Toon posts:

[BC3] abit k7ta fsb-instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een duron draaien op een abit k7ta. Ik heb de duron unlocked en dat werkt.
Maar er gebeuren een paar vreemde dingen:

als ik de kt7a op 9* zet, boot hij op 7*
9.5 -> 7.5

als ik hetm draai op 124*7.5 (waarmee hij stabiel liep voordat ik ging unlocken), dan heb ik nu hangups.

Op 8.5*100 = 850 stabiel (geheugen op 133)
op 6*133 = 800 instabiel! (wil zelfs niet posten, geheugen op 133)
op

sisoft Sandra geeft de meest debiele waarden voor mijn PCI en AGP snelheden
bij een fsb van 124/31 (31 = pci-senelheid) geeft Sisoft 41 voor de pci en 82 voor se AGP (dus alsof de deler 1/3 is en niet 1/4)
Dat zou kunnen, en zou het probleem verklaren, maar bij een fsb van 100 beweert sisoft dat de AGP op 100 en de pci op 50 Mhz loopt! (dus alsof de deler op 1/2 i.p.v. 1/3 staat)

aan het geheugen ligt het niet, ik heb het op z''n meest conservatief getweaked (cas 3, interleaving uit, enz.) end at hielp niets. Bovendien heb ik andere blokjes geprobeerd en dat hielp evenmin.

aan de videokaart ligt het ook niet: ook de G2 ultra van mijn broert geeft lockups.

er lijkt iets mis te zijn met het mobo, maar wat? bios versie is WZ en dat is volgens Abit de laatste.

Ik had dus een 124*7.5 = 933 duron, ik wilde een 7*133 = 933 (maar met sneller geheugen) duron en ik heb nu een 8.5*100 = 850 duron :'(

iemand met goede tips?

Verwijderd

Topicstarter
OK, laat maar

sisoft schijnt een bekende bug te zijn.
probleem was de geluidskaart die het eerst wel op deze plek deed, maar nu blijkbaar niet meer, maar wel in een ander slot?!?!?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38
k7ta moet zijn: kt7a

Verwijderd

Wellicht ten overvloede maar heb je niet toevallig HSTCLK+PCICLK (of zoiets) i.p.v. alleen HSTCLK anders telt ie er vlot 33 Mhz bij en dat is dus 133+33=166 Mhz en dat trekt het meeste geheugen niet. ;)
Dus enkel HSTCLK instellen.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 07 mei 2001 21:12 schreef Squeek het volgende:
Wellicht ten overvloede maar heb je niet toevallig HSTCLK+PCICLK (of zoiets) i.p.v. alleen HSTCLK anders telt ie er vlot 33 Mhz bij en dat is dus 133+33=166 Mhz en dat trekt het meeste geheugen niet. ;)
Dus enkel HSTCLK instellen.
Nope, dat kan niet :)
max fsb waarbij je ook nog de PCICLK bij de FSB kan doen is 128...

Heb je al getest of multipliers onder de 7,5 wel werken met een FSB van 100MHz?

Het lijkt erop dat de L1 bruggen gewoon niet goed verbonden zijn en dat hij verkeerde multipliers gebruikt

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 22:54 schreef -BrZ- het volgende:
Nope, dat kan niet :)
max fsb waarbij je ook nog de PCICLK bij de FSB kan doen is 128...
Dat kan dus wel (volgens mij). Als je er zelf handmatig losse stapjes bijtelt. Dus bv: FSB 120+20 extra=140Mhz. Ben niet helemaal duidelijk (''k weet ''t) maar dat komt omdat ik nu niet achter m''n eigen comp zit.

/me weet ook niet alles uit z''n hoofd

Verwijderd

geheugen loopt prima, en inderdaad, dat krijg je niet op 166, boven ene bepaalde snelheid kun je niet meer +PCI doen.

Het zou aan de L1 bruggen kunnen liggen natuurlijk, ik zal ze nog eens controleren. maar op dit moment werkt de multiplier alleen goed op 7, 7.5, 8 en 8.5, misschien ook langzamer dan 7, maar zeker niet op 9 en 9.5

Verwijderd

voor de duidelijkheid, het systeem loopt na verplaatscing van de geluidskaart stabiel op 7*133. de 9*100 start nog steeds op als 7*100. Dus voor mijn computer maakt het niet meer uit (7*133 is wat ik wil), maar ik ben wel nieuwsgierig waarom andere multipliers niet werken.
Pagina: 1