Volgens mij werkt dat wel.Op maandag 07 mei 2001 22:08 schreef mradem het volgende:
Mijn vraag is bekend. En hoe kan ik dat doen
1) Neem een PIII 1 GHz met 100 MHz busspeed. Die dingen zijn er geloof ik alleen in de smaak slot 1 dus dat past meteen.
2) Neem een PIII 1 GHz met 133 MHz busspeed, koop een FCPGA slot convertor en zet je BX chipset op 133 MHz (als ie dat aankan). Je klokt ook je AGP en PCI over. Sommige kaarten trekken dat niet.
Eerst pakte hij bij mij ook een celly 633 niet en met de nieuwe bios pakte hij hem wel goed
Dus je kan gewoon een p3 1ghz erin klikken.
39
Neem je toch deze. Te koop bij Informatique:Op maandag 07 mei 2001 22:55 schreef mradem het volgende:
ja maar dat is dus wel een gok om zo''n PIII 1Ghz te nemen want dan moeten mijn agp en geheugen etc wel op 133 kunnen draaien en dat is maar de vraag.
Intel Pentium III 1000, 100Mhz, 256kb, Slot1, Box 849.00 gulden
Verwijderd
Een p31000EB heeft een bussnelheid van 133mhz (7,5 * 133 = 1Ghz). Er bestaat echt geen pIII 1Ghz die op een 100 mhz bus draait!
Die proc past er prima op:P, wel ff een bios gebruiken die de p3 1Ghz ondersteunt.
Verwijderd
Als je een Viper II hebt kun je het shaken, die trekt dus echt geen 89 MHz AGP-bus.
Met een NVIDIA-based kaart geeft het normaal gesproken geen problemen.
Jwel hoor. Zie mijn berichtje boven het jouwe.Op maandag 07 mei 2001 23:13 schreef tucko het volgende:
Er bestaat echt geen pIII 1Ghz die op een 100 mhz bus draait!
Verwijderd
ALs dat kan loopt je agp mooi op 66 mhz...
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Het was al vreemd dat er in de Aldi pc''s destijds een pIII 900(9*100mhz) zat, je kunt hem verder nergens vinden (ook niet in pricewatch evenals de genoemde pIII 1Ghz).
Verwijderd
Een Intel 440BX heeft alleen 1/1 en 2/3Op maandag 07 mei 2001 23:20 schreef tucko het volgende:
Kun je de agp divider niet van 2/3 naar 1/2 zetten dan?
ALs dat kan loopt je agp mooi op 66 mhz...
en is 100mhz!!!
* BitByter has spoken
Verwijderd
Echter met m''n 100Mhz geheugen draait het lekker op 935.
Mijn P3b-f (bios 1008 beta 2) is heel stabiel op 110Mhz maar op 133 liep het ook goed alleen is m''n geheugen daar niet op gemaakt.
Waarom geen 850 kopen en gewoon overclocken?? Scheelt toch weer wat duiten..
Wrong, er bestaan wel degelijk 900 en 1000MHz P!!!''s met 100MHz FSB: De 900MHZ is alleen in FC-PGA OEM variant uitgebracht (de SL4SD met cC0 stepping). De 1GHz is er inderdaad ook met 100MHz FSB, zowel boxed (SL4KL) als OEM (SL4BR), beide met cC0 stepping en alleen SLOT 1. Dat terzijde, je kunt ongetwijfeld een 1Ghz in de P3B-F kwijt, met fatsoenlijke SDRAM, AGP en PCI kaarten zelfs wel een 133MHz FSB variant; de P3B-F is echt een beest van een bord, 133+MHz is geen enkel probleem voor ''m.Op maandag 07 mei 2001 23:23 schreef tucko het volgende:
Moet een foutje zijn biobak. Er bestaat geen PIII 1Ghz met een 100 mhz bus.
Het was al vreemd dat er in de Aldi pc''s destijds een pIII 900(9*100mhz) zat, je kunt hem verder nergens vinden (ook niet in pricewatch evenals de genoemde pIII 1Ghz).
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Bij een boxed CPU heb je de fabrieksgarantie (ik dacht 3 jaar), een standaard intel koeler en een intel inside casebadge erbij.Op dinsdag 08 mei 2001 19:05 schreef mradem het volgende:
ja ik denk ook dat ik de 850 koop. maar die is er in slot 1 en FC-PGA en deze mobo is een slot 1 dus kan ik zeker beter die slot 1 nemen want dan heb ik oook geen converter nodig. en wat is het verschil tussen de FC-PGA en de FC-PGA boxed. Verder bedankt voor al deze reacties
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Kijk maar: http://www.asus.com/Products/Motherboard/bios_slot1.html#p3b-f
(correct me if I''m wrong)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Precies, die multiplier is ook vet gelockt.:(Op woensdag 09 mei 2001 09:31 schreef Wekkel het volgende:
Er staat dat er support is voor multipliers hoger dan 8. Verder maak het overigens niet uit. De CPU kiest gewoon zijn vaste multiplier en het bord mag volgen.. Anders zou de multiplier lock allang door een of andere moederbordfabrikant gedisabled zijn.