[BC3] Abit BE6-II Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Heeft hier iemand ook een ATA66 schijf aan z''n highpoint controller hangen?Ik kan er namelijk wel van booten maar m''n PC wordt nogal instabiel:( ook zonder OC.Highpoint bios is trouwens 1.25

Greetz Copycat

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Ik heb er tijden een gehad op 133MHz(FSB)
En geen enkel probleem. Zal toch iets met je HD te maken hebben.

Nu ook zonder stropdas

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Wat voor HD''s heb jij dan? Het probleem doet zich alleen voor als ik van m''n highpoint controller boot en niet als ik deze op een gewone IDE cotroller zet:?.

• Hagar

Hagar

Diabootic

Ook een Seagate.
Heb SCSI?
Staat in de bios de mogelijkheid om van de Highpoint controller te booten wel aan (UDMA66)?
De goede modus wel geselecteerd in de Highpoint-BIOS?

Nu ook zonder stropdas

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Hij boot ook wel alleen loopt ie dan :(vaak vast (Soms direct na intikken netwerkwachtwoord,Opstarten Nero,UT,Q3)
HD''s mankeert gewoon niks aan zolang ik er maar niet van boot.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 10:15

Bene

list incomprehension

Hmmm, zelfde probleem gehad op een BE-6. Tweede schijf aangekoppeld op de ATA66 controller en prompt instabiel. Heb toen de eerste verwijderd en systeempje weer blij.

Kan mij herinneren dat ''ie soms (grillig) een conflict gaf bij de primaire IDE controller.

(schijven waren een 13 gb quantum CTX en een Maxtor 40 gb U series)

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

t3q

Say yes to teq

Nog nooit geen problemen mee gehad

Life goes as it goes.

• Wildfire
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb eens mijn 2x Maxtor HD''s proberen aan te sluiten op de Highpoint-controller op mijn BE6-2. Met als gevolg dat Windows geheel de draad kwijt was en besloot m''n boot-HD maar helemaal te verneuken... :( Geen bitje was er meer over, partities waren door elkaar gesmeten, erg raar... was echt om te :r

Ben maar weer gauw teruggeschakeld op m''n oude vertrouwde UDMA/33 poortjes. Die werken tenminste zonder problemen. Alleen jammer dat m''n gerounde UDMA66/100-kabels niet op UDMA/33 aansluitingen passen... anders had ik die kabels toch nog kunnen gebruiken...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Bene
  • Laatst online: 29-08 10:15

Bene

list incomprehension

Doh. Net die tweede schijf opnieuw aangekoppeld via ouwe IDE en draait als een zonnetje. Al geprobeerd?

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:23
mijn BE6-2 loopt toch wel als een tiet met die UDMA66 controller maar pas sinds ik de bios geflashed had tot de SH versie.

Verwijderd

die hele highpoint is gewoon gaar, ik ken ''m, heb ''m zelf ook |:(
gewoon disablelen (:?) en verder nix mee doen (8>

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 21:23
tja...werkt hier perfect, maar ja zo krijg ik ouwe Via chipsets niet fatsoendelijk draaiend.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Op dinsdag 08 mei 2001 13:49 schreef Bene het volgende:
Doh. Net die tweede schijf opnieuw aangekoppeld via ouwe IDE en draait als een zonnetje. Al geprobeerd?
Ja dat had ik al teruggezet.Dus windows partitie op UDMA33 en dat werkt perfect.
Op dinsdag 08 mei 2001 13:57 schreef Kaap het volgende:
mijn BE6-2 loopt toch wel als een tiet met die UDMA66 controller maar pas sinds ik de bios geflashed had tot de SH versie.
HHMM ik heb geloof ik de UH versie.Op naar de Abit site.

Greetz Copycat

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb een BE6II-Raid hier draaien met 2 WD schijven op de HPT370...Perfect!!

Ik heb ook een BX133-Raid met 2 IBM Deskstar schijven op de HPT370. Nog veeeeeel mooier!

Ik ben een zeer tevreden highpoint gebruiker.
Had hiervoor een HPT366 kaartje op mijn BX6 zitten met een Fireball plus. Werkte ook super.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik had eerst deze raid setup (zie sig) ook op ''n BE6-II Raid/P3 700@1001MHz draaien...nooit problemen mee gehad! Heb trouwens altijd de nieuwste BIOS gebruikt. Vriend van me heeft wel een BE6-II met daarop UDMA66, en die heeft weleens problemen met rebooten, slaat ''ie spontaan vast, maar niet bij een kouwe boot. Ik denk dat ''t gewoon aan de HPT366 ligt...

Verwijderd

Heb ook ooit zo''n BE6-2 gehad, sindsdien ben ik allergisch aan alles met de naam Abit en/of Highpoint.
Maar eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat het bordje prima werkte indien er alleen gebruik gemaakt werd van de gewone IDE poorten. Maar daarvoor had ik dit plankje natuurlijk niet gekocht.

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Ik heb m''n bios ff geupdate van UH naar XU
en volgens mij is dit de oplossing.Ik heb beide schijfjes weer op m''n highpoint controllertje gezet en net een uurtje ge-UT(DM Gothic 16 Bots Direct3D)lijkt dus stabiel.

En daar komt ie op 1GHz:9 (Vcore 1.85 en andere V op 3.70)kwam met m''n UH bios niet verder dan 960.Dank U Abit.

FF m''n sig bijwerken;)

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
ik heb een BE-6 en altijd alles op de hp366 aangesloten en loopt als een trein

alleen moet je wel de laatste bios update hebben

anders kunnen er wel rare dingen mee gebeuren

en een quantum vind die niet fijn

• Hagar

Hagar

Diabootic

Wat mij ook was opgevallen is dat de HD bij de oudere drivers en BIOS veel fouten maakte.
Ik denk dat de snelheid te hoog voor highpoint was en die daarom niet stabiel was.

Vooral met het branden van CD''s veel problemen gehad:(

Maar na de UH-update nergens problemen meer mee gehad. Retestabiel ook op FSB 133:)

Nu ook zonder stropdas

• Copycat

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Topicstarter
Ja ik had tot voor kort nog een 6.4 gig WD schijfje met windows patitie en die was na wat OC(fsb=150) ineens 15 gig!! sinsdien geen 133+ meer voor mij:'( .Schijfje leeft trouwens nog wel

Pagina: 1