[BC3] [koeling] ik weet het niet meer hoor...

Pagina: 1
Acties:

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb heel de search doorgespit en zie overal topics over allerlei verschillende koelers, bomvol tegenstrijdige meningen.
Ik lees een zooi reviews en roundups en ook die spreken elkaar tegen.

Kortom, ik zit met een probleem. ;)

Ik wil namelijk mijn Athlon 1333 koelen, en met mijn huidige coolermaster wil dat niet echt geweldig lukken. Hij koelt wel genoeg, maar het kan veel beter (nu: 69 graden full load).

Dus, ik zoek een goede koeler voor die processor.
Hij moet aan 3 eisen voldoen:
- past op de Abit KT7A
- maakt weinig geluid
- niet duurder dan 150 piek

Welke raden jullie nou aan? Want nogmaals, met de search kom ik er niet uit...

Thanks! :)

Verwijderd

Tomshardware heeft weleens een erg goede review gehad over koelers. Als je die nog niet gezien hebt kan je die eens bekijken.

Anders zou ik je aanraden om in ieder geval niet zo''n belachelijk duur ding te kopen (150 piek ??????). Volgens mij maken die alleen maar een hoop herrie en ze koelen ook niet altijd zo heel bijzonder.

Het schijnt dat die GlobalWins wel aardig koelen, maar ik heb er zelf geen ervaring mee, dus wat herrie betreft weet ik het ook niet. Bij ome Tom wordt ene NoiseControl Silverado goed getest, geen idee waar je die moet kopen en wat hij kost.

Mijn ervaring is dat een goede bevestiging van je koeler op de CPU zo ook al heel wat graden kan schelen. Ik gebruik zelf een noname koeler op m''n Duron 600@968@1,9V en ik was er echt van overtuigd dat die koeler er goed opzat (met klein beetje koelpasta). Nadat ik hem echter een keertje flink heen en weer had bewogen daalde m''n temp ineens met zeker 5 graden, van zo''n 48 naar 43 graden (idle).

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 07:05
iig geen super orb, daar heb ik mooi gat in moeten vijlen anders liep ie tegen de condesatoren. Heb een duron 800@900 en loopt 50gr. Mijn broerjte heeft dezelde proc als mij maar dan een neolec koeler en dat is 40graden.

Verwijderd

Kik anders ff naar [topic=174482] , die koeler kost geloof ik maar 45,- bij powerline.

Verwijderd

Wat ook veel kan helpen. ZOrg voor een goede airflow in je kast. Dit scheelt meestal op lange duur toch aardig wat in temperatuur. Aangezien de lucht in je kast dan koeler is kan het beter warmte opnemen van je heatsink.

Verder moet je ook zeker weten dat je contact tussen heatsink en proc optimaal is. Dus met een klein beetje koelpasta (niet te veel dus) en hij moet toch redelijk er op klemen (niet gelijk met je volle gewicht er op drukken want daar zijn ze natuurlijk niet voor gemaakt)

Had mijn eigen duron 600@600 gewoon gekoeld met een ''oude'' socket 7 koeler en hij werd maar 46 graden full loaded. Nu wordt m''n 750@950 maar 28 graden (tja water he) ben er nog mee bezig om betere resultaten te halen maar ja beetje weinig tijd de laatste tijd.

• Rene59
oke is allemaal duidelijk.
dus ik ga in ieder geval voor wat airflow in mijn kast zorgen nu, want die is er nu niet. alleen de cpu fan en de fan in de voeding.

Verwijderd

Op maandag 07 mei 2001 15:01 schreef Lemmeb het volgende:
Mijn ervaring is dat een goede bevestiging van je koeler op de CPU zo ook al heel wat graden kan schelen. Ik gebruik zelf een noname koeler op m''n Duron 600@968@1,9V en ik was er echt van overtuigd dat die koeler er goed opzat (met klein beetje koelpasta). Nadat ik hem echter een keertje flink heen en weer had bewogen daalde m''n temp ineens met zeker 5 graden, van zo''n 48 naar 43 graden (idle).
Tsjeeez, ben je gek ofzo? Athlon/Duron cores zijn supergevoelig, je moet echt nooit je heastink heen en weer bewegen.

Verwijderd

Nou hij doet het nog steeds en er zijn geen stukjes van de core afgebroken ofzo. Ik heb het natuurlijk wel met een beetje beleid gedaan, ik ben echt niet gek.

Trouwens, een vriend van mij heeft precies hetzelfde gedaan en bij hem werkte het ook.

Verwijderd

Koop een fop 32.
Is goed, stil, goedkoop.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:44

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

OF een Copper Orb. :9

Check dit ff!

Whatever.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

of een volcano 2, zie namelijk net in pricewatch dat dat ding extreem gedaald is in prijs.

39

Verwijderd

Silverado, dat ding is gewoon lekker stil en doet ''t ook érg goed ;)

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
GlobalWin Fop 32-1

• Rene59
nou weet ik nog steeds niet wat ik wil Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdesign.nl/ubb/wacko.gif

eerst maar eens wat 80mm fans erbij hangen, kijken wat dat scheelt.
die coolermaster van mij schijnt het namelijk best goed te horen doen.

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Water!!!!

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1