk over, want die zou kankerverwekkend zijn. maar ik ga toch eens proberen ergens iets van dat goedje te krijgen en kijken of hij dan koeler wil worden.