De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
De A7A266 schijn t niet zo stabiel te zijn, de A7M266 daarentegen is veel stabieler en zelfs sneller dan mobo''s met de nieuwe KT266 chipset....
Ik heb zelf gekozen voor n AMD athlon thunderbird 1,2 ghz, Asus A7M266 met 256mb ddr sdram
lijkt me op t moment de beste oplossing iets duurder maar wel iets sneller.....
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Hoe kan het dat je niets van dat snellere (en duurdere) geheugen merkt?!?!Op dinsdag 08 mei 2001 12:07 schreef harryslinger het volgende:
ik zou gewoon voor een a7v133 gaan omdat je echt helemaal niks meer van de geheugensnelheidswinst van dat ddr.
Verwijderd
Het is goed mogelijk dat dit verschil groter wordt naarmate
a) de software meer geoptimaliseerd wordt voor hogere geheugen-bandbreedtes
b) de kinderziektes uit de huidige mobo''s worden gehaald d.m.v. BIOS-updates en Windows-chipset-patches.
Bovendien zal DDR in de niet al te verre toekomst waarschijnlijk sowieso goedkoper worden dan het huidig gangbare (SDR) SDRAM.
Dus voor het A7M266 (of in elk geval een ander AMD760 chipset based) mobo gaan.
Niemand heeft meer goede raad??
Verwijderd
Voor een (GOED) DDR moederbord gaan, om twee redenen:
1) het is TOCH sneller (in de toekomst nogmaals wellicht meer verschil, ivm optimalisatie van software)
2) DDR geheugen zal over een tijd goedkoper worden dan SDR. Hetzelfde verhaal als met SDR versus EDO destijds.
De enige goede DDR chipset is momenteel de AMD760 => A7M266.
Zal binnenkort wel weer verandering in komen, maar als je daarop gaat wachten, kan je wel blijven uitstellen.
Leuke lamp, overigens !!
Met name de flexibiliteit van dit bord heeft mijn (en jouw) vraag, te weten A7V of A7A opgelost. Kies je direct voor DDR, dan zou ik voor het AMD bord gaan.
De ALi chipset is een goede all-round chipset.
Ik heb ook de TB1200-266 en het is een heethoofd......hou daar rekening mee m.b.t. je coolerkeuze. (geen superorb!!!)